Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Labuť

04. 03. 2005
2
1
2434

 

 

 

Ta sněhobílá,

        kráska něžná, spanilá

pluje ve vlnách.


1 názor

Paulart
15. 09. 2008
Dát tip
Jde o to, chceš-li soudit tohle dílko (a všechna ostatní haiku) skutečně podle přísných měřítek kladených na haiku, a nebo jako poezii. Co se poezie týká, je to pěkný obrázek s možná přemírou přívlastků, ale je vidět a potěší. Jako haiku to ale moc není. Musíš si uvědomit, že v haiku zachytíš to, co opravdu vidíš, samo o sobě, a nemůžeš k tomu přidat nic z vlastní kreativity, z vlastních pocitů a úvah. Sem patří jen "sněhobílá" a "pluje ve vlnách". Jelikož používáš klíčový název, slovo "labuť" se Ti v samotném haiku ani neobjeví. Zachováváš sice pravidlo přítomného okamžiku (haiku se vždy odehrává výlučně teď a tady), ale "kráska něžná a spanilá" se už zrodila ve tvé mysli a proto do haiku nepatří. Nadto je vyžadován, u pokročilejších dílek, jistý přesah, ve významu, ale i v čase, což je velmi obtížné, jsi-li odkázána jen na to, co je a na Teď. Zkus zapracovat s odrazem. Labuť se přece odráží ve vodě. Třeba (bez ohledu na svazující formu 5-7-5): Na vlnách plují dvě labutě - spojené hladinou. Není to nic extra, ale je už to haiku -).

Áda116
18. 05. 2005
Dát tip
Milé...

rose01
05. 03. 2005
Dát tip
to mi nepřijde jako něco co má něco společného s uměním.takových kratičkých, výstižných charakteristik by myslím dovedl napsat kdekdo.

Přeno
05. 03. 2005
Dát tip
Ne. Není to nic jiného než podstatné jméno + několik standardních charakteristik.

_Psyché_
04. 03. 2005
Dát tip
slabé haiku byť milé moc bych Ti to přála ale moc málo

vojtěch
04. 03. 2005
Dát tip
TO je příšerně kýčovitej žvást...no fuj..jdu pryč

Mimi
04. 03. 2005
Dát tip
pěkné a něžné - tip*

Nevím, nevím, ale tohle tě asi nemohlo stát moc přemýšlení... .-)

komedie
04. 03. 2005
Dát tip
nic moc....

vesuvanka
04. 03. 2005
Dát tip
milý obrázek labutě.... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru