Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spící kráska

Výběr: Lyryk
05. 04. 2005
7
0
5943
Autor
Richiee

Skoromíhání řásnění
v oknech zotvíraných
pro pohled svitu
neb i měsíční ztrácí chlad
nad blednoucím východem

A tmářský západ prsty churavými
poslední bílé vousy po kraji
rozvěsil dnes
o půl páté ráno

Dash_707
06. 04. 2005
Dát tip
Fajn.líbí... :o))

Miki_miki
05. 04. 2005
Dát tip
???

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Miki: Jak složité bylo najít na klávesnici otazník a třikrát za sebou se do něj trefit? Povídej! To muselo dát přemýšlení o básni, když to vyvolalo takovou reakci... Bravo!

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
krásnej obraz, na první pohled miniaturka, ale ne, dejchá to....o půl pátý ráno, když du domu z posezení "s přátelama"...dejchá...tip ...a básnička má melodii, zní.

Sarrah
05. 04. 2005
Dát tip
Tip

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
tohle o moc better ... Jen - vyvaroval bych se "neb" a "svitu" - v této dle mě poměrně "moderní" básničce působí uměle. A navíc - ale to už only for me - "skoromíhání" je Lyrykovština jako prase .. :-) ale nálada velmi příjemná - cítil jsem ten ranní chlad - a to je dobře Měj se ...

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
kurňa - típek jsem zapomněl .. T + avi

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Brrr. Lyrykovština. To mi poránu nedělej, úplně jsem se osypal...

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Jinak co se týče toho neb, nezdá se mi, že to bylo zas tak archaické a svit už vůbec ne. Co je archaické na měsíčním svitu? Pravda. Ten seriál je z osmdesátých let, ale to je tak asi všechno. Kupříkladu neb se v mém slovníku vyskytuje naprosto běžně a také neřeknu měsíční záření.:)

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
tak to prr - použil jsi to ve vazbě "pohled svitu" - to jsem měl na mysli. Tady mi to skřípe. A o "neb" není sporu. P.S. Na Willise mi nesahej, nic lepšího už pak nenatočil .. :-)

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Zas je to jen a pouze otázka citu. Mně to kupříkladu přijde naprosto v pořádku. Čeština je bohatá a je na každém, aby ji užíval podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.:)

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Richiee, hochu, jak jsi na tom s přijímáním kritik ? :-)) Chceš, aby čtenář "myslel". Já se zamyslel a Ty mi můj resultát vymlouváš ... To asi nebudu to pravé ořechové, co myslíš .. viz Tvé předchozí dílko - the same problem P.S. Pokud Tě mé kritiky iritují svou nekompetentností, šup se mnou do Neoblíbených .-))

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
To nějak špatně chápeš. Pokud se ti zdá, že nenaslouchám, je to sen. Podle mne vedeme docela konstruktivní diskusi, což je jediný způsob, jak se něčeho dobrat. Tedy IMHO. Naopak je zajímavé se s tebou bavit, neb výkřiky typu tři otazníky, jsou tu jevem více než častým.

Take_Five
05. 04. 2005
Dát tip
já už vím! Měsíc na řekou!

Zbora
05. 04. 2005
Dát tip
fajn.t.

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
byste se z toho neposrali, taky už jednou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Kdo a z čeho??

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
---ále, esi se VYVAROVAT(!!!!.. jak sex s nakaženym AIDS...) "neb", či "svitu", podobný "připomínky" mě dycky naserou, sorry...........a když někdo napíše "pravé ořechové"---(FUJ), naplác bych mu dorta s vořechama do xichtu....

Lyryk
05. 04. 2005
Dát tip
Skoromíhání řásnění to mě fakt dostalo, konečně autor souputník!!! TV

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Inlajn : Ty ses poved´ , hochu - pojď mi klidně plácnout něco do ksichtu, hrdino. Ale varuju Tě - asi bych Ti rozbil hubu, inkouste. :-) Hezký den.

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
nerad dorty? Nejsem hrdina ani omylem....se čertíš? ňákej problémeček? Zejtra v Bohnicích na vrátnici v 10,00, dáme elektriku..nasadíme vitamíneček? Sem se poved? nevim..ale ty seš si asi dost jistej...uvidíme po psychotestech. Zatim pa, mazlíku! in.............................oooooooooooooo)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rowenna
05. 04. 2005
Dát tip
Náladu jsi vyvolal ale já jsem se zasekla na těch zatracených přívlastcích, už ten první řádek - skoromíhání řásnění - se mi zdá nešikovný, a pak to tam sázíš já vím, že kdekdo piští kvůli přepřívlastkování, ale tady na tak krátkém prostoru se mi to zdá opravdu lehce přeplácané.

Rowenna
05. 04. 2005
Dát tip
no vida, jeden čehý, druhý hot. Já něco odmítnu, další zatleská. :-)

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Inlajne, kotě, nečertím...nestojí mi to za to :-) ale obdivuju tvoji drzost, kdy se navezeš do cizí kritiky, po který ti je hovno a sám smolíš jen ptákoviny tož myslím, že sebejistota ti nechybí - doufám, že je podložená :-) Pa, chlapče.

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
PA, MAZLÍKU!!!!

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
....a poa, hochu! I kritika může kritice vystavena, tos nevěděl, krtečku?

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
..myško, to, co vypadlo z tvé šedé hlavičky a ulpělo v klávesnici ty považuješ za kritiku kritiky ?? :-) tak to jsi docela srandovní ... Až se ti za pár světelných let nějaká rozumná podaří, rád si počtu ..

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
tak to sorry,to budeš muset do jiný přihrádky, a jsem tomu docela rád........ ušlechtilý to poutníče...jen bacha na zvratky...(ne tvý vlastní, samozřejmě)...."počtu"? Hmmmm...a ""rozumná", to myslíš adj. k básnička? Taková existuje? oo)))))))))) Del., Del., i místo u vokna by se v pakárně našlo, knihovna bohatá, lidi hodný, příbory plastikový---a ráno si můžeš namalovat hruštičku...co ty na to?

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
...sem zalít vokem asi podruhý na ty úžasný seznamy nejčtěnejších atd., že by TADY ten tvuj kruciální problém? Delahaye? TO SNAD NE!!!!

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
.a.........."ŠEDÁ HLAVIČKAŮ ...doufám myšleno šedá kůra mozková...jsem poněkud do rez, krasavče...

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
...nemuvínkáme, cvrčku? Ok, až budeš mít spakováno, hoď hlášku. P.S. Ručníček si, Delahínku, neber.....máme!

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Teda. Člověk si na chvíli odskočí pracovat na seminárce o Biblí kralické a tady se dějou věci.:) Co se mého náhledu na vás týče, kupodivu oba jste mi docela sympatičtí...:) Inlajn je sice dřevorubec a třísky létají, ale nejdenou se u něj dá najít zajímavý postřeh. Pokud zrovna nevidí rudě. Delahaye si myslí, že je nejcytřejší, což není, ale chytrý je. Má problém překousnout jiný názor, ale kdo tu tímhle zrovna netrpí? A Inlajn má pravdu... Kritika kritiky je jedině potřeba.

Richiee
05. 04. 2005
Dát tip
Tohle neberu jako nic negativního, Roweno, někdo rád košatý jazyk. Ale rozlišuji od vyumělkovanosti, tou trochu zavání první verš, to je pravda, ale pak jde o pro mě přirozenou výpověď.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
:-) Ty už tak plácáš, že se ti to plete dohromady, viď ? prozradíš mi, jak souvisí naše tvorba s tím, že nejsi schopen napsat souvislou "kritiku kritiky" ? - pomineme-li fakt, že silně nevyžádanou . Nehledej trablíky, tam , kde nejsou :-) (kruciální .. to mě podrž :-) )

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
Richiee ... och...díky :-) Máš pravdu, nejchytřejší momentálně nejsem ... mám nějaký špatný týden ... ale dej mi dva dny a uvidíš .. :-)

Damien
05. 04. 2005
Dát tip
Skoromíhání řásnění v oknech zotvíraných pro pohled svitu neb i měsíční ztrácí chlad nad blednoucím východem já to četl teda asi třikrát tudle část, ale jakákoli souvislost části horní a dolní, která je vodkolíkovaná slovem neb mi akosi unikla de tu vo nějaký holý konstatování počasí při stmívání nebo o co?

Rowenna
05. 04. 2005
Dát tip
Kdybys to bral jako negativní, tak to tak asi nenapíšeš... to jen já přes to škobrtám, já to mám tak nastavené, přestože sama košatím až běda. :-))

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
KRUCIÁLNÍ, SE PODRŽ SÁM, ESI SVEDEŠ...............

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
"silně nevyžádanou"??Delah.??? Vo tu mě žádat nemusíš, tady je,(tvá) sems jí hodil, tak čau....a těžko napsat OBSÁHLOU, SNAd--- ANALYTICKOU KRITIKU KRITIKY---------a to NA TVÝCH PÁR VÝKŘIKŮ, JEN VOBHAJUJU PRINCIP, ŽE I "KRITIKA"(UVOZOVKY, BY MĚLA BET PŘIPRAVNÁ NA JINOU(KRITIKU).... LÍBÁ inlajn.

Delahaye
05. 04. 2005
Dát tip
inlajne, už mě nudíš ... fakt mě to mrzí, ale nejsi moc zábavnej, víš :-) je mi to fakt líto, vypadalo to na fajn pokec .. Richieemu se omlouvám za fakt zbytečný spam pod jeho dílkem :-)

inlajn
05. 04. 2005
Dát tip
nene, todle na fajn pokec, Delah., nevypadalo...kde nic nejni, ani smrt nebere....napiš mi (nám) rači nějkou básničku, ať víme, jako to má vypadat...ne že bys mě ty nenudil, ale, to víš, Sudety(já), teda zarputilej osvětář....kuk.....

Markel
05. 04. 2005
Dát tip
Druhá líbila moc, za tu -T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru