Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V životnej forme

Výběr: sidonia
23. 03. 2005
24
1
9612

....nemozem sa pozviechat ked nerozumiem... (bix) ...snad sa nenahnevas...

 

Zjem ťa... Zahryzol som jej do ucha. Len jemne.

A dievčatko sa ku mne privinulo jak bezbranné mača.

Ale veď ja som veľká. To by si nezvládol. Pošepla mi maznavo.

Som nepovedal, že na posedenie.

Ty si pako. Zašepkala mi do ucha a aj som sa tak usmial a bolo to fajn.

 

Až ráno ma zobudilo svetlo a nejaké myšlienky rozhodené po miestnosti.

 

Spíš? Zatriasol som ňou.

Mmm...čo sa deje?

Ja len, že či spíš?

Už nie ty magor. Koľko je hodín.

Pol šiestej. Neklamal som.

Tak málo?

Hej.

Zostalo ticho.

Nespi!

Daj mi pokoj! Ja teraz nechcem jebať. Nasrala ma tým. Ani ja som nechcel.

Ani trochu? Podpichol som ju.

Zavri si hubu a spi ty idiot! Zavyla do ticha a ja som už radšej neodporoval.

 

Vstal som. Obliekol sa. A zabuchol dvere.

 

Kam ideš? Ozvalo sa ešte.

Do piče. Precedil som pomedzi zuby.

 

A vonku bola kosa a ja som chcel piť a s niekým sa rozprávať. Len tak, aby som sa necítil tak sám. Ale to tu už vlastne bolo...

 

Pozrel som sa na hodinky. Bolo skoro šesť a ľudia už postávali na zastávke a ja som sa postavil k nim a rozmýšľal o tom o čom asi rozmýšľajú.

 

Nazdar! Buchol ma ktosi po chrbte.

Nazdar. Odvrkol som kútikom úst.

Čo tak skoro?

Sám neviem. A ty? Spýtal som sa iba slušnosti.

Ja idem do práce.

Aha. Tak to už hej. Odpovedal som.

 

A on sa hodil maród a išli sme na kávu. Čaj. A nejakých X pív do večera. A rozprával  mi o svojej malej a svojej manželke a svojej milenke a o tom aký je kokot, ale že si nemôže pomôcť.

 

A ja som mu len pritakával. Veď čo už v takej situácii.

 

Tak ja už musím ísť. Postavil sa. Zapotácal sa. Sadol si. Znovu sa postavil. A odišiel.

 

A mne sa nechcelo piť samému. Tak som odišiel tiež a cestou som stretol dvoch známych a Bixiinu sestru v autobuse.

 

Vyzerala celkom fajn. Len o čosi kratšie vlasy. A pohľad mimo, že ma nevidí. Tak som sa pri nej pristavil a bolo to dosť trápne a mne sa ju nechcelo ďalej trápiť.

 

Radšej som mávol rukou a vrátil sa k tým známym.

 

Kurva! Zanadával som.

No môj, povedz....čo ti spravila. Rypla známa.

Nič. To nebolo na ňu. To je len taký môj životný postoj. Uškrnul som sa. A ona sa usmiala len napoly. A on o trochu viac.

Prosím ťa už nepi. Snažila sa mi dohovoriť.

A vidíš, že by som teraz snáď pil?

No nie...ale...

Čo ale... jak ale...

Vieš čo nechaj to tak. Nepochopila, že si z nej robím srandu. A to bolo v poriadku. Pretože som bez tak nemal náladu počúvať tie kydy. A autobus zastavil a ja som vystúpil  a dogrcal sa až doma.

 

 

 

 

 

 

 

 


1 názor

Najmladšia
12. 03. 2007
Dát tip
odrana..chalstat...prave som si uvedomila v kolkych veciach mam medzery ako svuna:-))*

sidonia
21. 10. 2006
Dát tip
mno, vidim, ze mate na sl veselo

...nazov ano...zvyok nie...usmev... ...je mi to takto pohodlnejsie...bo vzdy ked sme mavali na zakladke diktaty s priamou reco..tak som vybuchol...usmev...

SLOW
22. 08. 2005
Dát tip
nedam ti kritiku ale tip opisujes svoje zazitky,sny,nocne mory abo ako?

...asi vsetko dokopy... ...vdaka....

ambra...tiez vdaka....tak som to chcel...

janiceks
15. 05. 2005
Dát tip
dunaj...dnes kazdy a secko pripomina matkina...inac vazne dobre

...ja nepripominam matkina...matkina som mozno pripominal v zbierke cafe u mna... ...ale toto neviem.... ...inac vdaka....

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Prečo ma predtým nenapadlo sa opýtať. Prečo práve moja sestra? :o)

bix...fakt to chces vediet???...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Fakt.

Křídlo
29. 04. 2005
Dát tip
kujvažedobrý...

Rowenna
28. 04. 2005
Dát tip
ve slovenštině i sprosťárny znějí měkce aspoň mi to tak zní.

row...vdaka za komentar... ...nuz to nedokazem objektivne posudit...

...tak vdaka... ...ono uz aj ja by som tam par veci zmenil...ale to je asi normalne...

nadik_k
16. 04. 2005
Dát tip
co dodat :-) TIP!!!

...vdaka...

Nallien
08. 04. 2005
Dát tip
pořád mě bavíš.... má to šˇtávu

...vdaka...som rad...

maia
07. 04. 2005
Dát tip
Nestihala som citat, az teraz v aprili mam cas...:-)

...ved v pohode... ...vsimol som si...

maia
07. 04. 2005
Dát tip
Aleco!? :-)

...leco mam celkom rad...

maia
06. 04. 2005
Dát tip
To bolo vtedy, ked som cestovala mimo, ked pozeram na ten datum... :-)

...hej...ja viem...ja si to pamatam... ...pisala si mi vtedy spravy....ale ziadnu kritiku....

maia
05. 04. 2005
Dát tip
Ty kokso, toto som nejako prehliadla... je to dobree :-) *

...vdaka...tiez som sa divil ze si nic nepovedala...

Ariela
04. 04. 2005
Dát tip
prijemnu zabavu :))

Ariela
04. 04. 2005
Dát tip
prijemnu zabavu :))

...vdaka vdaka... ...ale az ked docitam spolky striezlivostu....na referat...

Ariela
01. 04. 2005
Dát tip
heller je v pohode... skuste od neho "nieco sa stalo"...to je nenormalne dobry vyplach mozgu... pekny vikend vsetkym

arie...no hellera si necham asi az na leto... ...teraz som sa pustil radsej do bukowskeho...

...ja neviem to je prve co od neho citam...uz asi tyzden...jedna kapitola pred spanim... ...zatial ma tam dostala jedna pasaz...

misty
27. 03. 2005
Dát tip
niekedy ma to pochyti...a ci patris k vynimkam, asi vies najlepsie...povedzme, ze ta natolko nepoznam...(zatial:)

...na socialnej psychologii nam minule tlacili do hlavy...ze nie je dolezite co si myslite vy o sebe...ale co si myslia ludia o vas... ...tak ja som si o prednasajucom pomyslel ze je debil...a ze trepe... ..v kazdom pripade aj mna ma moje reakcie obcas dost prekvapia... ...no a ku zvysku...asi tak...zatial...

misty
27. 03. 2005
Dát tip
takto degradovat trepanie...nehanbis sa? ...on netrepal, iba otvaral usta naprazdno, dristal, tlachal,....

...jezis prepac...uz som ti napisal pod tvojim dielkom v akom stave sa nachadzam...

misty
27. 03. 2005
Dát tip
daj si slofika, panaka, dve hodiny arobiku, alebo napis neexistujucemu strykovi do afriky...snad ti nieco pomoze...

...mne zatial staci hokej....a hlava 22.... ...ja mam neexistujuceho stryka v cine...

misty
27. 03. 2005
Dát tip
heller mi nejako nesmakuje, ale proti gustu... atd

misty
26. 03. 2005
Dát tip
to chcelo byt "stary dobry", no nepodarilo sa...tym,co pises by som ta zaradila niekde k bukowskeho stamgastom ;o)

...vidis ten zensky rod som si ani nevsimol... ...tak som to aj precital... ..ale myslim ze som zatial od bukowskeho o kusok krajsi... ...uz trepem...prepac...

misty
26. 03. 2005
Dát tip
od neho je krajsi temer kazdy....prepac, nemyslela som to zle......tentokrat...... .....mam rada, ked ludia trepu..myslim, ze vtedy sa na nic nehraju.....

misty...ja viem...preto som to povedal... ...a preto nerad trepem...to vzdy na seba vsetko vykvakam...

misty
26. 03. 2005
Dát tip
mna ma preto niekolko ludi v zuboch a zopar ma vraj zboznuje... ..."krasa nas len zbytocne robi malichernymi"

misty...no ja a ludia..no neviem...ja si drzim odstup...a potom ma skor povazuju za arogantneho odmeraneho...atd... ...a k hovoreniu...ja aj ked vela hovorim malo poviem...resp. ja aj poviem...ale nikto mi neveri... ...preto napokon tento ventil...

misty
26. 03. 2005
Dát tip
akosi si sa mi rozpisal... ;o) s tym odstupom mas pravdu...dnes su uprimni ludia skor na smiech...mne moc do smiechu nie je, ked vidim, ako mi aj ti, ktori by nemali, "uprimne" klamu do oci... no dost bolo spravodliveho hnevu...jednoducho, ludia su svine...cest vynimkam...(ako ty:)

...no pekna mizantropka sa z teba vyklula... ...nocest vynimkam...ale neviem ci aj mne... ...to je asi jedno...

twiggy...vdaka... ...no mozno to znie lisovite...ale nieco na tom je....

Bix
24. 03. 2005
Dát tip
Nenahnevám, nemazať. Po prvom odstavci si sa zase zabalil do Aššurballita. Hľadám.

...ok...vdaka... ...to je taka moja schozofrenia...ventil...uz mi sibe z prednasok... ...v reali som vlastne absolutny slusnak...ale pssst...

...som sa zabudol spytat....ze co hladas???....

Anis
24. 03. 2005
Dát tip
celé je to velmi assurovské a taky dost dobré .... :) ..........díky :)

xtruth...a to si sa zo mna vobec nepoucil???... anis...ja tebe vdaka...

misty
24. 03. 2005
Dát tip
stary dobra ašš ;o) *

Twiggy
24. 03. 2005
Dát tip
...mi to pripadá, ako vytrhnuté z dákeho väčšieho celku... ale to vôbec nie je zle, asi skôr dobre - ako vytrhnuté zo života...? no, to už znie príliš klišoidne:) ale páči sa...

misty...zas taky stary nie...vdaka...

Sup3_14_4
23. 03. 2005
Dát tip
Náře, do piče. a do klubu TIP woe

@@@@@@@@@@@@@@@@@@ si najlepsi!

Kam ideš? Ozvalo sa ešte. Do piče. Precedil som pomedzi zuby. Čo ale... jak ale...

minim...si sa rozbehol... swan...vdaka...myslis prolog???...ci uvod poviedky???...

swan....dnes rano som to pocuval...nejak mi to cely den znelo v usiach...

Ariela
23. 03. 2005
Dát tip
jak romanticke...:}}}

swan...hej...tam to je... ariela...ja som nahodou celkom romanticky ked chcem...vid.spis...tisko...abo katarzia...

Noe1
23. 03. 2005
Dát tip
sup by si klovl do labutě !!!!!!

_Psyché_
23. 03. 2005
Dát tip
Kurva! Zanadával som. to je aššurovský :-) *

Noe1
23. 03. 2005
Dát tip
cože??????

noe...drbo... psych...sa len ventilujem cez poviedky...a vdaka ti...

Ariela
23. 03. 2005
Dát tip
pohoda, nic v zlom :}

assur je nejaky assurovsky ;)

ariela...v pohode...ja nie som urazlivy...ja len neovladam smajlov... minim...v com???...

fungus2
23. 03. 2005
Dát tip
No, bezvadné**

swan...?????????????????...ktori dvaja...

Renas
23. 03. 2005
Dát tip
velmi dobre niekedy ma to dostava z depresie co je mozno paradox

swan...aj ja ta mam rad...ved vies... renas...klin sa klinom vybija...znama vec... risiak...zacinam mat z teba strach...

Renas
23. 03. 2005
Dát tip
ja ti dam klin ty papluh akýsi

arvis
23. 03. 2005
Dát tip
umelecky mozno, co ja viem... ale z ciste zenskeho chapania to je take ukazovadlo... inak povedane exhibicion.. atc.

arvis...nerozumiem ti ani pol slova...

arvis
23. 03. 2005
Dát tip
predvadzanie bix ma ostru ale inteligentnu tvorbu a ty si si ju pozical do svojej hry... mno.. nezda sa mi to koser. chapes??

...ja som to nedal do svojej hry...to je omyl...je to v prologu... ...a ten vyrok sa mi vazne paci... Bix...sorry za nevyziadane avizo...ale bol by som rad keby si sa k tomu prologu vyjadrila... ...pripadne zmazem...

arvis
23. 03. 2005
Dát tip
vyrok je naozaj vyborny, ako vsetko od tejto autorky, ale uprimne Ti poviem, nedal si deliacu ciaru medzi prologom a dielom, cim je vytvoreny dojem, ze ju vtahujes do deja. Ale ja nie som nici hovorca, len moj postreh. Mozno staci par formlnych uprav... :-)

....podla mna ta deliacia ciara je jasna... ...ved som ju tam podpisal... ...a dielo jasne zacina s diakritikou...inym pismom...a navyse je tam nazov...neviem co by som tam mal este dat... ...kazdemu sudnemu cloveku musi byt jasne ze to je prolog...

arvis
23. 03. 2005
Dát tip
mne to jasne napriklad nebolo, ale ide o to, ze dialog je dost ostry, keby to malo iny charakter, tak sa samozrejme ze na to neupozornujem. rozumies??

....uvodny dialog je podla mna velmi jemny...citaj poriadne...

arvis
23. 03. 2005
Dát tip
ok. sorry. uprimne sa priznam, ze ja basne pisat neviem, a nechcem tu posobit ako velky macho. to co pises je fasa, z mojej strany vsetko.

Binna
23. 03. 2005
Dát tip
pekne, pekne *

Silvita
23. 03. 2005
Dát tip
no, aššu=) .. ty válíš=) já do piče doufám ještě nemusím´=) poroučím se, Silvitka:)*

binna...vdaka... silvita...tiez vdaka...to by som si nedovolil povedat...

arvis...nerozumiem preco v tejto chvili hovoris o basniach...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru