Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vrátný z domu smutku

12. 03. 2005
10
9
2663
Autor
wedle_vazy

Vrátný v domě smutku

 

Hlídám si váhu a nahoře se hubne - na duchu. Herec tragédií, pohádek a komických pásem, trápí plasty - snad špásem, snad ze msty. Klepat lahví PET o koberec ráno v PĚT?  Mít přes třicet a ještě nedospět? Já? Mašle a hnedle! Jednou tý šmíře dramatický rozbiju hubu! Přísahám Hubu! Pierotovi z úleku. Trikot s vagínami v předkloněném pokleku před režisérem. Jak Řiťolezec bez stěny. S pěšinou vlevo, pěšinou vpravo, blbej na politiku a bez vousů. Roky splín ze složenek. Nevoní mu plyn, pyšný na svůj bojler. Brojler! Doma nepíchá, je to prý slyšet. Bez přátel, poezie lásky i televize, kyne - na pozdrav cizím, co mávají komparsu za ním. Honí si a bliká lampičkou.

Vedle bijí o zeď kosti, sklenice o sklenice a klouby o lebky. "Nazdarovje tavárišči! Na žizň!" Piju jejich řečí. Na žíz(e)ň a Pučuju jim kladivo a srp. V kruhu svých musů, potřeb a  radostí pijou - z hnusu nad životem. Stokou, spláchnutou vodkou, bratru za dvouhodinový plat, v očekávání nových zítřků. Bratři Slované, tohle vás dostane! A žerou brambory - s tvarohem. Fůůůůj. Brambory kradou a tvaroh jim dává, kdoví jaká kráva.

Dole svojské mrtvolné ticho v obydlí z dvoj bidlí. A smrad. Ježiši tam je smradu za šest krát tři a půl litru měsíčně, až paběda. Bez vody bez všeho živoří v bytě, jejich Slovanskokošická hrdost na úbitě.

"Tak čo šraci, ako bolo v praci?" 

"Myslítě robotu?"

"Ta páchne od potu. To věděl už Franz Josef." Smejů sa ako chumajkovja.

Naproti voní levandule protkaná naftalínovým odérem. Zvířecí patoložka v důchodu s kotletami místo peněz. Kněz bez zpovědnice a pavlačová trhovnice. Kuchala ptáky, řezala prasata i divočáky, sekala telata, jehňata. Zdá se jí o buchtách, rozkvetlých loukách a stýská po sekeře a noži.

Ještě výš slepá zahradnice žijící nosem. Čichá k formulářům na pracáku, spí na podlaze ve spacáku. Její Postel má děvka – spolubydlící. Vojebat slepou - podlé i na holku s pěkným zadkem.

Vedle nich Zrzavá Kunhuta s Princem Šestikolem. Půlstoletím vyčpělá sláva modelky bez mola a cyklista bez kola. Smutné kóma, utopené v mýdlové vodě.

„Nechte blesky doma panímámo, nebojím se, loni jsem ztlouk Mikuláše A Belzebub mi ho držel.“

...pak Fanda - fanda do koní. Bubeník s notami v ústech a koňskou hlavou.

Syn Hirošimy s autem za dvě mega, ověšený co týden jinou mandlovou kráskou.

Viking bez přilby a Drakaru. Touží mít Volvo, ale dvacet let zasněně vzhlíží k Mladé Boleslavi.

Malá Ornela Mutti. Tutti famose. Zlobivá trhačka sexy snů. Proxima v Kentauru líbezných princezen. Zazvoní a uteče. Nesmělá nebo trapná?

Čangajšek s chotí, stánkem na Florenci a dvouminutovým stykem – s veřejností.

Pátým rokem vrátným v domě smutku. Vskutku zakletém hradě na poloostrově letargie. Strážím němé stíny, které nezvedají hlavu a mizí ve svých komnatách. Utíkám k Vltavě a hladím stromy. Mají duši!

 

 


9 názorů

wedle_vazy
25. 10. 2009
Dát tip
)))))))))))))) dobrou

Marcela.K.
25. 10. 2009
Dát tip
:-) nemáte bejt drzí :-)) a když jedete na hory, musím do práce o půl hodiny dřív, abych dojela včas! :-P

wedle_vazy
25. 10. 2009
Dát tip
...nehodlám tu dělat jakousi pražskou agitku (..taky jsem postavil v zeleni a už půl roku ekologicky stěhuji ;) ), ale občas si mi zdá, že to soudruzi vesničané přehání...

Marcela.K.
25. 10. 2009
Dát tip
Já nevím...já bych tam nelezla. Vidím tramvaj a rozbolí mě hlava a lidi se tam pořád motaj před nohama! Ségra tam je kvůli manželovi a stejně už bydlej na kraji, spíš ve vesnici a dcera říkala, že to tam smrdí.

wedle_vazy
25. 10. 2009
Dát tip
...to je ono, prskáte, ale málokterá rodina nemá v Praze zástupce... tak mi objasni, co sem všechny táhne? je nás tu už dost... ;)

Marcela.K.
25. 10. 2009
Dát tip
:-) no, oplotit, říká manžel...a branku udělat jen tam co bydlí má sestra - rodná ;-)) aby mohly na vzduch :-))

wedle_vazy
25. 10. 2009
Dát tip
no jo, pražáci, to je vděčné téma, že? ...co by si ty selský hřbety bez nás počaly? ...koho by přetřásaly? ;))

Marcela.K.
25. 10. 2009
Dát tip
takový splašený mi to připadá...jako lidi v Praze :-)

Jolana19
22. 07. 2006
Dát tip
i když si hlídá váhu, tak na duchu nehubne, on ne, on bude mít duši pořád, kdyby jen ve stromech a to někdy není vůbec málo

Čumák
10. 06. 2006
Dát tip
divnej styl. aspon ze zacatku to tak prijde... ale ten konec! tohle me proste dostalo. ten konec, ktery to vsechno tak desive stahnul. *

fúha...strašne veľa myšlienok sa tam strieda v okamihu...

wedle_vazy
31. 01. 2006
Dát tip
...hrajeme na honěnou.

wedle_vazy
30. 01. 2006
Dát tip
plesk...a máš ji!

wedle_vazy
19. 01. 2006
Dát tip
ď

Julian
18. 01. 2006
Dát tip
Krasa

celer
26. 05. 2005
Dát tip
..mlask.pěkný..:)

wedle_vazy
22. 04. 2005
Dát tip
StvN: ...nermuť a nenuť se. Gelena: Takže víš, jakej kříž! ...díky.

Gelena
24. 03. 2005
Dát tip
Jsem taky vrátná v domě smutku. t*

StvN
21. 03. 2005
Dát tip
Styl mě nebere. Obsah, možná by se něco našlo.

wedle_vazy
15. 03. 2005
Dát tip
Ď...krleš

sidonia
14. 03. 2005
Dát tip
skvělý *t + avi

tanec
13. 03. 2005
Dát tip
Asi si to přečtu ještě jednou,ne asi určitě.

Griff
13. 03. 2005
Dát tip
...pán bude trošku vyšinutej, ale rozhodně scout, nikoli out, že?. :-))) t*

mezisvětec
13. 03. 2005
Dát tip
zajímavý výkvas...*

Marnotrat
12. 03. 2005
Dát tip
...působivé. ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru