Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úlety Josefa Kolaříka, Podnikatel a extrémní sporty.

03. 04. 2005
3
0
752
Autor
chose

Některé úlety vyšly v Lidových Novinách, Léto 2002.

V dnešní době je na každého podnikatele v kristových letech vyvíjen tlak se věnovat  některému ze zátěžových sportů.  Tedy jsem byl přinucen se zúčastnit jednodenní expedice do skal někde u Berounky, za celý den jsem vylezl pouze do výšky 2 metrů    climbing je nuda. Bandží džampingu se nemohu věnovat ze zdravotních důvodů. Zorbing mi přijde moc futuristický – jsem konzervativní. Pokoušet život při raftingu mi přijde jako úchylka. Skočit s padákem mám strach. Dokonce mezi extrémní sporty mohu zařadit i squashing protože se u něho podnikatel extrémně potí, ale běhat v akváriu mě nebaví. Zdá se že vysvobození v mém bezradném tápání přinesl můj přítel učitel historie na jednom  soukromém gymnáziu. Ten totiž provozuje tkzv. „Smrking“ a nedávno dokonce poprvé předvedl „Double Smrking“. Podstata této opravdu extrémní disciplíny spočívá v tom , že sportsman vyleze mezi 12 až 4 hod. ranní na vrchol vzrostlého Smrku , který je nejblíže k sudu s pivem. Pak se sportsman stromu pustí, roztáhne ruce a nohy a nechá se volně spouštět vahou vlastního těla po větvích až na zem. Kdo to neviděl neuvěří a já to nikdy ještě neviděl protože, jsem nikdy nebyl ve správnou dobu na správném místě. Dokonce jsem se s panem učitelem vsadil , že mi smrking předvede na Vánočním stromu na Staroměstském náměstí, ale bohužel strom byl díky kosmetickým úpravám v přízemní části nezpůsobylý pro provedení „Smrkingu“. Takže jsem „to“ zase neviděl na vlastní oči. Již celý rok trvá mé trápení. Pokaždé, když slyším vyprávět některé ze svých přátel , kteří jsou zasvěcení a viděli smrking na vlastní očí  se mi ztáhne hrdlo, rozbuší srdce, zúží cévy,, zvýší krevní tlak a z jater se mi uvolní cukr. To že jsem „to“ opět neviděl se stalo pro mě neobyčejnou zátěžovou situací. Pracovně tomu říkám „neukojený zevling“.


Alojs
22. 07. 2005
Dát tip
úsměvné, sympatické. tip

Griff
05. 04. 2005
Dát tip
...hlavně se ti při volném pádu nesmí větev dostat mezi nohy. To by pak byl kouling. :~)) t* za netradiční sport

podezdívka
04. 04. 2005
Dát tip
Já nejprve myslel, že "Smrking" je extrémní prudké smrkání, ale to spouštění se smrku je lepší ;-) *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru