Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sudá

01. 03. 2005
3
1
1763
Autor
Jokaste

Je to úkol do Světové literatury:)Profesorka už ho ohodnotila-teď bych docela ráda slyšela hodnocení od vás...

Čtyřikrát ticho zapletu do vlasů

a přidám čtyři perly rosy.

Čtyřikrát zaklepu na okna chrámu,

kolem tulák jde a čtvrtou dámu prosí.

 

Pak ve čtverci zaoblím hrany a počkám,

až z nebe spadnou motýlí křídla.

Když ve čtyři odbijí kostelní zvony,

divoký čardáš mi zatančí čtyři vločky barevného mýdla.

 

Vím, že mnou čtyřikrát zklamaný závan mlh touží

po třech kamarádech z hloubi zaprášeného dolu.

Na oltáři z pavučin si ve čtvrtek slibuje

věrnost se čtvrtým rytířem směšně kulatého stolu.


1 názor

používaš barličky, čo vyznie zle...a celé to nemá spád...alebo časť teba, alebo...proste neviem to nazvať...takú nejakú iskru...

Lyryk
02. 03. 2005
Dát tip
za 4 .-)

Jokaste
02. 03. 2005
Dát tip
Vesuvanka: Dostáváme za úkol básně...zvláštní, ale je to tak. A občas se prostě nic světoborného v daném "termínu" nevymyslíte. Psát pod tlakem básničky... To all: Díky za ohlasy

johanne
02. 03. 2005
Dát tip
Je to docela zajímavá hračka, ale když ta čtyřka není zas tak magický a užívaný číslo... Nevím, je to hezké, nenáročné, ale zároveň trošku nudné.

Jeheheman
01. 03. 2005
Dát tip
tak.. za tři:-)

Noe1
01. 03. 2005
Dát tip
pro mne čtyřikrát větší koncentrace perel rosy, motýlých křídel a podobných atributů ale za snahu a nápad, tak za dvě mínus :-) Proš světové literatury? Česká je ti málo?

vojtěch
01. 03. 2005
Dát tip
bez rytmu, dá se říct.ale za těch pár rýmů ti dám Tip!

vojtěch
01. 03. 2005
Dát tip
Tip!(oprava)

Jokaste
01. 03. 2005
Dát tip
Česká mi není málo, to ne:) Můžu navrhnout změnu názvu předmětu: česká a světová literura. Třeba to projde:) To all: dík

není to špatné, celkem by mne zajímalo to hodnocení profesorky, sice je to natlučené kýčem, rýmy jsou gramatické, ale má to své vlastní zajímavé kouzlo a vlastně co, je mi to sympatické t.

vesuvanka
01. 03. 2005
Dát tip
Báseň se mi líbí.... číslo čtyři je hezké (a mně velmi sympatické), dvojnásobně sudé... TIP ale zarazil mě prolog - jednak také, že se jednalo o úkol do světové literatury a potom - vy dostáváte za úkol psát básně, nebo jste mohli napsat jakékoliv dílo... (ze mě by totiž nikdo v době studií báseň "nevyrazil", takže bych dostala kuli jako hrom....)

Candy
01. 03. 2005
Dát tip
Sice se tam opravdu vyskytují nějaké ohrané výrazy, trošku zavánějící kýčem...ale své kouzlo to opravdu má, hlavně první dvě sloky, ta poslední mi moc nesedla - asi zbytečně široce psaná, ale jinak líbí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru