Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přátelé prý

07. 12. 2000
10
0
4855
Autor
StvN

Veškerá podobnost jmen s mými dobrými přáteli je zcela záměrná. Autorovým záměrem není hodnocení, nýbrž pouhé poukázání na skutečnosti zpozorované. Nikomu jsem nechtěl ublížit.

Často spolu tito lidé chodili do hospody. Byli to vysokoškoláci a každý z nich se těšil na pravidelné setkání po čtrnácti dnech. V novém životě si nejeden z nich našel nové přátele, ale staří známí zůstali starými známými, a dobrými známými. I tuhle sobotu večer, už se stmívalo a lidé pohybující se kolem vypadali jako šedé stíny bez tváře a bez duše, se sešli na náměstí u kašny. Vždy se na někoho čekalo. Na kohosi, kdo si dodával na důležitosti zpožděním.A nikdy se nevědělo, co se bude dít, i když se to dalo vytušit. Kolem kašny obcházela dvojice, snad pár, snad přátelé. V té tmě to klidně mohl být otec se synem, vrah se svou obětí, člověk a jeho stín. Ano, byl to člověk, jmenoval se Veliký, ačkoli by ho lépe vystihlo jméno Bezúhonný. A ten druhý, jeho Stín? Podobal se více přízraku, po kterém se šlapalo, který byl vlečen neznámou silou, připoután neviditelným řetězem. Tichý a matoucí. Vydali se směrem k nedaleko postávajícímu hloučku. Vřelé pozdravy, pokrytecké pohledy a útočné myšlenky maskované ironickými poznámkami. Věděli, co si o sobě myslí, snad jen Stín byl myšlenkově nečitelný. Jeho přátelé si to nemysleli, četli v něm jako v otevřené knize, ale nerozuměli jazyku jímž byla psána. Ovšem vlastní slabosti kryjíce věděním, těkali jejich pohledy mezi řádky a snažili se dešifrovat, co ale? Moudrost? Či jen prázdný životní příběh? Sám i přes propast pochopení vnímal ty veliké postavy jakoby zevnitř. Viděl tu sebe, svého Velikého, Prázdného a Vřelého, Přátelskou, Veselou a Rozporuplnou. Byli to přátelé a byli si tolik podobní a tolik blízcí, jak jen jejich jména mohla být. Jejich činy byly řízeny podvědomými, předvídatelnými zákonitostmi. Jako vždy se nemohli dohodnout do jaké hospody si půjdou ťuknout. Jakoby na tom záleželo. Měli svou hrdost a cítili se důležití, když mohli rozhodnout za ostatní. A když nemohli? Byli nevrlí, pár minut dokonce naštvaní, možná ukřivdění. Jakoby bylo těžké si zvyknout, přizpůsobit se oněm nepsaným zákonům tlupy. Veliký pronesl návrh, ano to je dobrý nápad, půjdeme tam. Podpořen Rozporuplnou, vydal se do čela průvodu. Těžko říci zdali ho jeho Stín brzdil, byl-li mu přítěží. Táhlo ho to pokaždé jinam, podle toho odkud svítilo světlo. Ale ani síla životabudiče nemohla strhnout tělo za stínem, pravdu za myšlenkou. Kupodivu měli štěstí, jeden stůl byl volný. Tak akorát pro sedm lidí. Objednali si. Každý si musel objednat. Hříšník jenž tak neučinil, odsouzen nakonec k opovrhování pro něj ctnostnými vlastnostmi. Zábava se začala rozbíhat, slova plynula z úst a byla nesena zvláštním zářením do neznáma. Ze slušnosti se jejich uši snažili slova cizího významu zachytit, pouštěli je do mozku, kde si s nimi chvíli pohrávali. Potom je propustili v zapomnění a horoucně se snažili vystavět vlastní dům z vlastních slov. Dům větší, hezčí, vybavenější, dražší. Pracně stavěli základy, ale co to bylo platné, když přišla smršť, reprezentována vnitřní ignorací. Smršť, která stavbu zbořila dříve než se v ní stihlo usadit něco, jako pochopení, souhlas, podpora, nebo láska. Alkohol snadno ztupil ostré hrany jejich bariér, sblížil je, dal jim možnost činit a zbavil je pozdější zodpovědnosti. Omluvil jejich Velikost, Prázdnost, Rozporuplnost a nedal prostor jejich Vřelosti, Přátelství a Veselosti takovým, jakými by měli být. Přátelství bylo najednou laciné, Vřelost snadná a Veselost nepřirozená. A přišlo loučení. Kladivo času nemilosrdně zabilo veškerého předstíraného pletichaření. Zaplatili. Každý za sebe, stejně jako přišli, stejně jako se opustí. Zbývá jen navenek smutné rozloučení. Beztak už se těší domů do postele. Mají se plné zuby, ale za čtrnáct dní se sejdou znovu. Budou se na sebe těšit. Kdo šel sám, přemýšlel zda-li to mělo cenu a jestli se mu příště bude chtít. Kdo nešel sám? Objektivně samozřejmě, jak jinak taky, zhodnotil celý vývoj večera, porovnal své názory se spoluchůdcem a byl rád, že si rozuměli. Konečné rozloučení proběhlo bezbolestně, s milosrdností maskovanému katovi vlastní. Usínají s hřejivým pocitem u srdce, že mají opravdové přátele, kteří na ně před usnutím myslí. Neví ale, že nemyslí na ně, nýbrž na to jak jsou sami postrádáni. Zítra se probudí a budou marně vzpomínat, co se dělo předešlého večera, proč neřekli to, co si předem slíbili a proč se vůbec zahazují s těmi lidmi, když mají vlastně spoustu lepších přátel, kteří je milují a nepředstírají. Příště asi půjdou s nimi.
Čumák
20. 06. 2006
Dát tip
:D tak to je chci poznat !!!

StvN
20. 06. 2006
Dát tip
Já myslím, že někteří si lidé se vyvíjí do lepšího stavu, dá-li se stavem nazvat inteligence, rozum, způsoby a tak dále.

Čumák
20. 06. 2006
Dát tip
to je pravda! nic se preci nevyviji do lepsiho stavu :D to je zakon byti a hniti...

StvN
19. 06. 2006
Dát tip
Jo jo, starý nářky. Musim ale říct, že lidi se nemění. A když, tak k horšímu.

Čumák
19. 06. 2006
Dát tip
hodně hořký, skvěle napsaný. čiší z toho prázdnota. i sám styl je takovej jakoby prázdnej (ale samozřejmě jen jakoby...) *

j_i_r_i_k
03. 05. 2003
Dát tip
Hmmm, no a co, chtělo by se říci... Ale asi to jen mlčky přejdu s nadějí, že další bude lepší...

StvN
03. 05. 2003
Dát tip
- no, to nemáš nikdy jistý, ale dík žes to aspoň dočetl, já bych to po sobě už nečet

j_i_r_i_k
03. 05. 2003
Dát tip
Jistý to fakt nemám, ale budu věřit... Pokusím se :)...

StvN
03. 05. 2003
Dát tip
- jo, jenže jestli budeš pořád číst ty starý díla, tak tě ta víra hodně rychle přejde, držim ti palce

trošku zmateček :-) ale jsem ráda, že jsem u tebe narazila i na něco, co neni tak úplně... :-)

StvN
27. 04. 2003
Dát tip
- jsem rád, že nemám vše tak úplně....

bodeť, kdo by chtěl bejt dokonalej!!! :-)))))

StvN
27. 04. 2003
Dát tip
- sám před sebou nebo v pohledu zvenčí?

Oboje, ty se chceš vidět jinak, než chceš, aby tě viděli lidi?????

StvN
27. 04. 2003
Dát tip
- oni mě vidí jinak, to jasná věc - pamatuješ na "typického představitele"?

nepamatuju, co to je?

StvN
27. 04. 2003
Dát tip
- nevidím smajlíky, tak to asi myslíš smrtelně vážně - SV - Cestou z práce, pátá od spodu

Aha :-))))) napsala jsem typický příklad dítěte :-))))) ale už si nemyslim, že jsi dítě :-)

StvN
27. 04. 2003
Dát tip
- jsem už velkej kluk

Ano, to jsi :-)

StvN
03. 04. 2003
Dát tip
Zbytečně vysvětlující? Bez nich by to ztatilo smysl.

aRmida
02. 04. 2003
Dát tip
ad dílo: jo, takhle nějak to je. možná jejich jména jsou zbytečně vysvětlující, ale měnit to nemusíš*

WiruZ
26. 03. 2003
Dát tip
jo je to hodne drsny, pravdivy....a dobry....dekuju jen nevim komu, ze ja ty pravy pratele mam...sice jen par...dva tri...ale zato pravy...amen!*/*

StvN
26. 03. 2003
Dát tip
To máš pravdu. Někdo má hodně přátel, ale povrchních. Někdo navazuje jen ojedinělá přátelství, zato silná.

StvN
03. 01. 2003
Dát tip
Tak to vim vo co de, neříkej, že ne. Napověz mi, napiš o něm něco.

StvN
02. 01. 2003
Dát tip
Jako, že jsem ho nikdy neslyšel, úplně nový slovo? Něco jako, krhblhblek?

Semeno
02. 01. 2003
Dát tip
No. Ale mám význam, podloženej dlouhou historií, význam, co se nedá vyslovit, ale jenom cítit. A vlastně to samotný slovo je nic, ale to co obsahuje, těch milión nikdy nevyslovenejch slov, to je to slovo.

Semeno
30. 12. 2002
Dát tip
Ale to nevíš. No, nemůžu Tě podceňovat, ale myslim, že tohle slovo neznáš.

StvN
29. 12. 2002
Dát tip
Trápíš mě. Ale to slovo znám. Myslim, teda myslim, že vim o jaký se jedná.

Semeno
28. 12. 2002
Dát tip
Takyže chápat nemáš, nedá se to,... ale ..na to se nespěchá... :o)) Nemám pocit, že by to mělo co dočinění se syrovostí, jakou já si představuju, ovšem, dozajista existuje víc syrovostních typů. Noo, upřímně, .., jako dílo se mi to sice líbí, ale líbí a nic víc. Takže, tak průměrně. průměrný,..to je to slovo, můj pocit. Jo, a sem rádo, že to máš tak, jakej byl ten pocit, v tu chvíli. :o))

StvN
27. 12. 2002
Dát tip
Je to hodně syrový dílo, napsal jsem ho v citovým hnutí nad prožitým večerem, či nocí, a tak jak jsem to napsal, tak jsem to taky nechal. Jde mi o princip, řekl bych. Tu poslední větu nechápu. Co pro to musím udělat? úsměv

Semeno
26. 12. 2002
Dát tip
Dá se tu vůbec něco řešit? Noo, k tomuhle toho asi moc neřeknu , možná jenom, že se ti to v některých okamžicích moc povedlo, ale za chvíli si nad tím ztratil kontrolu. Schovávám si pro tebe jedno krásný slovíčko, ..jestli si ho někdy zasloužíš, tak ti ho dám, i když jenom zlomek.. :o))*

Lucy
25. 06. 2002
Dát tip
Tak toto sa mi od teba páči (zatiaľ) najviac. Už od začiatku mi bolo skôr jasné, že tam viac než o dej pôjde o jeho vnútorné precítenie, resp. snahu vyjadriť pocity a dojmy (kua už kecám... :o) ). Každopádne to zasiahlo poriadne hlboko a dosť sa v tom vidím. Ani nie tak pokrytectvom, skôr očakávaním vždy keď zájdem za kamarátmi, že bude sranda, alebo tak a vlastne to je potom dosť nuda a všetci len tak trepeme do vzduchu, pretože si myslíme, že ticho je nejaké monštrum, čo treba poraziť... Takže... okrem tipa si ťa dám aj do NAJ

StvN
25. 06. 2002
Dát tip
Mě je nejpříjemnější setkání ve dvou. Ať už u piva nebo nad čajem, nebo jenom tak, v parku pod sluncem. Ale zase když je víc lidí, nemusíš mluvit, když nechceš. Oni se rádi vypovídaj. Má to taky něco do sebe.

Lucy
25. 06. 2002
Dát tip
No... Ja v prítomnosti viacerých osôb väčšinou mlčím, to je pravda. Ale keď sa potom len tak plká, tak to je dosť o ničom... A uvedomujeme si to všetci, ale zachovávame ten status quo. Čo už...

StvN
07. 01. 2002
Dát tip
Mnohdy je kritika jeho nedilnou soucasti a mela by k dilu patrit, neco jako doslov.

StvN
29. 08. 2001
Dát tip
None, říká se, že v lásce vyhrává ten, kdo miluje míň. A vždy má někdo převahu - znáš to, bytí pod pantoflem, citová závislost, atd. - člověk, který ví, že ho někdo miluje a milovat bude, si dovolí víc než kdyby si tu lásku měl zasloužit, což v přátelství - rozum - jde, ale v lásce - chemie - ne. Jestli rozumíš. Začni u sebe doma, jak moc miluješ rodiče a jak moc si s nimi rozumíš? Manželský hádky, rozchody, usmiřování, to má být dokonalé porozumění?

None
28. 08. 2001
Dát tip
Myslíš, že v lásce by měl mít někdo převahu? To bych rozhodně neřekla. Navíc, pokud si s člověkem,o kterym si myslíš, že ho miluješ nerozumíš, pak ta láska rozodně není opravdová a je jenom pokrytectví si nepřipustit, že se jedná hlavně o práci chemie. V přátelství jde hlavně o rozum, zatímco v lásce se člověk musí spoléhat na city a ještě navíc na city toho druhýho. A jak tvrdí buddhismus, rozum je naším šestým smyslem

None
26. 08. 2001
Dát tip
Upřímě řečeno nevím. Já se nezamilovávám snadno, jsem možná tak trošku životní srab, ale na druhou stranu myslím, že umím ovládat své pocity (nebo je alespoň nedávat najevo). Taky je fakt, že láska bez přátelství je pěkně blbá investice. Protože je to vlastně (jak by řekl pan sexuolog) jen erotocká fascinace. To je vážně termín. Zajímalo by mě ale na čem je založený přátelství, když láska je podle chemiků(tak jako všechno ostatní)založená na chemickejch reakcích?

StvN
26. 08. 2001
Dát tip
přátelství je podle mě hlavně o důvěře, protože se většinou rozpadá, když jeden zklame druhýho, třeba vyzradí tajemství, zatímco v lásce se odpouští, v přátelství platí přísnější zákony, alespoň myslim, protože v přátelství by nikdo neměl mít převahu, zatímco v lásce to je jinak, řekl bych, že přátelství je lety nabytá zkušenost, trávíš hodně času s člověkem se kterým si nejlíp rozumíš, což v lásce nemusí vždycky platit, za sebe musim napsat, že si pod slovem láska představuju něco jinýho než o čem píšu, někde jsem četl, že milovat někoho znamená být ochoten položit za něj život, říct, nemohl bych žít, kdybys nebyla, jsem rád že existuješ, zkrátka láska a tělesná přitažlivost neni totéž, na pravou lásku je asi ještě brzy

StvN
16. 08. 2001
Dát tip
None - taky mám lepší zkušenosti s opravdovým přátelstvým, ale je to vzácnost, vždyť víš jak snadno se jeden zamiluje do druhýho

None
14. 08. 2001
Dát tip
To je fakt výborný. Zasloužíš si tipa. I u opravdu dobrejch přátel má člověk občas strach z pokrytectví. No a jinak - radši ani nekomentovat. Prostě máš pravdu a je to smutný. Je znát, že to šlo z tebe a rozumim ti. Přesto ale věřim stále spíš na přátelství, než na lásku.

StvN
17. 05. 2001
Dát tip
Kandelabr: ano, přesně to tím chtěl autor říct. Určitě jsem to nemyslel tak, jak to vyznělo Tobě. Mám skutečné přátele, právě proto dokáži poznat upřímnost od pokrytectví. Bohužel se mi potvrzuje, že ne každý přítel v pondělí je přítelem i v úterý. Tedy tím skutečným. Dík ze kritiku.

Deltex
14. 05. 2001
Dát tip
Kandelabr: Možná je to pravda, ale kéž by to pro mě bylo takjednoduché! Ač to zní paradoxně je velmi těžké říci, že je svět zlý... je a moc, pokud je to myšleno na základě jistých událostí, činů atp. Ne, není to u mě programová záležitost - dokážu se radovat, ale ne tehdy, když nemám k radosti důvod! V jednom s tebou souhlasím. Opravdové přátelství je nádherná věc. Mám pár opravdových přátel a nevyměnil bych je za nic na světě. Za nic!!! Je to ta nejcenější věc, kromě lásky mezi mužem a ženou, která na tom našem širém světě je. Opravdu ta nejcenější. ...Jenže jsou tu i tací, kteří se jako přátele tváří a když pžijde na lámání chleba nekoukají vpravo ani vlevo - jenom urvat největší kus, jedno jestli za cenu zrady... To pak bolí a když se dozvíš, že těch rádoby přátel je tu věru mnoho! TO bolí... Jinak se měj krásně... (DeX)

Kandelabr
13. 05. 2001
Dát tip
no teda, nevím jestli mám strkat hlavu do vosího hnízda... ale přece povídka je napsaná působivě, tak jak to autor cítil, dokonce originálně...je pravda, že nikam nespěje, ale to je na tom právě to, co chtěl autor vyjádřit, ne Stvn? a ted mé názory: Stvn: jestli máš pouze tyhle chlastací kamarády, v opilosti se plácáte po ramenech, ale pak ráno si nemáte co říct, je mi to líto.protože tím přicházíš o skvělou věc , o opravdové přátelství (zní to kýčovitě ale tahle věc opravdu funguje). opravdový přítel snese jakoukoliv tvou kritiku (je li oprávněná), opravdový přítel je nejlepší vynalez na světě.rozumím ti, občas na mě taky padne ten pocit, že jsem svým kamarádům u prdele, a že mě jen využívají, ale o to krásnější je když mi to potom vyvrátí... Deltex: tvůj postoj ke světu taky chápu, ale mám pocit, že deprese je u tebe jaksi programová záležitost, promin je jednoduché říct, svět je špinavá díra...takjednoduché

StvN
10. 05. 2001
Dát tip
Konstance: dík, to jsem potřeboval, to s tím karnevalem je trefný Kacenko: ne všichni lidi jsou stejný, ale většina z nich, vlastně všichni jsou vypočítaví, hledí do budoucna, na následky a na to, co z toho plyne pro ně, a každej jedná především ve svým zájmu a první, na koho myslí je on sám a to je dobře, protože neztratím úctu sám k sobě, neztratím svou tvář.

Deltex
09. 05. 2001
Dát tip
Milý PHILIPE! Ať už mě kritizuje kdokoliv, ať už kritizuje na mě cokoliv, jednám s ním slušně a to ještě navíc pokud jsem jej nepochopil. Rozhodně jej neposílám do pr... Neumíš se ovládat. Chtěl jsi dát najevo jak jsi dobrý... umíš zkritizovat stylistickou stranu díla - ano v tom jsi možná dobrý a je správné, žes vyjádřil svůj názor - bez nich bychom neměli šanci na zlepšení svého stylu, ale tvá kritika se mi zdá poněkud jednostranná. Co je to za kritiku, když se zabývá pouze kouskem díla. Pouze rubem. Existuje ještě líc, který je neoddělitelný - můžeš ho ignorovat, ale tím nezmizí. Proč by autor psal povídku? Aby ostatní viděli, že je dobrý v gramatice, stylistice? Nemyslíš si, že povídka má čtenáře oslovit, něco mu říct! Dobrá, tys jí možná nepochopil, neztotožnil ses s ní, možná jsi na obsah vůbec nekoukal, ale to neznamená vyhnout se mu. To je zbabělost. A kritik zde vystupuje s tím, že ostatní budou jeho pár slov číst - a proč bych nemohl zkritizovat kritiku - kde je psáno, že se to nesmí?!!! Kritizuješ a nesneseš kritiku - zvláštní! Ovšem, netvrdím to, že je důležitá jen pointa - k čemu by byl byť sebelepší děj, kdyby nebyl dobře zpracován, že? Ale zas netvrdím, že pointa je nedůležitá. To je asi tak vše. Nechtěl jsem se tě nějak dotknout, pouze jsem vyjádřil svůj názor, který ti zrovna nesedl - jak říkáš - shoda je vzácný jev, ale já TEBE do prdele neposlal a ani jsem na to neměl chuť! Měj se fajn! Kačenka: Ni, nemáš tak docela pravdu, že naděje umírá poslední. No ono je sice dobré radovat se, že mě se nepřihodilo nic zlého, ale to je trochu sobectví. Já vesměs žiju pro ostatní. Jsem pro svých pár přátel (pár doslova) útěchou, štěstím a oni pro mne. Ale pořád tu není svět ve kterém je možno žít bezstarostně. Kolikrát jsem byl šťastný a ztratil tak ostražitost a pak... bum! Nevím. Optimisticky?! Taky jsem takový býval ...kdysi, jenže pak umřela naděje! Měj se krásně! Mějte se všichni moc nádherně! DeX

Kacapitoma
09. 05. 2001
Dát tip
Naděje umřela?...A je sobectví se snažit být šťastný?....Kdysi jsem četla citát, bohužel nevím, kdo ho řekl: "Naší povinností je být šťastnými, pak budou šťastní i ostatní." Asi jsem ho neřekla přeseně.... Zpočátku jsem nesouhlasila, ale po delších úvahách mi došlo, že je to absolutně pravdivé. Ale jen v případě, že je okolí, ve kterém žijeme, rádo z našho štěstí. Když byli mí přátelé nešťastní i já jsem byla, protože jsem se snažila vynaložit spoustu sil na to, aby se to změnilo, a to hodně ubíjelo. Jejich neštěstí se přeneslo i na mne. Ale aji štěstí... Naděje nesmí umřít..... Měj se príma:o)

Kacapitoma
07. 05. 2001
Dát tip
Deltex: Já Tě úplně chápu, i já nedokážu přehlížet válku, násilí a pokrytectví, ale právě ta hrůza, kterou to všechno ve mne způsobuje, mi pomáhá proti tomu všemu bojovat. Uvědomuji si, jaké štěstí mám, že nejsem ve válce, není na mne pácháno násilí(třikát ťuk ťuk ťuk abych něco nezakřikla :o))) a jsem šťastná!! A snažím se i pomáhat druhým, aby i oni mohli být šťastní! A naděje? Ta umírá poslední!!! To si zapamatuj!:o)) Měj se príma! A hlavně se dívej na svět optimisticky:o)

Kacapitoma
07. 05. 2001
Dát tip
PHILIP: jak můžeš někoho posílat do prdele??! Každý má přece právo na svůj názor! A je sice fajn, že kritizuješ formu, ale myslím, že je důležitější obsah!! A jestli sis všiml, tak sice s Tebou nesouhlasím, ale neposílám Tě do pr... :o) A zkus zkritizovat někdy i obsah.Správný kritik umí oboje.A nebo Ty nejsi "srpávný"?

Kacapitoma
07. 05. 2001
Dát tip
To bylo hezký, to s těma maskama:o)) máš úplnou pravdu. Každý má nasazenou nějakou masku... A to je děsivý...

Kacapitoma
07. 05. 2001
Dát tip
StvN: Máš pravdu, tak tohle mi asi uniklo... Ale ať vzpomínám jak vzpomínám, tak se nemůžu vybavit, jestli se i mi to někdy stalo... Vím, že jsou lidé pokrytci a chovají se k člověku, jak jim to zrovna vyhovuje, ale to jsou jen někteří lidé z mého okolí a ty jsem , alepoň doufám, včas odhalila a nepovažuji je za své přátele ať si tvrdí co chtějí. Ale nesouhlasím s Tebou, že to tak je pořád a u všech lidí. Existují i takoví, kteří by za Tebe dali život... Jen jim musíš dát Ty první vědět, že i Ty jsi ochotný jim svůj život dát... Nevím, jestli jsem se dobře vyjádřila..:o))

StvN
06. 05. 2001
Dát tip
PHILIP nejde mi o kritiku mé kritiky, ale o rozmluvu, snažím se hájit své dílo, je to špatné? Konstance: zase jsi se hezky rozepsala, viď?))) s-mějte se obá

promiň, jen jsem se nechtěla stát jakousi ingrediencí v tomto kotli..... ale tak fajn, jestli chceš, já se rozepíšu, to není problém je to hezký, smutný - vidím to stejně, cítím se tak, občas.... Ze života..... napsaný je to taky dobře. Opravovat chyby nebudu, protože ani nemůžu jelikož žádný neregistruji. Je to fajn na počtení a zamýšlet bych se nad tím ani nechtěla, je to hnus se s kterým jsme nuceni se stýkat a který hlavně sami ukrýváme. Každý a bez výjimky. Je normální, nebo tak to vidím, je to něco jako obranný systém každého jedince. Nebo taky druh vnitřní nejistoty která se obvykle z nutnosti maskuje. Je to tak a nikdo to nezmění. Lidský pokolení je jeden velkej karneval, ale o to máš lepší pocity, když si tu masku někdo jen a jen kvůli Tobě sundá. Nebo se naopak můžeš pobavit nad směšnýma maskarama ostatních lidiček. .....já nevim, asi už kecám ...... :-))

PHILIP
05. 05. 2001
Dát tip
Příčí se mi, když jsem kritizován za svůj názor, protože sám toto nedělám. (Ostatně v tom se mýlíš, miluji, když někdo kritizuje mé věci, který jsem napsal, ale nechápu, jak můžeš kritizovat kritiku svého kritika) Snad jsem jen v jiné rovině (i úrovni, samozřejmě nižší!) a nemám šanci to pochopit. Nedovolil jsem si kritizovat Tvé názory. Nebe a dudy. Znáš? Tak si to dovoluji vidět. hih, dvě poslední řádky - dovoluji si typovat, žes zčervenal vzteky, každopádně mě téměř ukápla smíchy slza... (je mi líto, že tato konverzace dostala takovýto spád, samotného mě to mrzí, ale bylo mi vytknuto, že je lepší mluvit bez jakékoliv diplomacie, protože pak to znamená jen povrchnost a opovržení nad smyslem, toho, co říkám). Opět trvám na tom, že mě obviňuješ z chyby (sám jsi to tak nazval), kterou děláš sám. Chčiješ proti větru. Kapišto, si piš. Měj se..

Ježkovy oči !! Tady se to vaří. Stanu se raději klidem po bouři a ......pst.. :-))

Deltex
04. 05. 2001
Dát tip
Kačenko: Ano, bylo to bohužel myšleno upřímně - nemám rád ironii, ač se jí mnohokrát nevyhnu. Je krásné, že se nevzdáváš, o to se snaží také, ale nehledám štěstí a krásu, kde ji najít nelze. Zajímalo by mě v tom případě, kam mám pro tu krásu života hledět, nejspíš asi na hvězdy, ale svět to nebude, stejně vím, že jak bych začal hledět k zářivému nebi, překryly by jej mraky, abych nenašel klid. Nepřestávej tedy hledat a až najdeš, dej mi prosím vědět, do té doby budu žít ve svých snech a ve své depresi! Mějte se krásně! DeX

Deltex
04. 05. 2001
Dát tip
Zapomněl jsem na avi!

Kacapitoma
04. 05. 2001
Dát tip
Proč si myslíš, že není svět krásný? A jestli Ti výhled na hvězdy přikrijí mraky, tak si alespoň uvědomíš, že nejsou ty hvězdy k vidění každý den, budeš si jich víc vážit a když Ti výhled po dlouhé době mraky nezakrijí, tak Ti ty hvězdy budou připadat ještě hezčí...:o) Přečti si ještě prosím tu kritiku, kterou jsem poslala taky 3,5, ale je poněkud delší. Co si myslíš o tom, co jsem tam napsala?

Deltex
04. 05. 2001
Dát tip
Tak předně - ta dlouhá kritika je hodně útočná, a místy i pravdivá. Já se snažím jednat s lidmi upřímně, neotáčím se k nim zády... nesnáším pokrytectví, lež a přetvářku, jenže... ono když se otočíš zády, mohou ti vrazit kudlu do zad, to bolí a moc, ale nevidíš jim do obličeje, nevidíš jejich oči, jejich pocity a když se k nim neotočíš, bolí to pak ještě víc, protože ten ke komu se otočíš zády nemá šanci zasáhnout srdce, ale ten ke komu právě vzhlížíš, vidíš ho... a...! Je dobré, že na tom světě jsou lidé, kteří mají ze života radost - jako ty, ale já nemohu přehlížet války, násilí, pokrytectví - nemohu a jak potom mohu být šťastný. Ono je sice pravda, že bez zla by nebylo dobro, ale pokud tu oblohu zakryjí mraky tak hodně, že je ztracena naděje... naděje na to zřít znovu ty hvězdy, jak potom může být člověk šťastný? Jak?! Když má kolem sebe jen smrt, faleš a zradu? ...Jak :-(((? Měj se moc nádherně a hlavně neztrácej své vidění světa!

Deltex
04. 05. 2001
Dát tip
StvN: Nesouhlasím s PHILIPEM, poněvadž ten článek nebyl o časové rovině, či snad o šišatém kolečku, nešlo o zpracování, ale jde o to vevnitř... Tahle povídka, nebo co to je - to je jedno - je nádherná a je v ní skryto hodně o tom světě! Nezáleží jak dobře je to psáno, ale záleží na tom co je skryto v ní! StvN, nic si z takovýchto kritiků nedělej. PHILIP: Kritika je dobrá věc, ale ne v tom případě, snažíme-li se dát najevo svou chytrost, to že jsme "in"... atd. Přílišné předstírání zasvědcenosti je no... nízké a nevyvolává to zrovna důvěru! Ale souhlasím v tom, že shoda je vzácný jev... Měj se! Jinak se všichni mějte fajn a koho jsem naštval, ať mi promine... ale takto zní mé názory..:o)

StvN
04. 05. 2001
Dát tip
Kacapitoma: Znám lidi takové, jací opravdu jsou, vidím do nich a nemám jim to za zlé. O co mi původně šlo, to jsi nepochytila. Jde o to, že se ti někdo snaží namluvit: já jsem tvůj přítel, na mě se můžeš spolehnout, přitom to tak není. Nejsem zklamán, už proto ne, že vím jak to ve skutečnosti je, nebo si to alespoň myslím. PHILIP: Nepotřebuji znát Tvou tvář, spíš mi šlo o to znát Tvé postoje, až si přečtu nějaké Tvé dílo a stovku kritik, pak si o Tobě udělám obrázek, nečekal jsem, že mi budeš posílat fotku.))) S tou časouvou rovinou vím, co myslíš, ale nemyslím, že já to mám špatně. Je v tom přece vidět vývoj. Nemohu přeci napsat v minulém čase něco, co se ještě nestalo, vzhledem k předešlému ději. Jsem rád, že se tu sešly sice jen čtyři lidi, ale každý na to pohlíží dost odlišně. Kacapitoma je obrovské pozitivum, Deltex není negativum, jen si hraje na pesimistu, přitom se rád raduje, když po zachmuřené zimě vidí modrou oblohu a teplé sluníčko. Snad se nemýlím. PHILIP je tu za realistu neboco, neboť se mi zdá, že mu jde více o to, kdo jak mluví, než o to ,co říká. (já bych se měl hlavně zbavit pár svých zlozvyků)

PHILIP
04. 05. 2001
Dát tip
Drazí přátelé ! Zřejmě velice troufale jsem si dovolil kritiku slohového útvaru zvané povídka. Nehodnotím děj natož Tvé myšlenky, názory, pohledy. Zřejmě jsem si dovolil promluvit nahlas, a to vadí. Neomlouvám se. Deltexi, Tebe vskutku mám sto chutí poslat do prdele, protože s naprostým klidem vím, že když v poslední větě zmíním "Mějte se," potom budu mít jistotu, že dialog má smysl a úroveň. Deltexi, nechápu Tvůj postoj. Máš pravdu, že to nebylo o časové rovině. Ani o šišatém kolečku. Kritizoval jsem literární zpracování, literární útvar. Nehodnotím to, co je uvnitř, protože k tomu je kompetentní akorát autor sám. A pokud se domníváš, že je jen děj podstatný, tak upřímnou soustrast! dyť to je fayn si vobčas přelouskat něco zajýmavího.... (toto nedávám ve srovnání s StvN!). Snažím se pouze o názorný příklad, že nejde pouze o pointu. StvN -- .........mu jde více o to, kdo jak mluví, než o to, co říká. hmm, to se Ti povedlo, opravdu. Četl jsem některé Tvé kritiky a zjišťuji, že chčiješ proti větru (kdo jak mluví, než o to, co říká .....) ne, opravdu ne Mějte se přátelé! Vivat kritikům! Kritik je mrtev ať žije kritik!

StvN
04. 05. 2001
Dát tip
PHILIP: hm? Skončils? Nechtěl jsem se hádat a koukám, že by to i nemělo smysl. Ohledně mých kritik bych uvítal konkrétní příklad. Ohledně Tvé poslední kritiky soudím, že je Ti milé kritizovat( jak je libo, já se nezlobím), ale už se Ti hodně příčí, když někdo kritizuje Tebe. Asi si budeš pořád stát za svou původní kritikou. Inu dobrá. Pak ale věz, žes mimo mísu. Fundovaná kritika je na místě, ale nejdříve si uvědom, co kritizuješ. A podle toho se zařiď. Protože je jasný, že akční povídce vytkneš slabou myšlenku a filozofickýmu dílu malej spád. Kapiš?

Kacapitoma
03. 05. 2001
Dát tip
ZATRACENĚ!!! Tak vy tady píšete o tom, že neexistuje pravé přátelství?! A co děláte pro to, aby existovalo?!? StvN:tak Ty nesouhlasíš s falešným přátelstvím, ale říkáš, že nakonec musíš být jako ti Tví rádoby kamarádi?!To je blbost!! Buď sám sebou! Jestliže něco cítíš, tak to řekni nebo napiš! Ve mě to teď ale bublá, já normálně nejsem taková:o) Ono je to možná taky proto, že jsi se trefil. Taky cítím, že lidé nejsou k sobě upřímní, že si neváží sami sebe(teda sebe bohužel až moc, ale těch druhých už ne), ale snažím se proti tomu bojovat!Snažím se nekašlat na lidi, kteří mi vrazí "kudlu do zad". Poprvé to může být omyl, že se spletli, podám jim proto znova přátelskou ruku, ale už se k nim neotáčím zády. Ale snažím se je pochopit, snažím se jim pomoct (všechno zlo pochází z rozličného chápání dobra)...Stojí to hodně síly, hodně energie, a člověka to opravdu ubíjí, ale důležité je, umět tu energii čerpat někde jinde. Někdy jsou ti lidé opravdu zlí, pak se si z nich nic nedělám, nepřipouštím si je k tělu. A taky je nenazývam svými přáteli!!! A pak jsou lidé, na které se můžu spolehnout, opravdu takové znám! Ale můžu se na ně spolehnout proto, že jsem jim ukázala, že se oni můžou spolehnout na mne! Člověk by měl mít sílu k tomu, aby udělal první krok! A když mne někdo štve, řeknu mu to přímo. Taky se snažím brát lidi, takové, jací jsou, ale někdy udělají opravdu kiks a já jim to řeknu. Sice volím mírná slova, ale řeknu to. Riskuju tím jen to, že bude ublíženo mně! A já bych měla být přece až ta druhá(a i vy všichni tady si to myslíte taky, nebo ne?) Vím, je to těžké, ale jestliže někomu ukážeš, že Ti na něm záleží, buď Ti ublíží, a nebo přijde na to, že i Ty mu nejsi lhostejný a tvoříš v jeho životě důležité místo. Jen mít sílu! A neschovávat se a nebát se, že mi bude ublíženo. Všichni vlastně toužíme po opravdovém přátelsvtí a porozumění, jen se bojíme, že budeme zraňováni. Omluvám se, že jsem se tak rozepsala:o) Ale prostě to tak cítím...

Kacapitoma
03. 05. 2001
Dát tip
Deltex: Ty máš permanentí depresi? Je to myšleno ironicky nebo vážně? A nesouhlasím s Tebou, že svět je špinavá díra. Svět je přesně takový, jaký si ho děláme. A je sice pravda, že to vidím podobně, jako to popsal StvN a jak to vidíš Ty, ale nevzdávám se! :o) Měj se krásně a hlavně se nekoukej na svět jako na šinavou díru! Asi se díváš špatným směrem:o)

PHILIP
03. 05. 2001
Dát tip
Jsem prý-KRITIK a jsem i prý-PŘÍTEL. Těžko říct, kdo má právo přisuzovat to prý-. Udávat hranice kde začíná, vzniká a kde je skutečně již na správném místě. Nevím, jak mě vidíš. Nevím jak si mě představuješ. Nedomnívám se, že je nutné, abys znal mou tvář. Podstatná jsou slova, která sem vpisuji, pokud o ně projevíš zájem. Časovou rovinu určitě (ne prý) popírat určitě můžeš, to je bez komentáře. Čas není rovina, samozřejmě. - -Časovou rovinou mám na mysli slohové pojetí. Nemůžeš začít povídku (nebo vůbec vyprávění, nebo ostatně cokoliv, pokud to nemá být vyloženě - úmyslný gulášek) v minulém čase v několika větách a ihned přeskočit do přítomnosti neřkuli do budoucího času. Čtenáře takto mystifikuješ (neúmyslně - ale je to poznat, bije to do očí, a to je chyba). Je to celkem zbytečná chyba, titěrnost, snad. Je škoda ignorovat tyto drobnosti, protože čtenář je velice vnímavý, občas (občas až příliš). Nejsem si vědom, že bych se vyjádřil ve smyslu, že je to špatně napsané. Přidal jsem vlastní kritiku. -- Myslím, že je zcela malicherné, se domnívat (vůbec věřit), že může nastat shoda. Shoda je velice příjemná vzácnost, která ve vztahu autor - kritik, ale nezná kompromisů.

StvN
02. 05. 2001
Dát tip
Milý PHILIPE, vážně nevím jak se k Tobě stavět. Vůbec Tě neznám, nevím, jestli si na kritika jen hraješ, nebo tomu skutečně rozumíš. V jednu chvíli jsem byl fakt vytočenej, asi tim, že nad Tebou je pár kladnejch ohlasů a pak Ty. Nepopírám, že jsem tuhle povídku doslova vysypal z rukávu. Prostě mě napadla. Když jsem psal první větu, byla už prakticky hotová. Je o lidech a je pravdivá. Časovou rovinu nepopírám ani nemohu. Jak jsi přišel na to, že čas je rovina nebo něco tomu podobné? Možná je to blbě napsaný, ale tohle neni povídka o něčem, není tam děj, není to vyprávění. Cílem bylo, aby sis po přečtení představil své kamrády, tak jako to udělal Deltex, a řekl si, ano, oni takoví jsou, možná tam najdeš i sám sebe. Já Tě tam našel. Na druhou stranu není co vychvalovat. Nejsem spisovatel a zřejmě je to vážně elipsoidní dílo, ale jsem smutnej z toho, že napíšeš - jako celek je skutečně o ničem - jde právě o celek, a je o životě, o prýpřátelých. Mrzí mě, že se neshodujem.

PHILIP
28. 04. 2001
Dát tip
Popíráš časovou rovinu. Zní to blbě - je to šílenej skok - bije to do očí více než je zdrávo. Začínáš vyprávěním jak někdo někam s někym jednou chodil. ...the end, zakončuješ vlastně první větou celý děj......... Tvá poslední věta je v budoucím čase. Kombinace dvou časových úrovní je v pořádku a "obvykle" stačí. Jinak vyprávění po obsahové stránce je pomatené. Určitá vyjádření ve větách jsou velice přesná a zajímavě chápaná a napsaná. Jako celek je ale skutečně o ničem. Kdyby zde existoval další krok kamsi, kdyby děj nabízel, třebas jen v několika větách, určité řešení. Ne poučení, jen vyhrocení, vyústění... Příště asi půjdou s nimi. - tuto povídku nikam nenavádí. Osobně to vidím jako velice šišaté nedotažené kolečko, které má zajímavé body avšak to samotné "nedotažení" je znehodnocuje.

StvN
12. 04. 2001
Dát tip
šestič neklesej na mysli, jsou i dobří lidé, někdy jen v dobrých situacích, ale kdo může říct, že stál bohu modelem ideálního člověka?

šestič
11. 04. 2001
Dát tip
Je to o tom čeho se nijvíc bojim- o sobeckosti a lidském předstírání. Je to nepříjemný když mi někdo vyplivne pravdu do ksichtu ale tak toje a já nic nezmůžu za svojí neviditelnou bariérou. A je to pořád horší a horší.... nic už nezmůžou antičtí klasikové s svoji naukuo o cti, ty tam jsou prvidla chování pro gentlemana, konec čestného ritíře co jezdí světem a koná dobro. Tenhle svět je jen o jednou- zabij nebo budeš sám zabit, skutečné přátelství umírá a je nahrazováno manipulací a využíváním a toho se nejvíc bojim. Ale pořád musim věřit že to není pravda že je to jen sen ze kterýho se probudim a že čest a přátelstí skutečně exsistuje, někde, u někoho, že mám někoho komu mohu říkt skutečný přítel. Je to fakt supr povídka.

Deltex
16. 03. 2001
Dát tip
Není zač! Dobře se mi povídalo a též přeji hodně zdaru v tom hledání opravdových přátel! Měj se fajn!

StvN
15. 03. 2001
Dát tip
Dik za rozhovor. Hodne zdaru.

Deltex
14. 03. 2001
Dát tip
SAKRA, proč mi připadá, žes řekl přesně to co cítim! Lidi kolem mě (spolužáci apod.) mě nemají moc v lásce, protože jim řeknu popravdě, co si myslim a pravda bolí, stejně jako já čekam od nich, že udělají to samé - čekám vždycky marně. Pak se ukreju obvykle do svých snů a něco napíšu, poněvadž mi to dává uniknout chladné, nepřívětivé a hlavně pokrytecké realitě. Ještě štěstí, že mam taky jednu osůbku, na kterou se můžu vždycky spolehnout a která se nebojí říct pravdu. Ta mi dává malé světlo v okolní temnotě. Máš recht ...smutnou pravdu. No inu měj se fajn!

Deltex
14. 03. 2001
Dát tip
SAKRA, proč mi připadá, žes řekl přesně to co cítim! Lidi kolem mě (spolužáci apod.) mě nemají moc v lásce, protože jim řeknu popravdě, co si myslim a pravda bolí, stejně jako já čekam od nich, že udělají to samé - čekám vždycky marně. Pak se ukreju obvykle do svých snů a něco napíšu, poněvadž mi to dává uniknout chladné, nepřívětivé a hlavně pokrytecké realitě. Ještě štěstí, že mam taky jednu osůbku, na kterou se můžu vždycky spolehnout a která se nebojí říct pravdu. Ta mi dává malé světlo v okolní temnotě. Máš recht ...smutnou pravdu. No inu měj se fajn!

Deltex
09. 03. 2001
Dát tip
Nejsem hodnej, alespoň se snažím takový nebýt - ono pak, když člověk moc cítí, emoce ho postupně zabíjí, poněvadž ve světě dnes není pro hodnoty jako jsou přátelství místo. Smutné ...až tragické, ale bohužel pravdivé. Někdy se mezi rádoby kamarády připadám cizí - úplně. Snad je to proto, že jsem zakusil jak chutná zrada, jak se dokáží chovat oni navenek praví přátelé. A jsem rád, že to tak nevidím sám - možná k tomu máš jiný důvod, ale... Měj se krásně! Dex

StvN
09. 03. 2001
Dát tip
Víš, učím se brát je takoví jací jsou (asi jsem na tom stejně) a určitě se musim naučit, neříkat jim co si o nich myslim, tim to dycky poseru. Je blbý učit se bejt jako oni, ale jinak nelze vyjít, odtoho jsou tu písmenka, který pak naskládám za sebe, uteču takříkajíc z reality a uleví se mi. Mám ale docela štěstí, mám kámoše, kerej je prave j (snad a snad vydží - jo skepse muší bejt ). Zdar

StvN
01. 03. 2001
Dát tip
Jsi hodnej, žes napsal to cos napsal.

Deltex
28. 02. 2001
Dát tip
Bohové! TIP! Je to můj soukromý názor, ale vidím to úplně stjně! Styl výborný! Kéž by to jen tak ale nebyl ...však je! A to smutný! Pokrytectví ukryté za masku přátelství hýbe světem! Svět špinavá je díra, za to lidi můžou - když pak jeden zmírá, tak mu nepomůžou! (D.Land -Krysař). Nějak jsi vystihl to co mě hlodá v dušičce a kdybych neměl permanentní depresi, třeba bych se tvářil jako ostatní známí - pokrytec, necita! Velmi mě to potěšilo, že nejsem sám, kdo to tak vidí! Měj se krásně! Deltex

Anonym
09. 12. 2000
Dát tip
Fakt to tak vidíš?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru