Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vybásňuji se z deprese

16. 11. 2000
2
0
1094
Autor
Camuska

Na úvod chci jen říci, že nemám tu ambici stát se básnířkou. Píšu proto, že mi to psychicky pomáhá. Jsem ale docela zvědavá, jestli, to co píšu, by se mohlo někomu líbit. Nuže do toho.

Zlá je noctext Zlá je noc, krutý je den, byla jsem, už nejsem. Halili mě do bílých látek, jako princeznu z pohádek, lhali mi, lhali, bílé lži kolem mne rozsévali. Byla jsem, už nejsem. V dáli, v dálitext V dáli, v dáli, lidé hráli tu hru svou odvěkou, v dáli, v dáli, koně se smáli, v dáli, v dáli, koně ržáli, asi se báli. V dáli, v dáli, koně už nebyli a lidé umřeli. Optimistická vize při hodině fyziky 23.2.1999 Stárneš, stárneš, ani neví jak. Zemřeš, zemřeš, ale jak, ale jak? Bojíš se? Jistě ano a nejen ráno. I když časná rána nejhorší jsou. A dny po sobě zoufale stejně jdou. Boj se, boj, však tomu rozumíš, umírat v pohodě se stejně nenaučíš. A tak to skončí - co? - to co již skončit mělo, vždyť to už dlouho bolelo. Byl to jen odklad, prodloužené čekání. Na co? Vždyť víš! (Na nic a na smrt) Óda na tmu text Tma je dar, tma je taj, vše nehezké a nudně všední to vše se ukryje tam v ní. A objeví se nové, nové a fantaskní. Mnohdy ti to hrůzu nahání, ty logický člověče! vše musí být přísně konkrétní a proto do skonání věků musíš bdít a snít o věčném dnu a hlídat TMU. Change my lifetext Change my life, take the knife and cut, cut, cut! Then silently shut the door and quickly go abroad. Then live how you want to live and give what you want to give. Then die with a bitter smile and ask "That´s all?" and you fall to a neverending sleep. Naděje umírátext Vadí mi lhostejnost, jejich i moje. Často mi říkají: vzdáváš se bez boje. Ale zač a proč bojovat? A z čeho se radovat? Nic se nezmění, nová krev se už nezrodí a mrtví TO nesplodí. Pomalu zahyne i naděje na TO a bude konec, táto! Dopis Tobětext Čekat, plakat, mlčet. Já, já, já. Nepřijít, ignorovat, mlčet. Ty, ty, ty. A mraky letí a na zem se snáší litry jejich dětí. Chvíli doufej dlouho zoufej a nezlob nemá to smysl. Vánočnítext Strhané tváře, chudé Mikuláše potkávám. Vystouplé oči a moli v noci zamačkávám. Tatínka s maminkou a berušku malinkou nepoznávám. Lhostejný svět po sté vykvet. Soudný den si chystám. Stromečky, jmelí na zemi tlejí. Odpočívám. Básnička pro tatíčkatext Den procitá a šelma psovitá se vrací domů z nočního lovu. V očích se ještě blyští a v uších sviští koroptví let. Rozbouřených smyslů svět navíc jitří pohled na vlčí květ. Však tlapky rosa chladí a stébla trávy hladí. Bílý štít domu v dálce láká a káravě vítá nočního tuláka. Vzpomínkatext Moudrosti kapky stékají po dlažbě Otoč se otoč se (Moudrosti) Ne prosím už ne (kapky) Blázne běž si (Stékají) Potichu:vrať se (Po) Tma (Dlažbě) Správný směr nevede nikamtext O třech nohách belháš se podivně zkroucené ruce bíle svítí. Hůře se to snáší, vidím Tě všude, ale Tebe neubude. Nechceš si hrát, sakra proč mě nemáš rád? V létě mráz v hlavě snáz myšlenky se topí. Propusť mě prosím. Vysvobozenítext Sílící zvuk letí kolem opře se o mou tvář rychle nabírá výšku a znovu se na mne vrhá nastavuji srdce přeji si věčnost slzy mi tečou úžasná úleva je tu navždy absolutní apatie bezbranný beton jiskřivý javor kostnatý kafe to mi to blafe V podstatětext V podstatě se snažíme, snadno a rychle toužíme, iracionálně se soužíme, bezstarostně kroužíme, za něco prosíme, často neusínáme, protože se bojíme, že se neprobudíme do sebe, vážně se tváříme, když o všem mluvíme, ale v podstatě víme, že je to k smíchu.
Psichiti
08. 04. 2002
Dát tip
Básnička pro tatíčka je naprosto skvělá, Camusko ! tip

Anonym
05. 02. 2001
Dát tip
Sorry, nemela jsem trpelivost to precist vsechno, ale prvni dve basne rozhodne nezni moc optimisticky. Diru do sveta s tim neudelas, protoze v tom neni kapka stesti, ale jen dlouhe myslenky nad koncem. Zkus se podivat na tu lepsi stranku zivota, byt na svete je prece fajn. Ctenarum je z toho jenom smutno, kdyz vedi, ze se nekdo tak trapi. Ale Tvoje basne maji hlavu a patu, maji smysl a hlavne ucel - aby se Ti ulevilo. A proto - jen tak dal, zlost si clovek na necem vylit musi. Casilis

První kritiku psal Ramiz Achundov.

Šílená
16. 11. 2000
Dát tip
tak co se týká toho jestli by se to někomu mohlo líbit... tak mě TEDY ANO! ... a tak milá Camusko - až přijdou zase deprese vem tužku a papír - stojí to za to!:o) být sobec tak ti popřeji co nejvíce depresí... nechci být sobec takže - třeba zkus tvořit i bez nich;o)!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru