Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Petice: Zrusme komunisty!

12. 04. 2005
1
0
4743
Autor
Kakabus

Komunisté v naší zemi jsou stejným ohrožením demokracie, jako byli kdysi nacisté. Patnáct let po listopadu 1989 usilují o získání moci, aniž by alespoň vyjádřením lítosti a omluvou přispěli k tomu, aby se náš národ vyrovnal se svou komunistickou minulostí. Nezřekli se symbolů a názvu, které pro tisíce občanů znamenaly smrt a pro statisíce vyhnání, ztrátu svobody, majetku, půdy či zaměstnání nebo zákazy studia. Trvá-li KSČM na názvu „komunistická“, trvá tím na třídním boji, diktatuře proletariátu a omezení vlastnických práv občanů jako na ideologii, kterou je třeba uskutečnit v praxi. Pak je nutné požadovat její vyloučení z demokratické soutěže politických stran. S úctou k památce zničené země a statisíců zmarněných životů žádáme poslance a senátory, aby přijali právní normu, která by zakázala propagaci nacismu, komunismu a fašismu v názvech a programech politických stran. Vyzýváme Vás, ve jménu budoucnosti, zakažte symboly diktatury!

Petiční výbor: Pavel Bobek, Jakub Jareš, Ladislav Smoljak, Jan Urban


www.zrusmekomunisty.cz
Kakabus
02. 05. 2005
Dát tip
Makča: Můj komentář a názor je: Komunistická strana se měla zrušit již po revoluci, ano zmizel by jen název, možná by to byla jen taková kosmetická úprava, ale podle mého názoru tehdy by to donutilo lidi trochu víc přemýšlet...teď je možná už pozdě. Hromadu lidí volí komunisty jen jaksi ze zvyku, protože byli takhle režimem naučeni a měli jakžtakž sociální jistoty, najednou nastala cosi jako demokracie a lidi najednou mají odpovědnost za existenci...a hle!!! Spousta lidí se jí bojí. Neexistuje kritický nadhled a vše špatné se moc rychle zapomíná, lidé se dají populistickými výroky lehce ovládat...podle mě ty "výkřiky" jak jim říkáš mají smysl, již jenom kvůli tomu, že člověk se třeba zarazí a věnuje tomu alespoň myšlenku. Samozřejmě, tahle petice nejspíš nic nezmění, ale tím, že byla zmínka v televizi, tím, že se o tom diskutuje na netu, dochází k jakési osvětě, k jakýmusi uvědomovávní si a opakování si nedávné historie, která je součástí každého z nás....

Makča
02. 05. 2005
Dát tip
v tomhle se shodnem, nevolila bych nikdy komunisty v současný podobě právě proto, že spousta z nich si nedokáže představit tu změnu asi jinak než jako kolektivizaci v padesátejch letech, byla jsem taky na sociálním fóru v Londýně, kde bylo spousta mladejch lidí, který mluvili o Trockým a revoluci já měla strašnej strach, že jsem se octla o pár let zpátky a nemůžu říct, co si myslím, protože každej měl za prdelí zkušenosti z janova a flašku toho nejlevnějšího sajdru a tohle byl stejnej impuls přemejšlet a zajímat se o věci, mluvit s lidma a číst, stejně jako tahle petice...

Kakabus
27. 04. 2005
Dát tip
Makča: Mohl bych se prosím zeptat co si představuješ pod slovem demokracie

Makča
27. 04. 2005
Dát tip
http://blisty.cz/2005/4/15/art22970 - zkus třeba tenhle článek. říkám jen to, že žiju v nějaký době, přemejšlím si o věcech, který se kolem dějou a snažím se myslet svobodně a myslím si, že když někdo vyflusne takovejhle emocionální výkřik bez prostoru pro dialog, neotevře prostor a křičí cosi ve jménu budoucnosti, tak já se pod to nepodepíšu. To je snadný, ale dát všanc svojí životní historii, vysvětlit, kterak jsem k tomu došel a stát si za tím, i když může být napadenej celej můj dosavadní život, nutit lidi přemýšlet a ne jim mastit hlavy nějakými výkřiky. V tom článku je docela pěkně objektivně popsanej způsob přemejšlení o těhle věcech, kterej se mi líbí. Jo, napsala sem to blbě, klidně bych se bavila o nějakých restrikcích, jestli jo nebo ne a jak - to má smysl, ale nesedí mi ta manipulativnost jazyka a myšlení. Na to jsem chtěla poukázat. Cítím dneska ten tlak, že když se pokusím přemýšlet a něco namítnout, tak většina lidí tě hned označkuje černá, bílá, frk sem, frk tam podle toho, co všichni opakujou - to bylo vždycky a vždycky bude.A naštvalo mě, že ty k tomu ani nedáš žádnej svůj komentář a pak to tady komentuješ, že se děsíš - tohle mi nesedí...

Empty
24. 04. 2005
Dát tip
ilias: To je lež. Já ten program četl. O třídním boji tam nenajdeš zhola nic, stejně jako o znárodnění majetku. To jsou věci, které tam zkrátka nefigurují a pokud ano, pak mi pošli úryvky těch částí programu, které se k tomuto vztahují. Jsem opravdu zvědav. Ty sankce nejsou přímo sankcemi, jde jen o vyšší zdanění, které tuhle milionářskou menšinu rozhodně nijak příliš nezatíží. Sám by sis měl ten program přečíst, nebudeš pak plácat podobné hlouposti...

illias
24. 04. 2005
Dát tip
empty : no...jsi trochu slabomyslnější. Tudle byl Exner v Sedmičce a sám třídní boj propagoval jako "nástroj na urovnání křivd". Samozřejmě to tak je. Mrknu na ten programoš...možná si ho kvůli tobě i opětovně pročtu.

illias
24. 04. 2005
Dát tip
hnedka v prvním odstavci : "V ekonomice KSČM se prosazují přednosti a klíčová úloha společenského vlastnictví, které zaručí efektivní, celospolečensky provázané a usměrňované hospodaření kolektivu zaměstnanců podniků, družstev, obcí, regionů i dalších sdružení občanů. Jde o strategický cíl, který vychází z dlouholetých tradic marxistického myšlení." - jsi hlupák, pokud v tomhle nevidíš dost nepokryté marxistické znárodňování :-)

Je fakt, že jako jediní dodržujou svůj volební program...tedy aspoň zatím...

inlajn
23. 04. 2005
Dát tip
no nic.

illias
23. 04. 2005
Dát tip
možná by si to, milý empty, chtělo přečíst program ksč po roce 48 a ten nynější jsou v podstatě totožné třídní boj, sankce bohatších, znárodnění majetku nejni rozdíl

Makča
23. 04. 2005
Dát tip
zakázat rozhodně není demokratický nástroj - v tomto smyslu je to podobná manipulace se svobodným duchem jako za komunismu, to, že jsou stále silnější parlamentní stranou je přeci hlas lidu, je to odraz aktuálního stavu společnosti. * a ty se děsíš? jo, všichni se dnes až moc nechali vyděsit, aby se děsili na úkor konstruktivně vedeného dialogu - jak se tomu říká - propaganda? emoce, emoce, zakažte mě! * takhle je to fakt naprd se o tom bavit:(

Empty
22. 04. 2005
Dát tip
KSČM není pro mě srovnatelná s KSČ a nikdo se v ní k minulosti přímo nehlásí ani nepropaguje její návrat. Komouši sou ve všech stranách,i u těch pitomejch ódesáků... Pro mě je KSČM momentálně opravdu nejdemokratičtější parlamentní strana. je to dost šílenej paradox, ale bohužel sme se dopracovali až sem...

inlajn
22. 04. 2005
Dát tip
NE.................ANI OMYLEM NE. TO: EMPTY.....

To oni se jen tak tvářej... Viděl jsi někdy Grebeníčkovy plamenné projevy ve sněmovně?

Empty
22. 04. 2005
Dát tip
Viděl a mnohokrát. Noční záznamy ze sněmovny jsou můj nejoblíbenější pořad:-)) Pro mě je Grebeníček větší sympaťák, než Kalousek třeba.-)))

inlajn
22. 04. 2005
Dát tip
no nic.

Empty
22. 04. 2005
Dát tip
Musim se smát, jak fšichni dělaj z komoušů strašáky:-))) ani kdyby KSČM sebevíc toužila vrátit se do totalitního období, nic takového není zde možné a jakýkoliv nedemokratický postup z její strany by byl rychle zpacifikován, Ale to je blbost. Pro mě je současná KSČM sociálně-demokratickou stranou - stranou, kterou bych nikdy nevolil, ale stranou, která na mě nikterak nedemokraticky nepůsobí...

No, tohle jsem psal včera pod vlivem emocí. Myslím, že komunisti se dřív či později ztrapní sami. A když se přesto nepoučíme, tak nám není pomoci, holt jaký národ, takový pán...

Kakabus
19. 04. 2005
Dát tip
Empty: přesně nevím v čem si myslíš, že jednají demokratičtěji než-li strany ostatní.....ale opravdu si myslíš, že když ve vedení strany jsou lidé, kteří se stále veřejně hlasí ke starým odkazům KSČ, je toto srovnávání zcestný??? Jediný co se dá na KSČM ocenit (a to ještě po dvou panácích) je jejich upřímnost v názoru, což se například o některých vladnoucích činitelých říct nedá...

Hahaha, komouši a demokracie! Empty, jak se vůbec odvažuješ vyslovit tuto kombinaci slov? Zrušit!!!

illias
19. 04. 2005
Dát tip
empty ty by sis měl něco nastudovat, než otevřeš pusu

Empty
18. 04. 2005
Dát tip
Skutečnost je taková, že komunisté se nyní chovají mnohem demokratičteji než ostatní parlamentní strany. Mimoto srovnávat bývalou KSČ a nynější KSČM mi připadá poněkud zcestné...

Empty
18. 04. 2005
Dát tip
Skutečnost je taková, že komunisté se nyní chovají mnohem demokratičteji než ostatní parlamentní strany. Mimoto srovnávat bývalou KSČ a nynější KSČM mi připadá poněkud zcestné...

papouch
16. 04. 2005
Dát tip
a sakra ... :-( já si teď začal dělat seznam vinilů a CDček, který vlastně vlastním, neb jich mám tolik, že v tom mám gulage... to je špatný, viď, inlajne ... tož abych se začal nesnášet, co? ... .-))

djPes
15. 04. 2005
Dát tip
Není on ten Smoljak na seznamu agentů stb? To by nám krásně řekl drsoň Rejžek, ten má přehled. A není ten Mirek Štetinů ten svazák, co jezdil za komančů na Matyldě po sibiřských řekách a psal o tom skvělé články do Světa socialismu - já jen, jak občas kádrují ti, co si sami také nějaké to máslo na hlavu připlácli. Papouchu - speciálně pro tebe, když jsem studoval v Brně, tak v nějakém ročníku přede mnou se pohybovala jistá svazačka, co dávala všem (nejen členům ksš ale i těm, co byli ochotno podepsat přihlášku). Dnes je poslankyní za ksčm, určitě bude stejně veselá

inlajn
15. 04. 2005
Dát tip
Smoljaka jen lámali, znám Filipa víc(jeho syn) a Davida jen málo, ten mi je proitivnej...Rejžek je šílenej, já s nim měl spory děsný, a vyžírka docela, ale to sem nepatří, ale za to, jak vyjebal Vondráčkovou a Jampadampa s tou uřvanou Bílou, kerá i "miluju tě" řve jak píča, kyž do ní řeržou OK, to sem mu napsal, že mu snad i podám ruku...ale to je z jinýho břehu-----

djPes
15. 04. 2005
Dát tip
Inlajn - mně to je celkem jedno, ono na tom seznamu je napsáno tolik lidí, že člověk si připadá méněcenný, když tam není. A další věc je, zda dávat dílo umělcovo v souvislost s jeho morálním profilem - většina z nich je nějak ujetých, jinak by ani nemohla tvořit, třeba takový Ezra Pound byl označovaný za fašouna, přesto zůstane geniálním básníkem, atd, snad normalního ani nenajdem. Spíš mi přijde divné, že tito lidé se angažují v takových nelogických ptákovinách, komunisty jde zrušit jedině tak, že budeš mít detektor komunisty a všichni budem chodit na úřad k tomu určený a tam nás hned buď zruší nebo projdem do lepší krásné společnosti (navíc mne dděsí spíše ti bolševici napříč všemi stranami na všech úrovních - jejich myšlení, jejich jednání). No, jsem ukecaný po pár pivech v pátek popoledni...stačí

inlajn
15. 04. 2005
Dát tip
no, to je další rovinka, ehm, a víme, že seznamy DStB dělali sami SDtb, třeba, žejo....taky lustrarce mě sraly dost...a nesnášim jakejkoli fanatismus...čaves.in. A seznamy nesnášim i telefonní!!!!!!!!!!!!!!

inlajn
14. 04. 2005
Dát tip
...já tu petici podepsal ,hned jak s ní M.Štětina vyrukoval, ale tohle, tohle plácání..????Ne.

zapr: aj katolici. a este ich mame radi ;)

Zaprděnec
14. 04. 2005
Dát tip
igzaktly Mimin, římskokatolická církev, která má na svědomí miliony životů o něčem jako přejmenování se nikdy ve svý historii ani neuvažovala.

lets dance on the pope ash ;)

inlajn
14. 04. 2005
Dát tip
zasranej virtuál...!

Kakabus
14. 04. 2005
Dát tip
No, docela ste mě překvapili........a začínám se bát :o(

kaka, neser lebo ta zrusim

inlajn
14. 04. 2005
Dát tip
už je pozdě, máme stopu!

Kakabus
14. 04. 2005
Dát tip
Mini.: Je mi smutno z lhostejnosti, lidi moc rychle zapomínají a vše se stále opakuje, opakuje, opkajue a opakuje...ty by ses nebál kdyby u nás byla stále pěkně zachovaná strana pod názvem NDSAP, s líbivým politickým programem??? Asi je to krutý přirovnání, ale KSČM mělo hodně obdobný praktiky.....a víru bych do toho nepletl............

inlajn
14. 04. 2005
Dát tip
jasně, jasně, jasně...ale tady se leda tak naseru...a do nikam...kluci z fildy mi volali, že chystaj nějakou akci, pudu s nima, ale těch řečí všude,,,tady mi to přijde jako kultivovanejěší hospa, akurát že nevidíš tomu druhýmu do vobličeje...

Kakabus
14. 04. 2005
Dát tip
Inlajn.: sohlasím s tebou, aktivita je mnohem důležitější než prázdný plácání, ale internet patří mezi nejmasovější média, tedy můžou se k tomuto dostat i lidi, kteří o této akci ani nevědí a tahle petice je nejjednodušší způsob jak úkázat svoji nelhostejnost.....inforomovanost je taky hodně důležitá, nemyslíš???

inlajn
14. 04. 2005
Dát tip
jo, jasně...ale tady se to spíš rozmělní..myslim někdy..v TOM HLAVNÍIM MÁŠ PRAVDU.. já mám to štěstí, že jsem dělal v LN s Mirkem ŠTĚTINOU, to je super chlap, a jedem na to ináč...aj Medek, ten noblesní sgtaroch..ale tady, víš, hropzí nebezpečí zas, že se tu lidi "jakovykecaj" a pak hovno hovno... čus, in.

Zolo
14. 04. 2005
Dát tip

Vidíš ty antény? (Jestli se povedlo sem ten obrázek narvat :)))

Zaprděnec
14. 04. 2005
Dát tip
OK, zrušme je, ale v tom případě by to chtělo zrušit úplně všechny, zrušme katolíky, za kolaboraci s nacismem a svou vlastní minulost, zrušme lidovce, ktery byli v národní frontě, zrušme konzervativce, který se hlásej k zrůdné politice thatcherismu a pinochetismu, zrušme myslivce, který zabíjej zvěř, zrušme autora Iggy, který je nestydatě ušatý, apod.

Nesnášim komouššše! zrušit je sráče nechutný

Zolo
13. 04. 2005
Dát tip
Zrušme Kakabuse ... Ten je tu ještě DÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝLLLLLLLLL :)))))))))))) !!!!!!!!!!!!!

Zolo
13. 04. 2005
Dát tip
ävi, samozřejmě jak jsem mohl zapomenout všem na mou skvěliu senzační recenzi :))))))))) ha, ha, ... :) To byl VTIP a už vylezl :)))))

Zolo
13. 04. 2005
Dát tip
tak až teď to avi, ... :)))))))))

Zolo
13. 04. 2005
Dát tip
Sorry ! :)))))

Zolo
13. 04. 2005
Dát tip
Za to - avi :)

papouch
13. 04. 2005
Dát tip
vzrušme komunistky! Ale jen ty mladé! (já znával jednu nadšenou a horlivou mladou komunistku, hezká, štíhlá, kozatá... Ta dávala všem, kdo si řekl, ale jenom členům KSČ. ... A já nebyl ani v SSM... :-( ... :)

inlajn
13. 04. 2005
Dát tip
Zolo, eště jednou, a s Ferdou si tě najdeme, už má stopu!!!!Bacha! 80 cm v kohoutku, řezáky, klektáky a kňasáky v poho, zhulenče!!!! "")))

StvN
13. 04. 2005
Dát tip
S tim di do prdele.

Lakmus
13. 04. 2005
Dát tip
A kdo vám brání????? Jestli chcete, tak je zrušte. Autoři podobných nesmyslů pořád nemůžou pochopit, že komunismus nezanikne nařízením nebo usnesením. Zanikne, až bolševici přijdou o témata. Řešme skutečné problémy jejich skutečných voličů a komunismus se vrátí zpátky do salónů, kde pár zhulených anarchistů bude rozumovat.

Lakmus: Parlament Ti tleská, toť odpověď vcelku je hezká :)))

inlajn
13. 04. 2005
Dát tip
..jen eště péésko: podobný virtuální diskuse jsou na píču, sorry.....

(mathew)
13. 04. 2005
Dát tip
zruš si sebe voe, nápad kohokoliv nebo cokoliv zrušit je už sám o sobě dostatečně perverzní, tím hůř když se ještě umístí doprostřed přívěsku literární akademie

Zaprděnec
13. 04. 2005
Dát tip
No a? CIA zabilo ještě víc lidí a název si taky nezměnilo.

inlajn
13. 04. 2005
Dát tip
....já sem teda apolitickej vod narození, ale lidi bych někdy střílel i bez nějakýho školení....naštěstí pro ně, a hlavně pro sebe, mám asi blbě nabito a nůž..........., No, štítim se krve a když mi jí berou, pravidelně sebou prásknu. A vopakuju,že podobný plácání tady je na hovno, na hovno, na hovno. Jako když si nadrženec vodstříkne na hajzlu za asvym super kanclem...

Feanor
13. 04. 2005
Dát tip
Zase? To už je tu opět "Den petice za zrušení Komunistické strany"?

Kastel
13. 04. 2005
Dát tip
...jo,jo zušme komunisty - už se těším až Grebeníček bude předsedou třeba Evropské levice se stávajícím programem - to pak bude všechno úplně jinak - akorát nebudou mít dvacet, ale minimálně třicet procent - vážně produktivní petice - pozdravujte mozek

Nicollette
12. 04. 2005
Dát tip
už sem si řikala, proč to, no aspoň, že byla dána internetová stránka... čili odkaz že... jinak by ten text neměl smysl, páč mluvit o něčem donekonečna se taky nedá, že zrušme komunisty, já jsem pro

zrusme alberta einsteina. vdaka nemu mame atomovu bombu. a toto je to iste

slovo-hovno

JiKo
12. 04. 2005
Dát tip
inu myslím, že modří (chytří) vědí a červeným nepomůže ani 100let opakování

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
Neserme se, serme ty ostatní! (bohužel ne mý, to je Chudožilov)

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
a serme a serme..a tiše..nepřítel naslouchá!

slovo ako napriklad komanc. alebo omluva. to je jedno. aj tak na tom nezalezi. no vidis, ani gulagy neboli ;) a hned si rozumieme ;)

iba niektorych ? ;) si az prilis nekriticka sa mi vidi dnes ;)

pozorovatel
12. 04. 2005
Dát tip
zrušme se!!!

Přeno
12. 04. 2005
Dát tip
Už zase?? No tak tentokrát se do toho snad radši míchat nebudu. Jen vám tu dám link na jeden článek - Dnešní rolí komunismu je vyvádět svět z míry.

Damien
12. 04. 2005
Dát tip
co je to komunisty?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru