Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Demian (1919)

04. 03. 2005
3
0
2762
Autor
StvN

Hermann Hesse Narozen 02-07-1877 v Calwu. 1950 - Nobelova cena Spočinul 09-08-1962 v Montagnole. Kdo by se v Demianovi tak trochu nenašel.

Byl jsem tehdy, ve svých přibližně osmnácti letech, trochu neobvyklý mládenec, ve stovce věcí předčasně vyspělý, v jiné stovce velmi zaostalý a bezmocný. Často jsem se pokládal za génia, často za polovičního blázna.

 

Rozumím vám naprosto správně, vždyť máte pravdu. Pokud ovšem jeden člověk vůči druhému může mít pravdu.

 

Láska nemusí prosit ani vyžadovat. láska musí mít takovou sílu, aby sama v sobě došla k jistotě. Pak už nebude vábena, nýbrž sama bude vábit. Sinclaire, vaši lásku vábím já. Až jednou ona přivábí mne, přijdu. Nechci rozdávat dárky, chci, abych byla získána.

 

Neoddávejte se přáním, kterým nevěříte. Buď se dokážete těch přání vzdát, anebo si je musíte přát zcela důsledně. Až jednou budete schopen požádat tak, že si sám v sobě budete jist splněním, pak se také splnění dostaví. Jenže vy si něco přejete a pak zas toho litujete a máte přitom strach. To všechno je třeba překonat.


Plopez
08. 03. 2005
Dát tip
Citáty...jaký má smysl je citovat?

StvN
08. 03. 2005
Dát tip
Jsi první, kdo se ptá po smyslu. Přesto, že nikdo ze čtenářů žádný smysl nevidí. Já nejednám nesmyslně, můžeš mi věřit nebo se ještě jednou zeptat.

Semeno
06. 03. 2005
Dát tip
Cha. Potřebuju vědět co to znamená Demian 1919

StvN
06. 03. 2005
Dát tip
Demian je jméno knihy a 1919 je rok výroby, čili vydání.

_Psyché_
06. 03. 2005
Dát tip
jo, mam ho ráda

Yasmina
06. 03. 2005
Dát tip
no občas je třeba odlehčit

pozorovatel
05. 03. 2005
Dát tip
jo, jo

Přeno
05. 03. 2005
Dát tip
ja..

zaki
04. 03. 2005
Dát tip
Život človeka je cesta k sebe samému... ja som sa v ňom našla veľmi...:) potešil si ma

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru