Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlí

09. 12. 2000
3
0
2412
Autor
vánok

Za to že zlí zostali zlými môžu hlavne tí ktorí sa obrátili len k tým "lepšňim"...
Ribi
04. 04. 2002
Dát tip
ja sa vrátim k podstate---

bláhovey
26. 12. 2000
Dát tip
JiKo: ???

vánok
23. 12. 2000
Dát tip
Mahoney, ale vánkova báseň hovorila i o Tvojom pohľade. :o) Silvinka. PS: Falko, vyřídím :o)

JiKo
23. 12. 2000
Dát tip
to je dobrý .. ačkoli jsem to nepochopil, vysvětlil jsem to dobře (Mahoney)

vánok
22. 12. 2000
Dát tip
ľudkovia, tak som hovorila s vánkom a tu máte postoj autora :o)))). "Nejde o zvaľovanie viny na druhých a ani o prípady ľudí, ktorí sú na okraji spoločnosti kvôli dokonalosti niekoho iného. Možno aj, ale predovšetkým ide o vnútorný pocit v nás. To ako hodnotíme, ako rýchlo si tvoríme o druhých názor, že sú zlí, tento názor máme urobený často neprávom a tí ľudia v nás naozaj ostávajú zlí, pretože sme im nedali možnosť ukázať tú lepšiu stránku. A aj samotní v sebe často odsudzujeme svoje zlé stránky a obraciame sa k tým, o ktoprých si myslíme, že sú dobré. A tak namiesto toho, aby sme sa prijali, hráme sa na schovávačku s vlastnou dušou a s inými ľuďmi, delíme, škatuľkujeme, kategorizujeme a sami sa ocudobňujeme, zrádzame. Katka."

vánok
22. 12. 2000
Dát tip
A ešte odkaz pre Falku: "Ďakujem :o)"

JiKo
22. 12. 2000
Dát tip
Hmmm toto z textu pro mě nevyznívá

Falka
22. 12. 2000
Dát tip
Zato pro mě toho vyznívá moc a moc... Tahle básnička je mi dárkem k letošním Vánocům... Smís, vánku? Jen... sama jsem ti nic nedala... Posílám za ni úsměv... :o)

Vio
22. 12. 2000
Dát tip
Hmmm... tak se mi zdá, že to Mahoney zatáhl někam jinam...

Mahoney
22. 12. 2000
Dát tip
o kousek jsem to posunul a hlavně jsem použil špatná slova... hlavně jsem vůbec neobjevil "vnitřní" význam - tedy ty "zlé" stránky vlastní osobnosti...

bláhovey
19. 12. 2000
Dát tip
Vio: ehm, je jistý rozdíl mezi "pomáhat" a "vnucovat svou pomoc", myslím... je důležité si dávat pozor, aby se jedno nestalo druhým, to jistě

Vio
15. 12. 2000
Dát tip
Nevnucuješ, jen pomáháš? A co když mu vnucuješ svou pomoc?

šálinka
14. 12. 2000
Dát tip
Nepomohu člověku který necítí zlo a dobro jako dvě opačné hodnoty Nepomůžeš mu je rozlišit Opravdu nelze? Myslíš, že nepozná, že to s ním myslíš vážně? Zachraň ho ze sítí jež stahují ho zpět Bude se vzpírat nenávidět a plakat Vyklouzne z moci zlých myšlenek - anebo zemře

JiKo
14. 12. 2000
Dát tip
Dotaz: Jaké právo mám říci já jsem dobrý a ty zlý a na základě toho vyvádět "zlé" z jejich saslepenosti? Opakuji: Mám na to právo? Mám právo na to říct: Můj názor a vidění světa je lepší než tvůj? !!!!

bláhovey
14. 12. 2000
Dát tip
JiKo: samozřejmě že ne - ale pokud máš takový pocit... slovy stejně nikoho nepřesvědčích, jedině příkladem - a příkladně se můžeš chovat vždy, tím nikoho neomezuješ, nic tím nikomu nevnucuješ, jen pomáháš a... pokud si z toho ten "přesvědčovaný" nic nevezme, alespoň jsi udělal dobrý skutek, ne? :-))

JiKo
14. 12. 2000
Dát tip
bla v tom je to ono "pomáháš" Pomáháš? ps: to už neber k diskusi to už jen blbnu abych oponoval

JiKo
14. 12. 2000
Dát tip
To nevyřešíme obecně, to musí každý v sobě vědět co má dělat

Falka
13. 12. 2000
Dát tip
Jo, jasně, Vio... to se krásně říká... ale já si myslím opak... Myslím si, že ti, kteří si to uvědomují, mají té odpovědnosti víc... Je to jednoduché... jsou věci, které by se měly dělat, a jsou lidé, kteří je dělat nebudou... třeba prostě proto, že si to neuvědomují, že to tak necítí... Pak to leží na ostatních... Snesitelná tíha bytí... Nevím, jestli to je idealismus... nemám pocit, že si něco idealizuji...

Falka
12. 12. 2000
Dát tip
JiKo: Chci se o to alespoň pokusit, aspoň ten svět kolem sebe... Co jiného by měl člověk dělat...? Co má význam, smysl? Cavalera: víš, vždycky čtu pozorně, než odpovím... Já vím, co říkáš... a co se ti nelíbí na té básni... Ale snad ti "lepší" by měli nést více odpovědnosti, protože ti "zlí" ji neponesou, neuvědomují si ji... Kdo by to měl potom dělat... Na kom to je... Nakonec je i nejvíc málo...

Vio
12. 12. 2000
Dát tip
Falko, je mnoho dalších věcí, které mají v životě smysl. Každý má naprosto stejnou odpovědnost, ať už za sebe, či za ostatní. Jen některým je to jedno. Ale to je té odpovědnosti nezbavuje! Chtělo by to trochu ubrat idealismu...

Cavalera
12. 12. 2000
Dát tip
Má reakce by byla asi podobná té Viově ...

JiKo
11. 12. 2000
Dát tip
blá: "takovou, abyste byli schopni ji pochopit" dost povýšeně to na mě působilo, proto jsem použir ironicky "debilové" ps: doufám, že do svých neempirických uhlů pohledu zahrnuješ i možnost, že se mýlí autor.

Albireo
11. 12. 2000
Dát tip
Lidi, nesklouzla tahle debata na trochu příliš osobně-nenávistnou platformu? To téma je vážné a my se tady utápíme v ublíženostech typu "já jsem mu řekl a on mi řekl..."

Albireo
11. 12. 2000
Dát tip
Ještě zapomenutá avízka.

Mahoney
11. 12. 2000
Dát tip
tady máte slíbenou kritiku :-)) P.S. pro ty, kteří to ještě nepostřehli, podotýkám, že mé záložní ego jest poněkud bláhové :-))

Vio
11. 12. 2000
Dát tip
Mému názoru je nejblíž Cavalera...

Falka
11. 12. 2000
Dát tip
Cavalera: "... nejde všechno svalit na to, že mu druzí nepomohli, .. ano u někoho to tak je, ale u někoho ne ..." Nejde přece o to, aby měl ten "zlý" na koho shodit vinu, nejde o to, podsunovat mu takhle alibi... Nejde o něj, jde o nás, to my bychom se měli zamyslet, jestli děláme dost... ať už si to ti "zlí" uvědomují nebo ne... Vánok: Tuhle básničku si řadím mezi nejoblíbenější... Musela jsem se k ní vracet a zapsala jsem si ji do sebe hodně hluboko... Děkuju ti

Miroslawek
11. 12. 2000
Dát tip
podepisuju Lyryka (bez gramatických chyb ;o)))

Cavalera
11. 12. 2000
Dát tip
Falka, prosím, přečti si pozorně to co jsem napsal, díky:-))

Albireo
10. 12. 2000
Dát tip
Lidi poslyšte, na "vánkově" básni něco je! Lepší je opravdu neizolovat se od "zlých", ale chápat je a snažit se jim pomoci. Já to neumím, a proto si hrozně vážím těch, kteří to dělají. Třeba Šílky - jestli jste ještě nečetli její básničku o toxících, vřele vám ji doporučuji.

Lyryk
10. 12. 2000
Dát tip
pekne vyjadrená myšlienka, v našom živote nemajú iné usilovania zmysel, no niekedy je tiež dôležité obrátiť sa i k sebe, pokiaľ začíname byť zlí :-)

bláhovey
10. 12. 2000
Dát tip
*!!! JK: o tom to přece vůbec není !!! tak nevím jestli postrádáš filosofický nadhled, nebo se jen ani nesnažíš zamyslet... ale takovéhle reakce máš relativně často ostatní též - alibisti jste hlavně VY - vysvětlení je dlouhé a pokud budete chtít, napíšu vám k tomu dlouhou úvahu, takovou, abyste byli schopni ji pochopit, narozdíl od téhle zkratky... viz Falka a Albireo (máš u mě hvězdičku :-))

JiKo
10. 12. 2000
Dát tip
bláhovey jasně napiš nám debilům co tě ve zkratce nepochopí úvahu a používej prosím jednoduchá slova ať to chápu i já prostě mám jinej názor

Cavalera
10. 12. 2000
Dát tip
Blahy: stejně jako ta básnička, tak i naše komentáře byly a jsou příliš zkratkovité a zjednodušující ... pravda a skutečnost je někde mezi ... nejde všechno svalit na to, že mu druzí nepomohli, .. ano u někoho to tak je, ale u někoho ne ... stejně jako já a myslím, že i ostatní se snažili a snaží občas, když to jde podat pomocnou ruku .. tahle báseň je však natolik zjednodušená a háže jakoukoli vinu a odpovědnost na ty, kteří jsou tzv. "lepší" (schválně v uvozovkách, protože kdo je vlastbně lepší?), že ji nemůžu akceptovat a domnívám se, že ani žádný realisticky smýšlející člověk ...

bláhovey
10. 12. 2000
Dát tip
JK: neřekl jsem ani slovo o debilech... ale jestli chceš, tak to budu psát hodně pomalu a dvakrát :-)) jen... každý člověk má jiné zkušenosti a většina lidí reaguje z pozice svých empirických znalostí, proto pokud zde někdo něco nepochopí, je zřejmé, že mu chybí patřičné zkušenosti pro "ten správný" úhel pohledu, tudíž je třeba delší vysvětlení, ideálně včetně příkladů... OK, napíšu to jako rozbor básně a připojím úvahu, ju? :-))

bláhovey
10. 12. 2000
Dát tip
a ještě aví... cav: skoro trefa, ale tahle básnička je ještě o kousek posunutá... jinak viz reakce na JiKa

Cavalera
10. 12. 2000
Dát tip
Blahy, nedá se nic dělat, ale skutečně taktéž potřebuji hlubší a odborný rozbor a výklad této básně .. pro mě raději třikrát, bylo-li by to možné .. :-))

JiKo
09. 12. 2000
Dát tip
To bych netvrdil. Znamenalo by to přenést osobní zodpovědnost na druhé!! Chápu proč si myslíš, že být tím čím chceš je nemožné. Čekáš od okolí že ti pomůže a že budeš dostávat ... chyba

vánok
09. 12. 2000
Dát tip
Jejda, urobila som tam vánku chybu. Má tam byť "lepším".

clovrdik
09. 12. 2000
Dát tip
hmm, nesouhlas

maty
09. 12. 2000
Dát tip
Souhlasím s JiKem.

Cavalera
09. 12. 2000
Dát tip
Souhlas s Jikem a připojení se k člobrdovi.

Falka
09. 12. 2000
Dát tip
Má pravdu, JiKo... V něčem určitě... Je to alibistické nepokusit se obrátit ty zlé, nezkusit to a jen odsuzovat a počítat s mezi ty "lepší" Vánku... * Tip za myšlenku, která ve vaší měkké slovenštině navíc tak krásně vyzní i složená z jednoduchých slov... PS: Dílo se dá opravit, stačí najet v hlavní nabídce na Mazání děl a tam si u té konkrétní básně vybrat Upravit... upravíš ji a odešleš... Změna se projeví :o)

JiKo
09. 12. 2000
Dát tip
Falka: chceš spasit celý svět? ps: možu HLAVNĚ tí ... prostě nesouhlasím!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru