Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milenky básníků

28. 03. 2005
2
0
5613
Autor
Richiee

Jsou - milenkami básníků
v nocích
jako oni
milují se s Lunou

Jsou - obdobně nestálí
prav diví
jako ony
měrou neúplnou

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Ne, nejde o chlast. Sofistikované? Jen rád přemýšlím. Ale to se u "čtenáře" nenosí?:)

Miki_miki
05. 04. 2005
Dát tip
Nic moc......

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Opět jedna skvělá kritiky od Mikiho. Tleskám.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Richiee, jsi bystrej kluk, tak nedělej hloupýho. Víš dobře, že pokud nechceš psát do šuplíku pro ukájení se za dlouhých zimních večerů, tak prostě musíš dát čtenáři aspoň malou šanci s Tebou text sdílet ... Tohle je typický text na "tak a hádejte, trulanti, co jsem tím moh´ myslet ... samá voda, samá voda ... ) .-)

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Myslíš, že tohle si říkal třeba Holan v Kameni přicházíš nebo dejme tomu Mikulášek v Agoghu? Ne že bych se s nimi chtěl srovnávat, ale neřekl bych, že v republice žije vic než 20 lidí, kteří Holana chápou doopravdy dobře. Je to otázka náhledu a formy psaní. A básník by měl psát ze sebe hlavně. To, že občas nejsou básníci pro lidi je taky pravda.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
:-) Tak si musíš rozřešit zásadní dilema - píšeš pro sebe nebo taky pro někoho jiného ? Pokud za A, tak požadavek hlubší kritiky je přinejmenším sporný.

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
To nemáš pravdu s tím požadavkem. Každý potřebuje reflexi, potřebovali ji i jmenovaní. A když se čas od času přihodí, že někdo porozumí (ne tady, ale jinde se to stává:))), pak je to důvod k radosti. Každá báseň si najde svého čtenáře. To je jedno největších z mouder o poezii, která jsem kdy slyšel. Snad kromě Šaldova: Báseň není kurva. Jen ta se musí líbit všem. Ale ono to souvisí.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Tady je strašně módní furt se ohánět Šaldou. Moje modla to rozhodně není - a navíc ji napasovávat na Písmák je velmi scestné ... to jen tak - by the way. Takže jinými slovy říkáš, že Tvé básni se dá porozumět jen s velmi malou pravděpodobností a vlastně náhodou .... Tak takhle si ale já poezii nepředstavuju, sorry. To bych mohl drásat cokoli mě po 8 Budvarech napadne a vykřikovat, že si to určitě svého čtenáře najde. Třeba najde. Ale o poezii to asi moc nebude, co myslíš ...

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
O 8 Budvarech a Milenky básníků jsou poněkud nesouměřitelné. Bude to znít samolibě, ale v téhle básni je myšlenka. A stejně je zde otázka, proč by báseň měli všichni číst stejně. To není podmínka. Ani to líbení. Šalda byl sveřepý stařík a dostkrát se mýlil. Ale nemýl se v tomto případě.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Já myslím, že nejsme v zásadním rozporu. Jediné, za co jsem se přimlouval je, abys dal čtenáři aspoň pár procentní šanci dílko pochopit. That´s all, folks :-)

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Já se zase přimlouvám pouze za to, aby byl čtenář donucen myslet! That´s all, folks :-)

sidonia
30. 03. 2005
Dát tip
myslim, že de o chlast . . . . . .teda já to tak pobrala... nejsou snad skleničky milenkami básníků,, jakožto všech, kteří potřebujou... jinam?

katugiro
30. 03. 2005
Dát tip
Hrůza! Píčovina! Nezaujalo! Nechápu! :) mně tam pro samou vytříbenost chybí něco pro čtenáře

Delahaye
30. 03. 2005
Dát tip
:-))) Richiee, se zájmem jsem si početl, jak sis odvážně naběhl na vidle ... P.S. To dílko mě tedy taky nechytlo - příliš sofistikované a čtenář si moc nezamlaská .. .-)

Wojtyla_Jr
29. 03. 2005
Dát tip
Cosi tu zavonělo uraženou ješitností.. sám používám vyjádření: asi tomu nerozumím.. (občas raději..) a v podstatě mám pocit nezaujetí.. Dílo v sobě cosi skrývá, ale nejsem schopen ho dešifrovat a v těch pocitech se poznat. Tedy, Vojtěchovo vyjádření bylo upřímné a otevřené. Želbohu Richiee očekával nadšenou reakci. Osobní sdělení počínající Milý Vojtěchu, už přímo smrdí.. nikdo nemluvil o hrůzách a píčovinách.. jen vyjádřil své nepochopení. Zato autor sám má náhle na jazyku neschopnost porozumět poezii jako celku, zneuznané vyjádření.. jak můžeš nerozpoznat .. raději mlč.. máš-li potřebu vypadat jako idiot.. ;))) S prominutím, ale právě tohle mi připadá nedůstojné tebe, Richiee.. ..žehnám s úsměvem všem pokorným, tiše vyčkávajícím .. Zkus se na to podívat po pár hodinách spánku a usměješ se stejně. Krom toho, nerozumím tomu zřejmě přesně stejně.. bez urážky..;) milenky básníků se stejně jako básníci milují s Lunou.. dobrá. A druhé Jsou - je zřejmě o převechslování pozornosti tentokráte k básníkům samotným.. neb jinak mi tam oni-ony tropí logický, pane, logický.. nicméně nesmysl.. je to tak tedy správně? S pozdravem W.

Richiee
29. 03. 2005
Dát tip
Mýlíš se, co se ješitnosti týče. Předtím, než mi Vojtěch napsal něco pod báseň, přečetl jsem si jeho příspěvky asi na sedmi jiných místech. To byl důvod hroznů hněvu. Ta slova zazněla všude možně jinde. A psát to někam jinam než pod svoje dílo by bylo asi hloupé. A nesmysl tam prostě není. Nezloběj se.

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
inlajn: taky zdravím ostatní:koukám se na půl dne starý kritiky a musím se jen pousmát.

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
.o))))))))))))))))))))))))))))))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!já víc. A nejsem našťouchlej...taky vejtaz, kurva!!!!

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
no když jsem četl o tom Žižkově, tak jsem si myslel, že sis dal dostaveníčko Nad Viktorkou:)))

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
tam chodim, myslííš tu hospu? ta je gut...jináč jsem přešel od slov k činům a poslal Andromedě, vůdčí to vosobě dámskýho kolektivního sdružení, mejlem antrax. Snad to vyjde....

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
tu hospodu.Zejtra si tam zkusim vyjednat koncert...slyšel jsem že tam někdo hrál, no tak co bych si tam nevrznul,no.Aspoń jim tam natáhnu bandu pijanů-budou rádi. S tím antraxem hodně štěstí.

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
antrax mě eště nikdy nezklamal, a ta hospa je na hraní jak dělaná., myslim, má dobrej čmuch takovej-----....

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
no a nevíš jestli tam maj nějakou hudební aparaturu? Aspoň zvukovku kdyby měli...pochybuju.

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
..tak to nevim....já byl nějak dýl ,pryč, a vyměnili se tam týpci, ale myslim, teda myslim, že jo....ale budou na netu...nebo ne? Telefon jo.. pošli mejla, zavolej.. a zeptej se..co já vim něco TAM měli, repráky určitě...třeba

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
zklus to....nev,m, fakty...

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
z vlastní zkušenosti vím, že dojednání osobně je tak 100krát spolehlïvější...dík.Koneckonců po škole si rád cinknu.

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
no to je jasný...mě baví, jak kecáme pod MILENKAMA BÁSNÍKŮ, jako by se nechumelilo, to je prdel docela..

vojtěch
29. 03. 2005
Dát tip
no..aspoň jsme odsunuli tu podivnou debatu na téma:"vojtěch a jeho kritiky.."

inlajn
29. 03. 2005
Dát tip
..zapracovali sme na tom ale fakt slušně....hnojiči tohoto záhonku se budou zejtra divit. inlajn.

vojtěch
28. 03. 2005
Dát tip
nevim....moc mě to nezaujalo.Nějak jsem nepochopil,kdo že to jsou...kdo se to teda s tim měsícem miluje?

Richiee
28. 03. 2005
Dát tip
Když nechápeš báseň, jak můžeš napsat, že tě to nezaujalo? Uvědomuješ si, jak moc si ty dva výroky odporují? Logika, pane, logika...

vojtěch
28. 03. 2005
Dát tip
něco z toho chápu..možná je to všechno co bych chápat měl a to mě každopádně nezaujalo.Proto jsem si to chtěl u pana autora ujasnit,no:)

Richiee
28. 03. 2005
Dát tip
Milý Vojtěchu. Se zájmem jsem si teď přečetl několik tvých "kritik". Už jsi někdy slyšel rčení: Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Řiď se jím, chlapče drahý. Když se neumím vyjadřovat, držím laskavě ústa. Nevadí mi, že poezii nerozumíš. Kdo může říci, že rozumí? Ale výkřiky typu Hrůza! Píčovina! Nezaujalo! Nechápu! Jsou nedůstejné nejen autorů, ale, a to především, tebe. Pokud už máš tu potřebu vypadat jako idiot, čiň to zásadně prostřednictvím svých básní. Internet snese hodně, ale ne všechno. Než něco odešleš, třikrát si to po sobě přečti a pak ještě počítej do desíti.

vojtěch
28. 03. 2005
Dát tip
eh.S takovým vyčiněním jsem se tady nějak ještě nesetkal... no, co dodati: Máš pravdu, každopádně jsem rád, že sis moje kritiky četl se zájmem.

Richiee
28. 03. 2005
Dát tip
Ano, tady se hodně mlčí a přechází kde co. Ale tohle mne doopravdy dojalo. Prosím, kroť své vášně, ulehčíš mnoha lidem.

Richiee
28. 03. 2005
Dát tip
Když pominu svou báseň a podívám se na jeho ostatní kritiky, rozhodně to na omluvu nevidím.

inlajn
28. 03. 2005
Dát tip
promiskuita z nejušlechtilejších....tip.

vojtěch
28. 03. 2005
Dát tip
až to tu vyvrcholí v nějakej závěr:dejte mi vědět.Děkuji. richiee:z inlajnova tipu se moc neraduj-otipoval všechny moje vesnice(řek bych že je trochu našťouchlej:).páčko

Richiee
28. 03. 2005
Dát tip
Ježkovy zraky. Myslíš, že jsem to napsal pro tip???

vojtěch
28. 03. 2005
Dát tip
ne, pro dva!*

inlajn
28. 03. 2005
Dát tip
ty svině zrádná!!!to: vojtěch.....

inlajn
28. 03. 2005
Dát tip
...ne, zkusim fakty vážně...to, co jsem napsal, je mý a vod mýho serce...tip-netip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru