Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zimobraní

05. 12. 2000
2
0
1916
Autor
Vcela

Možná ještě trochu zbytečně brzy jedna o zimní sezoně a událostech,co se v ní mohou přihodit...

Nastaly nám zvláštní časy kus života potemněl a chřadl venku začal zlehka padat sníh a štiplavá vůně zimy zesílila Mlžný opar krystalický chlad a třeskutá nálada Jako pokaždé jsi zase lhala když jsi přísahala na věrnost až za hrob mých naivních nadějí zmrazených krutou skutečností Mohlas být pro mě vším na světě být tím,kým bys jen sama chtěla Andělem spásy olympskou bohyní či princeznou temnoty Jenže teď je na vše již pozdě vždyť i vločka dopadne až na zem Od úst stoupají obláčky páry a pod nohama to tlumeně křupe Nasávám smutek zasněžených soch co hledí tak prázdně před sebe Znesvěceny ptáky neuznány lidstvem a zapomenuty časem Něco už zůstane stále neměnné zrovna jako ty a tvoje zrada Chtěl bych ještě cokoli udělat ale vím,že by to nemělo význam Jak zoufale prázdná jsou slova tak zoufale prázdná jsi i ty sama Dutina stromu života prostá poušť bez vody Však pozdě je napravovat něco co již nelze nikdy více napravit Proto říkáš samé divné věci které mi zřejmě mají vysvětlit že snad toho všeho lituješ a chceš začít zase od začátku Tak jest spadla klec jíž zrezavěly mříže Začínám se všemu upřímně smát ačkoliv ty roníš horké slzy Nebo že by právě proto? A sníh dál padá a padá...
olivierek
17. 12. 2000
Dát tip
Nářek je přeci dlouhý. Smutno píše dlouhé básničky pokud vím. Aha, takže když ti Vcelo říkají zkrať to, přejí si aby ses rozveselil. To je od nich myslím hezké.

Merle
13. 12. 2000
Dát tip
co bys umíral kvůli takový věci... víš co by nás mrtvol bylo?

Merle
12. 12. 2000
Dát tip
čaroději: skvělé... proto je nás tu tolik... čarodějové, i realisté

Adelan
12. 12. 2000
Dát tip
I pro mně je to dobré, má to atmosféru, možná malinko zkrátit by vážně neškodilo... :-)

Vcela
12. 12. 2000
Dát tip
No sláva!Čaroději seš poklad!Adelan též! Tak možná přece jen neumřu...

Carodej
11. 12. 2000
Dát tip
No Merle nevím nebo spíš vím, jak se na to díváš ty, ale mne to oslovilo a líbí se mi to. V tu chvílí kolem mne byla náhle tma prosvětlená naoranžovělými pouličními lampami, jejichž světlo se odráželo od bílého sněhu. Všude bylo ticho, mrazivé ticho jaké bývá jen ve večerním, sněhem pokrytém parku. Usínající vrána na jedné lampě si protáhla křídla, ale ani ona neporušila nepsanou dohodu nehlučna. Pak jsem učinil krok, abych se podíval na tu dívku, která seděla na lavičce spolu s oním chlapcem. Sníh kolem nich byl jen nedbale smeten jedním pohybem ruky v rukavici, ta dívka dokonce možná seděla přímo ve sněhové pokrývce lavičky. Ačkoliv jednoznačně přišli spolu, jako by to byli dva cizí lidé ...či...dva odcizující se lidé. Nebylo mezi nimi fyzicky mnoho prostoru, ale o to větší propast byla mezi nimi - cítit. Dívka plakala, tiše, jako když padají vločky. Mokré kapky se jí v tom oranžovém světle leskly na tváři a já si maně pomyslel, že zmrznou na malé kousky ledu. Chtěl jsem přistoupit a setřít jí ty slzy, ale nemohl jsem blíž k nim pro tu bolest, která se řinula ven z obou jak z otevřené rány v břiše velryby, když vyrvete ven harpunu. Kolem se zachvěl vzduch a bílé mokré sněhové vločky se rozjíveně vrhli vstříc čekající bílé kohortě záchranců. Na chvíli jsem odvrátil zrak abych prohlédl tou bílou clonou a když se můj pohled vrátil k oné lavičce, byly tam jen dvě bílé sochy na které zvolna dopadal sníh.... Ta černá vrána na lampě náhle posměšně zakrákala a já měl náhle pocit, že jsem se probral z podivného snu. Sněhové vločky se mi zachytili na řasách a reakcí mých očí byly horké slzy, které mi vyrazily z očí. Přitáhl jsem si límec zimníku blíže k sobě a otřásl se při doteku mokré látky. Spěchal jsem domů a pod nohama mi křupal sníh. Bylo ticho jako v kostele. Už jsem se neohlédl. Tak tohle se mnou udělala ta báseň a za to jí patří tip. Asi to dám jako samostatné dílko s odkazem sem:o)

Vcela
08. 12. 2000
Dát tip
Teda díky!Čekal bych cokoli,ale že se to až tak moc nelíbí... A to jsem si říkal,že se mi konečně podařilo překročit vlastní stín?!?!? Eh,jdu si umřít do koutu...

Merle
06. 12. 2000
Dát tip
upřímě musím říct, že to je fakt slabý... za prvý příliš příliš dlouhý, dál tomu chybí jakýsi náboj, který to s tímhle obsahem potřebuje pro zachování poetiky (když už volný verš) snaž se zkrátit množství a víc zhustit obsah... prostě méně slovi říct víc.... neboj se ani náznaků a metafor.... nerýmovaný básně na nich musí stavět

Prokletí
05. 12. 2000
Dát tip
silná pof ... a nic víc m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru