Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Posledná

30. 04. 2005
15
0
4487

...chcem to tu...takze sorry tym ktori to citali... ...bez tak uz neviem co pisat... ...a este male gesto... ...pre misty..

 

Jeseň sa ti zaplietla do vlasov

 

Končekmi prstov

 

Tíško

 

....a ten zvyšok je dávno klišé


ramia
05. 08. 2006
Dát tip
..je tam vsetko..v par slovickach..A konecne "bezalkoholna".

a toto sa mi napr páči...*

charliedva
03. 11. 2005
Dát tip
Pedagogika sa po stáročia usilovala o formuláciu základných pravidiel, ktoré by zaistili efektívnosť výučby. Tak postupne vznikal a rozvíjal sa systém pedagogických princípov (zásad), t. j. najvšeobecnejších noriem podmieňujúcich úspech pedagogickej práce. O ich formuláciu sa s úspechom pokúsili J. A. Komenský, J. H. Pestalozzi, A. Diesterweg, K. D. Ušinskij, H. Spencer a ďalší pedagógovia. Pojem vyučovacej zásady Podstatu vyučovacej zásady je správne chápať ako požiadavku. Vyučovacie zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovnovzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter. Vzťahujú sa na všetky stránky výučby, t. j. na učiteľovu vyučovaciu činnosť, na formy výučby, metódy výučby a na materiálne didaktické prostriedky, ďalej na poznávaciu činnosť žiaka, na učivo atď. Počet vyučovacích zásad nie je a nemôže byť raz a navždy stanovený, pretože zásady sa neustále vyvíjajú, menia sa a dopĺňajú s tým, ako rastú poznatky o vyučovaní. Stále je tu úsilie o najnovšie formulovanie a dotváranie zásad, napr. optimálnosť, tvorivosť, systémovosť, atď. Vo vyučovaní sa zásady navzájom prelínajú a jedna druhú podporujú. Rozlišujeme objektívnu a subjektívnu stránku vyučovacích zásad: -objektívnou stránkou rozumieme to, že sú odvodené z objektívnych zákonitostí vyučovacieho procesu, -subjektívnou stránkou rozumieme to, že ich uplatňovanie závisí od učiteľa, od jeho kvalifikácie, prípravy na vyučovanie, zodpovednosti za výsledky vyučovania a pod. Na základe didaktických zásad sa stanovujú didaktické pravidlá, ktoré obsahujú pokyny pre správne a účinné vedenie výučby, špecifikujú a konkretizujú didaktické zásady. Sú menej všeobecné než zásady, lebo konkrétnejšie naznačujú postup k cieľu. Zásada uvedomelosti a aktivity Vyjadruje požiadavku, aby žiaci k učebnej činnosti pristupovali uvedomele a aby vlastnou aktívnou činnosťou získavali nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky. Iba také vyučovanie a učenie je plnohodnotné, pri ktorom sa žiak stotožní s jeho úlohami a cieľmi, ak k úlohám, požiadavkám a cieľom nepristupuje formálne, z donútenia a ak je v tomto procese aktívny. Uvedomelosť neznamená iba to, aby žiak vedel, čo sa učí, prečo sa učí, ale predovšetkým to, aby si k tomuto vytvoril kladný vzťah. To predpokladá uvedomovať si cieľ, výsledok a metódy, ktoré k nemu vedú, vyvinúť úsilie na dosiahnutie cieľa, osvojovať si nové vlastnou činnosťou. Uvedomele osvojené poznatky charakterizuje to, že sú hlboko pochopené a žiak na základe nich dokáže niečo urobiť- vysvetliť, inak formulovať, vie ich aplikovať v praxi. Aktivita sa týka viacerých stránok – myšlienkovej (analýza, syntéza, systemizácia vedomostí, ich triedenie), citovej i vôľovej. Význam aktivity spočíva v tom, že rozvíja schopnosti žiakov, ich samostatnosť, iniciatívu a tvorivosť. Uvedomelosť a aktivita sa musia prelínať celým vyučovacím procesom. Uplatňovanie zásady uvedomelosti a aktivity si vyžaduje zo strany učiteľa: -využívať vstupné a priebežné motivačné metódy, -využívať predchádzajúce vedomosti a poznatky žiakov z mimoškolského, nezámerného učenia, -uplatňovať adekvátne vyučovacie metódy vo vzťahu k obsahu a povahe učiva, ale aj k vekovým osobitostiam žiakov, -uplatňovať aktívnu a tvorivú činnosť žiakov s využívaním problémových metód vyučovania, -umožniť žiakov využívať získané vedomosti a zručnosti v konkrétnych činnostiach, v praktickej činnosti, -umožniť žiakom realizáciu vlastných tvorivých a netradičných prístupov, -sústavne kontrolovať a hodnotiť dosahované výsledky, na základe zisteného korigovať a usmerňovať ďalšie činnosti žiakov, -klásť na žiakov primerané požiadavky, -rešpektovať individuálne osobitosti žiakov. Zásada názornosti Vyjadruje požiadavku, aby žiak získaval nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky na základe konkrétneho zmyslového vnímania predmetov a javov. Význam zásady názornosti vyplýva z podstaty poznávania ako procesu. Na začiatku poznávacieho procesu je priama zmyslová skúsenosť, potom sa tvoria predstavy, a až potom pojmy. Z konkrétnych operácií s vecami vznikajú myšlienkové operácie. Voľba druhu názoru závisí od viacerých činiteľov: -od vekových osobitostí žiakov (čím je ročník nižší, tým viac pozornosti treba venovať názornému vyučovaniu), -od povahy učiva vyučovacieho predmetu, -od fázy vyučovacieho procesu (inú funkciu má názor pri motivácii, inú pri vytváraní nových vedomostí a inú pri fixácii vedomostí a zručností a pod.). Uplatňovanie názoru si vyžaduje venovať pozornosť aj psychologickým požiadavkám. Ide najmä o nasledovné: -primeranosť názoru (množstvo pomôcok neznamená, resp. nemusí znamenať prínos pre pochopenie učiva, zanedbávanie názoru vedie zasa k nejasným vedomostiam, k nekonkrétnym predstavám), prílišné preceňovanie názoru brzdí rozvoj vyšších poznávacích procesov, -ak má názornosť plniť ciele, potom podľa možností treba do procesu vnímania zapojiť čo najviac zmyslov, -názor musí byť primeraný vyučovaciemu cieľu. Funkciu názoru okrem učebných pomôcok a rôznej didaktickej techniky plnia: -pozorovanie skutočných predmetov a javov, -nepriamy názor (kresby, fotografie, diafilmy, filmy, atď.), -názorné predstavy (vyvolané rozprávaním, príbehmi), -vzťahové prežívanie (prežívanie vzťahov, citového napätia, odvahy, a pod.).

..á aššu..a ty tu čo robíš? ..ale nejsem jsi jist, či jsem správně pochopil celý tvúj vzkaz:to jako že jsou na to pragrafy?nu, dobře, tak já jdu, já jdu, jenom klid a probúh žádná policie!

Renas
25. 05. 2005
Dát tip
aššudrballit: to jakoze prec z bratislavy? :)*

neoopica sa za svou debilitu nestydí (čau aššu, čo robíš?), naopak, nesie ju pred sebou ako mahagónový štít, ako jednu ze svých kvalit, ať to duní ud ucha k uchu ve světe

Dr_Hrdokoš
24. 05. 2005
Dát tip
nedá mi nezapojiť sa do tak skvelej debaty

Renas
24. 05. 2005
Dát tip
staraj sa o seba!

Renas
24. 05. 2005
Dát tip
holostan:tak sorry, ale az podla toho co si napisal som to pochopil, lebo z tej kritiky to moc jasne nie je. mal by si sa vyjadrovat jasnejsie. mam uz s tebou nejake tie skusenosti. to vies

...vsetkym...chodte sa hrat pred vlastny vchod!!!!!!!!!!!!!!§§§§§§

Renas
23. 05. 2005
Dát tip
tuším ma tu niekto osočuje. o minimovi som nikdy nepovedal ze je kokot. tak drz picu a neplet si realitu s vyplodmi svojho choreho mozgu dobre?

..no karol povedal, že mám deň počkať a až potom sa vyjadriť, tak až zatra /konečne poslúchnem raz nezúčastnenú stranu a možno spraví dobre Halejuja/ čau aj ty inak ašu

..tak som neposlúchol /no a čo/.. najlepše /ako viem/ bych to asi uviedol na mieru absolutnou korekturou indiskriminimovanej kritiky: ...počul som, že je to riadny kokot /od renasa/, lebo mu hovorí /zas a na druhú stranu, teda minim renasovi/ že je kurva a iné. Pardon kurva aššurbalitt: sorry za mierne nevyváženú trapnosť celej situácie, ktorá sa ráčila udiať na tvojich stránkach..vidíš /ale to ty dávno vieš/, aké široké spektrum zafarbenia a prifarbenia zmyslu môže mať slovo, veta SORRY /a dávam TIP-chré(somjaalekokot,priznávam,chréé)/

co vam jebe chalani ? sag sa podelte o lopatku pieskovisko je velke daju sa stavat dva tri hrady aj lenku nalakat na pupavy napichane vo veziach sak som kokot jak lusk, renas je kokot, holo je pica tak co riesite ? ;) kokoti ;)

konečne jeden kokot v éteri /aššurbalit asi spí/ jaj sa mi ulavilo

assurbalit na teba urcite nema naladu, takeho debila;) takze fine vole ;)

klišé-tip boha,tiptiptop, tá melanchólia je tvoja kurva idem sa kuknúť na minima, som počul, že je to ridny kokot /od renasa/, lebo mu hovorí, že kurva a iné

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...nebola to nahodou exkurzia z Filozofickej fakulty...povedz, ze nie.... ..no, ty budes urcite tichy, hanblivy, domacky typ :)))) ...napriklad ze zase napises nieco, co ma oslovi a pobavi :)

....nie pedagogicka...som uz vravel... ....ty si predsa filozoficka....si uz asi zabudla,???.. ...a ty ma odkial poznas???...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...zabudla som...ale aj od nas boli minuly tyzden na exkurzii na Spisi :) ...som rovnaka :)

...ja viem...archeologia s historiou myslim... ...ja mam dejepis s nemcinou....

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...uz si spominam...prepac... ...nerobil si nahodou seminarku o Maxovi II. Habsburskom...hori mi termin... ...keby si nieco potreboval, daj vediet...musime si pomahat... ..nemcina...ta ma pekne serie...stale chcu po nas eseje a clanky a tak...:( ble

....nemam o nom nic... ...len o spolkoch u nas v 19. storoci... ...no jasne...spolu budeme silnejsi.... ...my na nemcine...10 knih za semester sme mali precitat...plus rozbory....nejaka ta didaktika...gramatika...a tak...cize tiez nic moc...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...no radost....kde ma na to clovek zobrat cas....popri praci a spolocenskom zivote...

...vsak prave... ...ale ja nepracujem.... ...len spolocensky zijem... ...tak to vacsinou dohanam stahovanim interpretacii z netu....nenamaha to...a viem o tom pomaly viac ako by som to cital... ...to vies romantizmus ma nebavi...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
a co ta bavi?

...fuu...je toho dost... ...pistanek hvorecky z nasich...aj matkin je fajn... ...asi pred dvoma mesiacmi som sa zoznamil s bukowskim...ked uz kazdy do mna hucal ze pisem podobne....to ma tiez bavi... ...aj beatnici...aj nejaky pismaci...Minim_Sladkyj...Bix....je toho dost... ..skratka nieco co mi je blizsie...ako nemecky romantizmus... ...alebo sloboda....ktoreho som cital pred rokom a vyslovene ma sklamal...

...co ty???...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...matkin je fajn...aj ked veci typu Polnocny dennik, Bridget Jonesova a spol uz mi lezu krkom...kazdy z nas to preziva...nepotrebujem o tom citat, staci mi rano otvorit oci a tesit sa na dalsie tragikomicke epizodky :))) ...slovensku literarnu scenu prilis nesledujem...akurat trosku sci-fi a fantasy, ale to asi tak, ze obcas skocim na pivo s autormi :) ...inak Pratchett, Sapkowski, Poe... Bukowski je kvalitna psychopacia, ale moze byt... ...oblubenych pismakov mam v profile :) ...a samozrejme historicky serm + posedenia so znamymi...sem-tam pri nejakej liehovine, debatujuc o ...ved vies ake zmysluplne rozhovory sa daju viest pri flasi vina :)))

...no ja okrem seba ziadnych autorov osobne nepoznam...vlastne raz som bol na pive s armisom... ...ale scifi a fantasy ma nebere... ...od poea...som cital akurat havrana...dalo sa... ...vsimol som si...vdaka... ...serm...no tam poznam jedenho takeho sermiara...pedagoga....vytvarna s dejepisom...celkom dobre sa s nim pilo na tom spisi... ...a tie posedenia mam tiez rad...s pivom vinom...pohoda...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...aj ja som raz pila s aramisom :) ...od Poea odporucam poviedky...fakt dobrota... ...so sermiarmi sa vseobecne dobre pije :)))) ...s citrusovym fernetom a absintom...aby sme na nich nezabudli ....

...ten aramis sa nezda...on snad chlastal s kazdym z pismaku... ...poe...no vyzera to tak na leto... ...neviem ja poznam iba toho jedneho sermiara... ...nemam predstavu jak piju ostani... ...absinth som mal asi dva krat v zivote...to je take na oslepnutie... ...fernet sa da...ale to uz skor vodku a borovicku... ...vodku som pil aj teraz na sestrenicinej svadbe... ...a borovicku na spisi...ale viacej to sudove vino z plastovej flase...to je vacsia romantika....

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
....aramis je celkom spolocensky :) ...ale kdeze, absint je mnamka, na oslepnutie je alpsky rum .... ...to uz radsej vinko z krabice :) take sme si kupovali na exkurzii v taliansku za par centov a potom spievali na plazi...to bola romantika :)

...vino z krabice som pil asi len raz...a bol to hrozny humus... ...alpsky rum som este nepil...takze neviem... ...ale slepy som na dialku dost...zejme zo slivovice...tu po par akciach uz nemozem ani citit...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
...dobra slivka nikdy nie je zla...ale to vies, vsetko s mierou...:) ...no nic, idem do prace, prajem pekny den

...no ved hej...ale ja blbec som to raz brzdil vinom... ...maj sa pekne... ...a co vlastne robis???... ...a este pozdravujem spoluziacku zuzku...ktora sa vraj vyborne zabava na nasich debatach...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
....stane sa... ....kancelarsku krysu.... ....dakujem, odovzdam...:)

...takto neskoro??,...som myslel ze casnicku... ...no nic... ...odovzdaj...

Ariela
16. 05. 2005
Dát tip
.....v podstate recepcnu... .....casnicku by som nemohla...nemam rada hluk, cigarety a alkohol :))))) pekny vecer

...v podstate recepcnu...take povolanie nepoznam.... ....no jasne ked pracujes potrebujes klud... ...aj tebe....

...len s troma???....to je nic... ...tiez mi zacina skuskove...a prave som sa vratil z povinnej exkurzie na spisi...takze som unaveny zniceni zdeprimovani atd... ...no pekne si to napisala...to si urcite obkukala v tej buckovej skoro reality show...srdcove zalezitosti sa to myslim vola... ....ale okrem toho zenskeho rodu to sedi v podstate aj na mna... ....len tak aby rec nestala... ...a neviem ake zelanie by som ti mohol splnit...

..avi...

Ariela
10. 05. 2005
Dát tip
...hmmmm. momentalne pomoc asi s troma seminarkami, kedze mam zapoctovy a zufalo nestiham... ...inak som skromne dievca, v jedle si nevyberam, obcas vypijem aj poslednu kaluz a sem tam si zapalim :)))) ....ale vazne...je toho dost....preco sa pytas? vies snad plnit zelania?

...vsak povedz...

Ariela
03. 05. 2005
Dát tip
hm hm.....

...co uz..

Ariela
03. 05. 2005
Dát tip
...v pohode :)) kazdy ma obcas take chvilky...

...sak ja viem...a vdaka za postreh...

Ariela
03. 05. 2005
Dát tip
nedakuj, este nevies, co za to budem chciet :)

...a co by si rada???...

Ariela
03. 05. 2005
Dát tip
ani sa nepytaj..poslednou dobou som velmi chamtiva :)))

Bix
02. 05. 2005
Dát tip
klišé bolo samozrejme už aj to predtým ale za ním obvykle je to, o čom sa písať nedá - a hádam ani netreba pekné

bix...to je prave ten trik... ...nie...vazne...vdaka...

Bix
02. 05. 2005
Dát tip
:o) ja panjala :o)

...co je panjala???...

Bix
02. 05. 2005
Dát tip
vieš po rusky? :o) paňjala možno lepšie panimaješ uže?

...po rusky neviem ani slovo...teda mozno jedno... ...este ako tak po francuzky... ...ale tu som sa ucil len na strednej...a nestalo to za vela... ...ale zas vcelku sa dohovorim v nemcine...tak skus... ...pripadne v slovencine...

Bix
02. 05. 2005
Dát tip
Ja paňjala - pochopila som :o)

...ok...aj ja panjal... ...oder... ja ich verstehe dich...

Bix
02. 05. 2005
Dát tip
toll :o)

Pívíí
01. 05. 2005
Dát tip
t.

haidi
01. 05. 2005
Dát tip
co to kurwa s tebou je?:))

haidi....co sa ti nepaci.... pivi.... ...obom vdaka za komentar...

haidi
01. 05. 2005
Dát tip
no ja newiem... nejake zaplietanie do vlasov, konceky prstov... same krawiny... kde je piwo? zenske? skurwenost tohto sweta a ludska hlupost? u mna si skoncil...:)

...ja neviem asi sa skryvaju... ...mozno si nieco najdes v dalsej... ...co som pridal dnes...

Anis
01. 05. 2005
Dát tip
mohu nesouhlasit? Cesi maji hudební sluch :) Zatím si stojím :) líbí se mi *

anis..vdaka... ...to my sa s inlajnom len tak zabavame... ...ale fakt je ze u nas si lunetici moc nezaspievali...

Anis
01. 05. 2005
Dát tip
lunetici byli hruza a bes :) to musim souhlasit :)!!!!

...a teraz mate vsichni ruce nahoru!!... ...ale nic si z toho nerob mi mame no name...

Anis
01. 05. 2005
Dát tip
no name? neuvazene jsem sla jednou na jejich koncert. Utekla jsem po deseti minutach. :)´... takze rozumím :)

...hej...ich texty su perly.... ...ja som bol panic a ty panna...aaaach...

x...vdaka...

Bonygirl
01. 05. 2005
Dát tip
dalo sa to prijemne inspirujuco vydrzat :)

bony...tak to som rad...

maia
01. 05. 2005
Dát tip
Chces este raz tip? :-)

..egal... ...ja viem ze sa ti to paci.. ...som ju sem daval kvoli...to je jedno...

Renas
01. 05. 2005
Dát tip
zvyšok? Jaký zvyšok? Kde je kurva ten zvyšok? No a čo

jo a jeden tip z cadce

minim...jedno vdaka z ba...

zaki
30. 04. 2005
Dát tip
od teba je to paradoxne zaujimave...:) paci sa mi...velmi, preco nemas takych viac...:)

zaki...pretoze by to neznelo paradoxne zaujimave... nesk...bude este horsie...

zaki
30. 04. 2005
Dát tip
:) ale o to predsa nestojis... /paradoxnu zaujimavost/

misty
30. 04. 2005
Dát tip
možno trochu rumene a snáď len tichý úsmev odprevadia kvapku dojatia na poslednej púti po líci... ;o)

zaki...coby nie...ja stojim o akukolvek zaujimavost... ...a teraz hlavne trepem...

misty....no aspon sa uz usmievas...

Bonygirl
30. 04. 2005
Dát tip
opat ti to vyslo... niekedy menej je viac :) *

....vdaka... ...vari si odo mna uz nieco citala???..

jufonka
30. 04. 2005
Dát tip
za to slovo klišé na konci...., tip*

...jak malo staci... ...a tak vdaka..

Bonygirl
30. 04. 2005
Dát tip
...citala a nebolo toho malo... :)

...to nebolo...a predstav si ja som to musel pisat... ...ak sa pacilo tak vdaka...ak nie tak vlastne tiez ze si vydrzala...

inlajn
30. 04. 2005
Dát tip
..zaujímave....ako bysom cítil voňu Dunaja...tie riasy, kamene, cihly...všetko, čo tam voda na pobreží vyplaví...nádherné, naozaj... český tip z náíšho spoločného hlavného mesta...:)

inlajn
30. 04. 2005
Dát tip
...mrtvoly tiež, papundekle, gumy, ako som ja, teda nepolapitelné...nádhera, ako by povedal moj oblubenec Jožo Ráž, ktorý za , žial, zabudol na motorke zabiť---myslím , že tým, že on vel´a rozmýšlal...eště jeden tip z Prahy!!!!

...ked uz spominas raza.. ...poznas toto???... Básnik by povedal, že bez prilby na motorke môže jazdiť snáď iba chuj. No vidíš - a ty si nám dokázal pravý opak - jazdil si, narazil si a zvíťazil si. Vyzeráš síce ako Frankensteinov syn, otec či matka s rodinou, ale to nevadí, hlavne že si medzi nami.Minule, už ani neviem kde to bolo, zbadal som tvoj billboard a spomenul som si na chvíle keď som si strašne želal, aby ťa už konečne natiahlo a dnes viem, že to bola chyba, pretože ty musíš žiť. A svojou novou tvárou, za ktorú si získal Zlatého Slávika musíš rozdávať radosť nám všetkým. ...atd atd... ...taka pesnicka od karpiny...

inlajn
30. 04. 2005
Dát tip
týjo, to je super!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jak já ty kokoty z Elánu nesnášel dycky...a tady plnej STrahov...to je fakt suprový!!!Díky!!!!!! Hned šířim dál.....som ako žltačka.....

...www.karpina.host.sk... ...no cesi nemaju hudobny vkus... ...u nas by plne tehelne pole neprislo... ...maximalne pasienky...

inlajn
30. 04. 2005
Dát tip
..najdu si je...!-------Ď.o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru