Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Uchop a drž

25. 04. 2005
6
0
3341
Autor
_Rebelka11

Člověk se k Bohu belhá a k ďáblu utíká...

Věčné spory o duše, co se tu jen vedou,

že by ony myslely, že to spolu svedou?,

vždyť už chvíli po smrti mají barvu šedou,

Ty jim nebraň v odchodu, nech je, ať si jedou.

... tohle mě fakt neděsí.

 

Loďka na ně čeká, vlny s ní už houpou,

mám ji pustit z dosahu a nedělat hloupou,

někde v dáli duše s radostí se koupou,

moje nohy smutně o břeh moře šoupou.

... kohopak to potěší.

 

Bílá pára nad hrncem horkou vodu značí,

proč mi každý připadá, že neví, o co kráčí,

dál si někde za rohem pěkně v klidu svačí,

řeknu radši dost, tohle to už stačí.

... už na Tobě nejsem závislá.

 

Až se staneš převozníkem s dlouhou bílou holí,

pamatuj i na to, že časem tě to skolí,

nebudu si rány léčit mořskou solí,

já je nechám otevřené, jenom ať si bolí.

... stejně Ti šlo jenom o čísla.

 

 


_Rebelka11
07. 11. 2005
Dát tip
želvi, díky za to, že čteš i to

zelva
05. 11. 2005
Dát tip
za to co je mezi řádky...tip

_Rebelka11
27. 05. 2005
Dát tip
cel: mi nezbývá než ti poděkovat...

celer
27. 05. 2005
Dát tip
..nemáš přece za co.. ,,když poděkovat tak si prosím přečti představy:chci slyšet tvůj názorek..

celer
26. 05. 2005
Dát tip
..ty si fakt jedna velká hádanka..

_Rebelka11
26. 05. 2005
Dát tip
celer: .. díky, ale proč myslíš? :o)

celer
26. 05. 2005
Dát tip
neseš v sobě něco..něco jako+, nebo podobně.. projevuje se to v básních, hodně to řekne, ale to ty sama víš přeci nejlíp..:) výstižně řečeno-jsi charakter..

Miroslawek
13. 05. 2005
Dát tip
Hmmm... někomu vadí skrytý význam, mně zase jeho nedostatek... tedy ne významu, ale oné skrytosti... navíc (při vědomí všech básnických trop a figur v textu) šlo víceméně vše vyjádřit i prózou, poezie, ať už formálně uchopená jakýmkoliv způsobem, by se, dle mého soudu, měla vydávat do míst, kde běžný jazyk próz nestačí. Ony již zmiňované prostředky básnického jazyka, které jsi užila, slouží jen jako jakási ilustrace sdělení, kvůli své obnošenosti nenesou na svých bedrech nic významově podstatného a zdají se mi místy až nesnesitelně zbytné... Z tohoto důvodu a nikoliv dalších je to nutně špatná báseň. Technické výhrady bych měl zejména ke způsobu a vůbec provedení rýmů. Rytmická zaváháni bych viděl zřetelně jinde než Maryčka, je jich málo, avšak jsou....

Miroslawek
13. 05. 2005
Dát tip
oprava: běžný jazyk prózy

_Rebelka11
13. 05. 2005
Dát tip
Miro: já píšu víceméně pro radost a nikdy jsem neříkala, že psát umím nebo že mi to jde, vím, že je tam spoustu nedostatků (kde není, že?) ale taky jsem se téhle tématice (básnické figury, rytmy, atd.) odborně nikdy nevěnovala, ale ocením jakýkoli odborný názor, takže díky a pokusim se vylepšovat, co půjde :-)

Miroslawek
13. 05. 2005
Dát tip
A já jsem tvrdil, žes něco tvrdila? Ono, kdybych předpokládal, že jsi věnovala nějaký čas teorii, by snad ani nemělo smysl psát, co jsem napsal. Máš zaškrtnuto, že stojíš o vážněji míněný kritický příspěvek, tak jsem ti něco málo dopřál...

_Rebelka11
13. 05. 2005
Dát tip
...tak jsem se asi špatně vyjádřila, ne, tos netvrdil, tak jsem to psát asi neměla.. to asi ne... Ale já jsem ráda, žes to napsal, aspoň jsem se zase něco dozvěděla a pokusim se příště dát větší pozor, samo, že stojim o hlubší kritiku a dík, žes ji napsal...

_Rebelka11
02. 05. 2005
Dát tip
Snoopík: díky za zastavení, názor a tip :-), potěšilo mě to :o)

_Rebelka11
27. 04. 2005
Dát tip
Drahte, moc děkuji i Tobě :o)

DRAHT
26. 04. 2005
Dát tip
Moc se mi líbí, včetně prologu. TIP

Maryčka
25. 04. 2005
Dát tip
no ve 3. sloce bych "o co" zaměnila "oč", kvůli rytmice... jinak jo... některé obrazy + hlavně ten konec, cítím za ním něco, co má zůstat skryto, blíže neznámou výčitku a to tomu dodává náboj... takže *

sacco
25. 04. 2005
Dát tip
no reb, ... klobouk dolů. posledně gab neskutečně dobrou báseň a ty hned atakuješ takovým skvělým výtvorem. ach jo. vy jste ti "básnici" v pravém slova smyslu. skláním se až k zemi a líbám místa, po kterých chodíte. asi budu opět dlouho zvažovat, než sem zase něco umístím...... v každém případě hádám, cože to mělo vlastně zůstat skryto za slovy z této básně.... snad jednou pochopím ten skrytý význam. zatím tápu a ni stébla se nechytám, protože žádné nevidím. jsi prostě skvělá. Básnířka s velkým "B". jen tak dál. tip.

_Rebelka11
25. 04. 2005
Dát tip
Maryčka: ono záleží na každém, jakým rytmem to čte, já když to čtu nahlas a vím, jak to má zní, tak mi tam víc sedí to "o co", ale díky za připomínku :-), tip a návštěvu :-)) .. no, nějaký skrytý význam (že by i výčitku) to má, a myslím, že autoři nemusí vysvětlovat své díla... ať si každý z toho vezme, co chce... Tak ti ještě jednou děkuji a zase se klidně zastav :-)) sacco: Tobě taky moc děkuju (já vím, že říkáš, že nemusím, ale já chci :-D), gab říkal, ať sem něco už zase konečně dám, tak jsem dala na jeho radu a něco vložila... až k zemi říkáš? :-)) děkuji... nezvažuj a dávej, už jsme na to také zvědaví... Jak jsem psala výš, každý si z toho vezme svoje (pokud chce) a snad pochopí ten význam... ale že tam těch stébel je, jen je najít... každopádně dík, žes přišel, za tip a za milá slova...

gab_1
25. 04. 2005
Dát tip
To Tvé dílo, to je nářez, Ty jsi kmen a já jen pařez!! a teď si jen lámu hlavu, proč jsi člun a já jen plavu!! t*

_Rebelka11
25. 04. 2005
Dát tip
Gabe, ty jo, to je nádhera.. a pak, kdo je pařez.. :-))) Jo, a rozhodně neplaveš. Fakt super. Moc děkuju...

gab_1
25. 04. 2005
Dát tip
Sac, Reb: Když občas zjistím, čím vším jsem prošel, tak Sacca lituju, že to bude líbat!!:-))) Sacco seš prokouknutej - pod pláštíkem obdivu k nám, zase zdržuješ svou další tvorbu!!:-)))) Reb, zase ho budeme muset roztlačit!:-)) Asi má špatnou baterku!!:-)) Mimochodem, že jsi vložila takovou krásnou básničku na mojí radu mě opravdu těší!! A nyní jdu se Saccem hledat stébla!!

_Rebelka11
25. 04. 2005
Dát tip
Gabe, kdybych se nad tím měla zamýšlet i já, tak by mi ho bylo taky líto :-)) Jo, jo, zase zdržuje svoji další tvorbu, teď jsi na to kápl :-)) Si ho nakazil bacily ještě od minula a takhle to dopadlo :-)))) Roztlačíme, neboj... To pořádně nastartuj.... (P.S.: Tohle bohužel není ta rozepsaná, jak jsem ti řikala :-(, ale je na tvoji radu, to je fakt :-))) Teď když to po sobě čtu, tak jiným tam ty stébla asi hned tak nenaskočí... očividná jsou jen asi pro mě, to ale neva... třeba v tom nějaká najdeš :-D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru