Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polemika o zebře

13. 05. 2005
4
0
1080
Autor
Katycik

Je to o tom, jaká zebra vlastně je. Je to jen chvilkový nápad, který jsem zkusila takhle napsat. CO myslíte, jaká je?

„Víš, jak vypadá zebra?“
„No, to je ten bílý kůň s černými pruhy.“
„Cože? A já myslel, že je to černý kůň a bílými pruhy.“
„Jak může být černá? Vždyť je to jasný!“
„Co je jasný?“
„No co! „
„No co?“
„No že je bílá, ne?“
„Ne.“
„Ne? Jak to, že ne?“
„Protože je černá!“
„Není!“
„Je!“
„Proč?“
„No vždyť má černou i hřívu.“
„No a?“
„Jak, no a?“
„Normálně no a. A co jako, že má černou hřívu?“
„No takže je asi černá!“
„A to je jako důvod, jo?“
„Jo.“
„Tak to je blbý důvod.“
„A proč zase?“
„No ty máš taky černý knír a černé vlasy a taky nejsi černoch.“
„Co sem pleteš moje vlasy a knír?“
„No, to je to samé.“
„Áha.“
„Jak áha?“
„Normálně áha.“
„No dobře. A co je s tou bílou zebrou?“
„S tou bílou nic. Ona je totiž černá.“
„No a co s ní je?“
„Nó, tak tu jsem viděl minulý týden v ZOO.“

Slza_hvězd
20. 05. 2005
Dát tip
právě že různá, proto jsem se na to snažil upozornit, autorčino dílo je jednostranně zaměřené ; )

Slza_hvězd
15. 05. 2005
Dát tip
Kytycik: dokážu...každý text se dá vtipně upravit. Nemáš za co : )

Katycik
15. 05. 2005
Dát tip
Tak jo, já ti věřím. Ale zkoušet to nebudu. Ale kdybys měl volnou chvíli a chtěl to napsat, tak si to ráda přečtu :-)

Slza_hvězd
14. 05. 2005
Dát tip
Řád: LICHOKOPYTNÍCI Perissodactyla Čeleď: Koňovití Equidae Zebra stepní Equus burchelli hojně obývá velké území na východě Afriky od jižního Sudánu a Keni až po Namibii, Botsvanu a Mosambik na jihu. Je nejhojnější ze všech zeber. Pruhování směřuje od zadních nohou do středu těla. Nejseverněji žije zebra Böhmova E.b. böhmi. Je nejrozšířenější subspecií. Černé a bílé pruhy se pravidelně střídají a zasahují i na nohy. Tlama je černá a nad ní je hnědá skvrna. Je často chována v zajetí pro svoji klidnou povahu. Jako zvláštní poddruh se někdy udává i bezhřívá forma této zebry. Zebra Chapmanova E. b. chapmanni žije na jih od řeky Zambezi. Mezi tmavými pruhy má hnědavé mezipásy. Pruhování sahá i na nohy, ale je zde úzké a nevýrazné. Podkladová barva je nažloutlá. Chová se poměrně často. Zebra damarská E.b. antiquorum je vzácnější než předchozí poddruhy. Má nejjižnější rozšíření. Pruhování na kýtách téměř splývá s podkladem a na nohách je ještě více potlačené než u zebry Chapmanovy. Hnědé mezipruhy jsou i na hrudníku. Chová se řidčeji. Zebra Burchelova E.b. burchelli byla vyhubena počátkem 20. století. Zebra Grévyho Equus grevyi obývá Keňu, Etiopii, Somálsko a jižní Sudán. Najdeme ji v křovinatých i travnatých stepích. Ze všech zeber je největší. V kohoutku měří okolo 150 cm a váží až 400 kg. Hřebci jsou větší než klisny. Pruhování je velmi jemné a husté, zasahuje až nad kopyta. Ozývá se hlasem, který připomíná oslí hýkání. Žije v malých skupinkách nebo jednotlivě. Hřebci obhajují zejména v době říje svá teritoria a jsou útoční i v zajetí. V zoologických zhradách je často chována. Zebra horská Equus zebra se vyskytuje ve dvou poddruzích. Zebra Hartmanové E.z. hartmannae se vyskytuje v horských oblastech Angoly. Má také husté, jemné pruhování, které sahá na nohy. Na horní části zadku má úzký pás příčných pruhů a na kýtách je pruhování široké. Na krku má výrazný kožní lalok. Výborně šplhá. Žije v malých skupinkách okolo deseti členů. Zebra kapská E.z. zebra je velmi vzácná a byla téměř vyhubená. Žije v horských rezervacích nedaleko Kapského Města. V zoologických zahradách setento poddruh téměř nechová. Zebry se chovají ve větších travnatých výbězích. Na zimu musí mít k dispozici vytápěnou stáj. Vyhovuje jim teplota okolo 18° C. Ve venkovních výbězích se stepní zebry chovají ve skupinkách s jedním hřebcem a několika klisnami. Horské a Grévyho zebry se musí chovat zvlášť a samec se raději jen připouští na páření nebo alespoň odděluje na noc. Dobře aklimatizovaná zvířata lze pouštět na kratší dobu do venkovních výběhů i v zimě. Před pářením dochází k bojovým hrám. V menších skupinách mohou agresivní samci pokousat samice na krku a na hřbetě. Zebra Grévyho je březí 350-390 dnů, zebra horská 345-375 dnů a zebra stepní 360-375 dní. Před porodem se březí samice oddělují a zařazují do stáda až po několika dnech. Matka musí být první dva dny s mládětem. Pokud je musíme odebrat v této době samice je později již nepozná a nelze ho k ní vrátit. Mláďata jsou citlivá na chladné a vlhké počasí. Mláďata jsou kojena nejméně šest měsíců, někdy pijí více než rok. Samice pohlavně dospívají ve 3-4 letech, samci ojeden až dva roky později. Krmí se trávou, senem, přidává se jim krmná řepa, mrkev a oves nebo granulované směsi. V zajetí se všechny druhy množí...

Mirae
14. 05. 2005
Dát tip
Dobře, K_A, tak ne hlemýžďovec, ale slimáčák. Když ty jsi je tak procítěně zachytil. ty jejich plazma, že by člověk skoro řek, že se musel na čas vtělit :-) A teď očekávám, Slzo**, že vložích pojednání o hlemácích nebo slimýžděch :-)

Katycik
14. 05. 2005
Dát tip
Dík za přednášku. Ale dokážeš si představit, jak tímhle zaujmu lidi a jak to napíšu vtipně a aby to nevyznělo, jako citace z učebnice? Ale stejně dík za poučnou přednášku. Nic ve zlém

Katycik
13. 05. 2005
Dát tip
Mně to nevadí. Hlavně jestli jsi myslel vážně to od toho Tady dám TIP...

Katycik
13. 05. 2005
Dát tip
Dík. To jsem ráda.

Mirae
13. 05. 2005
Dát tip
Nicky máte s hlemýžďákem podobné (né že ne - Kaicny_Akriy), styl různý. Ad zebra: No takhle se přeci bavěj běžně lidi o věcech, máš to skvěle odposlouchaný. A současně je to vlastně vtip. Takovej rozvedenej. Fajn. T

Honza_Princ
13. 05. 2005
Dát tip
za ten základní nápad TIP - perfektní. Samotný provedení si mohla víc promyslet.

aikon
13. 05. 2005
Dát tip
8)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru