Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úklid v doupěti

09. 04. 2005
1
0
1374

Jak se uklízí v mladomládeneckém kutlochu.


Jakožto samostatně žijící mladík se občas bohužel nevyhnu ani těm méně populárním pracím. A to těm domácím. Po většinu roku se můj mladomládenecký byt nachází ve stavu simulace armagedonu, což bývá poměrně často důvodem jistých rozpaků u návštěv. Někdo podléhá nefalšovanému zděšení, někdo nechápe a někdo začne trpět iluzí o mém bohémském stylu života. Ať tak či onak, stejně je nutný to tady čas od času „vykydat“.

Úklid se sestává z několika fází.

Fáze první: SMUTNÉ OČI

Spočívá v několikatýdenním smutném okukování a hodnocení stavu bytu.
Začínám si uvědomovat, že všechno není jak by mělo.

Fáze druhá: VELKÁ HUBA

Její hlavní náplní je rozebírání toho co všechno budu muset uklidit a hudrání jak se mi do toho nechce.

Fáze třetí: TAKTICKÁ PŘÍPRAVA

Sestává se z nákupu alkoholických nápojů a hromady čistících prostředků. Nalezení koštěte a kýblu s mopem bývá někdy nadlidským úkolem.

Fáze čtvrtá: JUMP!!!!

Obvykle se začne s konzumací alkoholu, většinou piva (Staropramen Granát), natáhnou se gumové rukavice, rouška, popř. plynová maska, a začne se snášet všechno zapomenuté nádobí do dřezu. Toto je jediná chvíle kdy mi připadne, že mám hodně hrnků, půlllitrů a kávovejch lžiček. Všechno se to najednou pochopitelně do dřezu nevejde a tak přichází oblíbené zpestření.

Fáze pátá: SELEKCE

Beru do rukou slkeničky, hrnky talíře jakožto i další haraburdí a pokládám si krásnou otázku:

„Umýt či vyhodit?“

Fáze šestá: VALNÁ HROMADA

Spočívá v nakupení všech volně ložených věcí na centrální hromadu alfa, odkud se pak dále dělí do hromad beta (důležitý papíry), gama (oblečení), delta(nostalgie) apod.
Vše nezařaditelné z alfa hromady je prohlášeno za nepotřebné, uloženo do krabice a odesláno rychlíkem Jihlava-Prčice.

Fáze sedmá: PODLAHA

Vezme se záhadnej nástroj, co vypadá jako přerostlej knír na klacku, tím se všechen nepořádek důsledně namete pod nábytek aby se pak mohla podlaha navlhčit mopem.

Fáze osmá: ODPOČINEK

Spočívá v doplazení se z posledních sil k počítači, otevření dalšího z mnoha lahváčů a kocháním se „naklizeným“ bytem.

Fáze devátá: ARMAGEDON

Přichází nemilosrdně a se železnou pravidelností. Má čtyři zablácený tlapky a přítulnou povahu.

Fou_
09. 04. 2005
Dát tip
dalo by se to napsat poutavěji

I_v_a_n_k_a
09. 04. 2005
Dát tip
ale mě se to líbí.moná bych to ale přepracovala na delší.řekla bych, že jsi vynechal určité fáze...ale nebudu radit a počkám, co uděláš. mohl by se z toho vyklubat tip

Ano, dalo.

Ne-ne, délka i rozvinutost příspěvku přesně odpovídá času který věnuji úklidu:)

probe
09. 04. 2005
Dát tip
:-))). Hromadu delta jsem zcela eliminoval, hromada gama je velice minimalistická, přesto je beta schopna sama osobě schopna zaplnit mi přiřčené prostory, ba hřeznout do prostor přilehlých... ;-)

Asi by se to dalo napsat líp, ale líbilo, některé hlášky jsou dobré a hlavně mi to něco docela připomíná :o)

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
Já mám Ferdu, má 80 cm v kohoutlku, a my neuklízíme teda skoro....

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
a umýt ČÁRKA či vyhodit, a to bezpodmínečně, desítko! Zorro.

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
.......a Granát, ten samoser? Fujky""""ooo)))))))))))))

Tak to musí být FERDA velice čistotnej:) Interpunkcí si prsty na klávesnici nezalamuju. Ale dík. A "bezpodmínečně , Desítko!" Vidíš, Granáta piju často a rád. A přeci mám stolici pravidelnou.

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
sem hyperaktivoš, co nadělám...ses naprd, nebo co? Bych nerad!!!!!

Ale houbelec - jajtelec:) Jsem rád, že to říkáš! Krom toho Ferda je? Krom toho že je to VELKEJ FERDA.

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
Ferda je skororetrívr, hladkej, krásně lekslej, páč mu dávám žloutky na srst a poangamínek, má velikánský uši, co se mu bvohrnujou a sou mu tři a mává furt vpocasem, je docela dobrosrdečněj, ale nesmí se nasrat.!

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
...uplně černej!!!

Cokoliv co má jen trošku z retrievera musí bejt zákonitě hyperaktivní a jakýkoliv, byť sebebahnitější, tekutiny chtivý. Šílená kombinace co do čistoty v domácnosti:-(

inlajn
09. 04. 2005
Dát tip
ano.

misty
09. 04. 2005
Dát tip
konecne nieco prijemne na citanie...chytilo ma to...myslim, ze nieco taketo by si zasluzilo moj tipanec...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru