Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jestli jsem list...

19. 11. 2000
16
0
5614
Autor
Vio

Ostrava, neděle 19. 11. 2000, 13:00

Jestli jsem list tak udržím se stěží je podzim na kostelní věži zní poledne Hladová duše blouzní v ztraceném doteku havrani pořádají hostinu z mých pocitů bez Slunce ve stínu V mrazivém tichu sedla si mlha na lavičku v parku mezi stromy Sedím si vedle ní a mlčíme si s prokřehlými prsty za chvíli se rozplyneme ... snad

rabako
16. 08. 2003
Dát tip
tak tahle je bez debat! pro mě skvost! *

jeannette
29. 04. 2002
Dát tip
neco v tom je, libi se mi to

Sama
03. 12. 2001
Dát tip
A já k tomuhle napíšu, že bych v první i druhé strofě škrtla poslední verš - Tobě by se nelíbil podzim/ na kostelní věži? A ti havrani jsou podle mne taky sami důležitější než to, že bez Slunce ve stínu... Nepřesvědčím tě, i když jsem si přečetla, že zřejmě ze zásady neměníš nic, abys zachoval svůj pocit? Po jednoduché úpravě třetí strofy (tam na mě verše působí tak, že musely být roztaženy, aby jich bylo pět - takže čtvrtý a pátý bych spojila) vznikne kompaktnější stavba. Vše v dobrém, samozřejmě. A s tipem.

Sama
03. 12. 2001
Dát tip
A já k tomuhle napíšu, že bych v první i druhé strofě škrtla poslední verš - Tobě by se nelíbil podzim/ na kostelní věži? A ti havrani jsou podle mne taky sami důležitější než to, že bez Slunce ve stínu... Nepřesvědčím tě, i když jsem si přečetla, že zřejmě ze zásady neměníš nic, abys zachoval svůj pocit? Po jednoduché úpravě třetí strofy (tam na mě verše působí tak, že musely být roztaženy, aby jich bylo pět - takže čtvrtý a pátý bych spojila) vznikne kompaktnější stavba. Vše v dobrém, samozřejmě. A s tipem.

Vio
03. 12. 2001
Dát tip
;-) Nejde o podzim na kostelní věži. Špatně si to pochopila. Jako list se stěží udržím na stromě. S věží to nemá nic společného. Bez Slunce a ve stínu dokresluje obraz a pocit. Není to rozhodně nadbytečné... podle mě. 3. strofa není neúčelně rozdělena, abych dodržel formu. Je to tak zcela záměrně útržkovitě rozčleněno. V tom je ten efekt.

Krel
02. 11. 2001
Dát tip
dobré...líbí..!*

O.S.to6
02. 03. 2001
Dát tip
....pristihl jsem se, ze si porad pamatuju prvni sloku... proto davam do sveho vyberu ***!

Silly
29. 11. 2000
Dát tip
havrani jsou krásnej obraz, a výstižnej :-) celá báseň na mě při čtení působí velice lehce, asi jako ten list snášející se pomalu k zemi, vlevo, vpravo, dolů...

O.S.to6
28. 11. 2000
Dát tip
Vio, kdepak, vzpomínky máme teprve před sebou ... Až jednou,.... :o)

Vio
27. 11. 2000
Dát tip
O106, a víš, že jsem se k nim teď vrátil? Vzpomínky... tou bolestnou, chráněnou a nám už cestou zavřenou... tak proměna, škoda vzpomenout...

O.S.to6
25. 11. 2000
Dát tip
Vio! i jo ! i jo! .... cizim je naveky.. ....teda ta prvni sloka je opravdu...☼!

J
25. 11. 2000
Dát tip
Vio, to je nádhera! Nechala bych si to předčítat se zavřenýma očima několikrát za sebou a pomalu. :o)

Mahoney
23. 11. 2000
Dát tip
* P.S. ...

Vio
23. 11. 2000
Dát tip
Mahoney ... P.S. ... a listí připomíná slzy... víš proč?

Helča
23. 11. 2000
Dát tip
... *

Mahoney
23. 11. 2000
Dát tip
škrábe na tváři listí; samota v hrdle takhle na podzim (když už se nám tu začaly šířit ty sady :-))

Merle
21. 11. 2000
Dát tip
souhlasíms Xpim... ale i ten zbytek po dokonalým začátku je pořád zbytečně dobrej... každopádně se mi tohle líbí asi nejvíc z tvých posledních věcí

papouch
21. 11. 2000
Dát tip
píp .. dyť víš

Regis
21. 11. 2000
Dát tip
...

Andra
20. 11. 2000
Dát tip
...*)

xpired
20. 11. 2000
Dát tip
Zdá se mi to šité horkou jehlou...skvělý název a první sloka ale pak se to zpomaluje a rozostřuje...zkrátka to chtělo nechat ještě chvíli zrát...

Vio
20. 11. 2000
Dát tip
Xpi, to máš pravdu, ale to je poesie okamžiku (existence). Je to "popis" situace. Za každým slovem si stojím, každé slovo jsem prožil. Kdybych nad tím přemýšlel a upravoval to, už to nebude to, co jsem cítil v té chvíli.

Miroslawek
20. 11. 2000
Dát tip
Příliš ses inspiroval mým mnohoslibným pohledem na fotce v kalendáři. A pak nic ...

Víla
20. 11. 2000
Dát tip
Míwo, nemáš pravdu...

Ber
20. 11. 2000
Dát tip
Vio hlavně nic neupravovat ...já to cítím ,že je to o okamžiku ...je to dobrý

kalinka
20. 11. 2000
Dát tip
*

Víla
19. 11. 2000
Dát tip
...

JiKo
19. 11. 2000
Dát tip
...

Ostrich
19. 11. 2000
Dát tip
Opravdu poezie. Tip - ale už po x-té si říkám, že to slovo "tip" se k některým textům vysloveně nehodí, je to jako bych jemné cizelérské dílo klenotníka ocenil humpoláckým razítkem.

fox
19. 11. 2000
Dát tip
skvělé

suva
19. 11. 2000
Dát tip
...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru