Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prasečák

05. 03. 2005
2
0
1371
Autor
Klokan

Prasečák

 

Hlavní a jediné postavy:

 

Graziela Manuela – selka

Fernando – sedlák a její dlouholetý přítel

Lusasita Josefína – děvečka

Armandito Pepito – čeledín,amant Lusasity Josefíny

 

 

1.scéna

Je ráno a pracovitá Graziela Manuela vstává.Oblékne se do selských šatů a začne si česat vlasy,přitom zpívá.Poté,co se dočeše,odejde dělat koláče.Na scéně je Fernandova postel.Fernando začne čichat a promne si oči.Odhodí peřiny a posadí se na posteli.Poté si nazuje bačkory a odchází ze scény za Grazielou Manuelou.Na scéně je postel Lusasity Josefíny.Lusasita Josefína si čte.Najednou začichá,odhrne rychle peřiny,nazuje boty a rychle odchází ze scény.Nakonec je na scéně postel Armandita Pepita.Je otočen zády od publika a hlasitě chrápe.Najednou zazvoní budík,a on ho rychle zamáčkne.

 

Armandito Pepito:

Ááááááá,budíček znamená,že se line vůně koláčků!!!!!

(Začichá)

Ano,měl jsem pravdu!Tralalá…

(Odhrne peřiny,nazuje boty a odchází ze scény.)

 

2. scéna

(Selská jizbička,všichni sedí u stolu a Graziela Manuela servíruje koláčky.)

Graziela Manuela: Syndrom snídaně funguje!

(Koukne se ke stolu a zamračí se)

Vy,čeládko,se běžte honem rychle obléknout!Dneska nás čeká krvavý den!!!

Lusasita Josefína: Cože?Tak to já dělat nebudu!Nic s krví,jsem na své oblečení háklivá!

GM:Lusasito Josefíno,klidně odsud můžeš odejít.Myslím,že brzy ale přijede můj bratranec José,přece nechceš,abych mu o tobě navykládala něco špatného…

(Lusasita Josefína se pousměje a společně s Armanditem Pepitem odcházejí ze scény.)

(GM konečně dopraví na stůl talíř s koláčky a sedne si na židli vedle Fernanda.)

Fernando: Jaký bude krvavý den,miláčku?Na ničem jsme se přece nedohodli!Nebo ty snad chceš zabít naši krávu Luz Marii?Vždyť je to samá kost!Přece víš,že už k nám ten sedlák z Venezuely nejezdí,protože ho zatkli za otravu deseti krav!Budeme asi muset sehnat jiného.

GM:Ne,miláčku,ale –

(Vtom zazvoní mobil)

GM: Omluv mě.

(GM odběhne a říká:Ano,Karluto Masuto,přijeď dneska odpoledne – ano,ano  -tak dneska ve tři.Spěšně přiběhne do jizby a posadí se vedle Fernanda.)

F:Kdo to je Karluto Masuto?Ty mě podvádíš?(Oči vykulené dokořán.)

GM:Ne,Karluto Masuto je můj kamarád z dob,co jsme spolu ještě chodili do zemědělky.Teď je řezníkem.Přijde nám zabít prase Fernandéze.

F:Co??? Mé nejoblíbenější prase?

GM:Ano,už nemáme mouku,zatrhli nám černý dovoz,musíme mít alespoň maso a sádlo.

F:Ano a sady nám hynou,zahrádka uvadá…máš pravdu,Grazi.Musíme žít tak,aby nás zemědělská družstva nevyhodila.Zítra pojedu orat na pole,zkusím od někoho odkoupit mouku nebo obilí na vymlácení.Teď jsou ho snad všude plné stodoly,je prý ta zemědělská krize – nadbytek obilí…

GM:Je vidět,Fernando,jak jsi rozumný.Už brzy si tě vezmu,myslím.

F:Ano? A bude to už zítra?

GM:Vždycky je to zítra.

 

3.scéna

(Pokoj Armandita Pepita a Lusasity Josefíny)

AP: Lusi,už se také těšíš na ranní koláče?

LJ: Ano,Armi,těším.Proč se ptáš?

AP:Mám tě moc rád,Lusasito Josefíno.

LJ: Jsi můj kamarád, Armandito.

AP: (pro sebe)Ale brzy už koláčky nebudou.

(Lusasita Josefína odejde ze scény dřív,Armandito Pepito se trochu loudá.)

 

4.scéna

(Jizba s Fernandem a Grazielou Manuelou.)

GM:Fernando,kolik vlastně máme na účtu?Nezmrazili nám konto,když zjistili to o načerno dovážené mouce?

F: To nevím,miláčku,ale můžu zavolat do banky.

(Na scénu přiběhne Lusasita Josefína,sedne si ke Graziele Manuele a něco jí šeptá do ucha,Fernando je pozoruje)

F:Co je šeptem, to je čertem!

(Na scénu vběhne Armandito Pepito a rozzuřeně se podívá na smějící se GM a LJ.)

AP:Co si to tady…???No Lusi,ty si o mě dovoluješ pochybovat?Obě dvě?No to snad ne?Já jsem myslel,že mě miluješ???Ty krávo nebeská!!!

LJ:Ne,Armandito,to není nic o tobě,navíc…já jsem tě nikdy nemilovala!

AP: Vidíte,Grazielo a Fernando,jak lže?

F:Já si myslím,že by ses měl uklidnit,Armandito Pepito!

AP:Takže vy jste taky proti mně???Hm!!!Jste jenom- hnusnej -dobytek!!!Všichni tři!!!

(AP odejde ze scény zlostně a nasupeně.)

 

5. scéna

ODPOLEDNE

Všichni jsou na dvorku a očekávají příjezd Karluta Masuta.GM nervózně přešlapuje a dívá se na hodinky.

GM: Už tady měl být půl hodiny!!!A víte co,nebudeme na něho čekat.Jdem Fernandéze podříznout sami. (Všichni následují Grazielu Manuelu.)

(Graziela vytáhne zuřivé prase a prase s ní ujíždí.)

GM: Jé,to je zábava,miláčku!Pojď si to zkusit taky!Juchú!

F:Ukaž! (Nasedne na prase.) Ale fakt!To je vodvaz!Juchú!

LJ: Já chci takýýýýýý! (Nasedne na prase.) Juchú!Juchá!Juchajdá!Nikdy jsem nevěděla, že Fernandéz je takovej frajer!

AP: Ukaž,Lusi. (-II-) Hoplá! (Spadne na zem) Jauvajs! To je silnej vodvar.

 

(Po chvilce ježdění a juchání toho nechají a Graziela Manuela se chystá promluvit.)

GM:Je mi Fernandéze líto.Není vám ho taky?

Všichni (sborově): JE!

GM: Necháme ho tedy žít!Nechť je Fernandéz volný!

Všichni (dtto):Huráááááá!

 

 

Pomůcky: prase (plyšové nebo papundeklové),kostýmy,koláče,stůl,židle,postel,polštář,peřina,budík,bačkory,hřeben,talíř.

 

 


Gonsales
07. 03. 2005
Dát tip
sem z toho cela nesva...nejak sem nepochopila jestli si nakonec to prase vezme Graziela nebo Lusasita? a Karluto Masuto je nevlastni bratranec otce synovce Fernanda nebo syn od tety nevlastni dcery Armanditovy sestrenice?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru