Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po dešti

12. 12. 2000
2
0
1652
Autor
olivierek

Za noci déšť ustává a zvířátka zmatená a slepá chtěla by, ach jak to vše svěže voní, tolik by chtěla, ale tmy se bojí. Na vzdory strachu okouzlena ze svých útulků vyskakují. Jejich pohnuté krůčky zmáčeny chladivými doteky se brodí a lekají se sebemenších šelestů k nímž jsou jejich ouška nastraženy. Plaché krůčky navzájem se straší. Pod pláštěm noci mocné čarodějky. Vzduch prořízl žíznivý hlas „Pojď! Tvoji energii, tvoji krev, tvůj život chci sát !“ Oči zvířátka svítí je v nich strach skutečnost se maže fikcí snaží se předvídat To byla a nebo nebyla falešných emocí zčeřená hladina. Nesmím se bát, to určitě ten zvuk vyloudil jen vítr, jenž ve vykotlaném kmeni se hnal. Nesmí mi chybět odvaha. Budu jíst, budu pít, dýchat svěží vzduch. Vždyť jak lahodná je to potrava. Nad ním mraky Nebe halí Zvířátko je bez opory, bez hvězdičky. Tmou mocní se nad ním nadvláda. „Pojď sem ! Vidíš ? Tady ti vysvitla jiskřička.“ Zvětšuje se, žhne je zarudlá. Pohled svádí. Ach, ta potvora. Až krvavě zalila se obloha Horkost vlévá se zvířátku do čela Srdíčko tlouct strachy nestíhá, žilami vřava burcuje a pění. „Zvířátko běž ! Já jsem tvůj sen tvá Královna a Paní, jíž sloužit chceš a působit štěstí dát mi svou bolest své slzy a krev být mi mou péčí Zvířátko utíkej ! Jsi stvořené k mým hrám slyším tvou duši Můj buď už talisman ! tomu se nevzpírej ! Zvířátko větř ! tvá je tu osudu stopa po ní se dej ! hned a nebo již navždy na Mě zapomeň“ Letí šíp duší vesmíru a po dráze toho světla srší výboji v kožíšku zvířátko jako střela.
Falka
20. 12. 2000
Dát tip
Je jiný pohled beránkův. Mlčím a sklopím hlavu, když slyším, jak mluví o svém zvonku... Stydím se, někdy člověk nemá právo vnucovat svobodu, pokud ten druhý je svobodný právě jen pouty, které má... Poprosím o prominutí... a vrátím se po špičkách ke své volnosti modrého nebe...

Falka
18. 12. 2000
Dát tip
Nevěřím Královnám... Zvířátko, beránku... zabořit hlavu do tvého rouna a o drsnou vlnu si poškrábat obličej... Plakat a smýt prach a krev... vyplakat se z přediva citů... zapomenout na pouta... prosím beránky, aby zapomněli na majetnický cinkot zvonků okolo krku a vyběhli na oblohu, do náruče větru, který nepoutá... ...chladným dotekem přestárlého srdce umrzlá tělíčka poslušných zvířátek, zbičovaná důtkami vlastní nesmyslné touhy pohozená na smětišti dějin velké Královny... Pokládám květiny, ne, ne živé, netrhám květy... pokládám květiny, které vyhodila rozezlená sousedka z okna, malá velká Královna... a které její beránek už neměl sílu zvednout a oprášit... pokládám nahnívající květiny na opěradlo trůnu a odcházím s hlavou nahoru, nahoru k nebi... hledám beránky... věřím...

olivierek
18. 12. 2000
Dát tip
Falko, zapomenout na majetnický cinkot zvonků okolo krku se beránku pravděpodobně nepodaří, neumí si ho strhnout a co víc on si ho beránek už ani strhnout nechce. Ten zvonek si ho už ochočil, ano vzpíral se mu, ale bylo to marné a co víc bylo to horší. Beránek sám sebe pokousal a jak trhal tak se dusil a zvonil o mnoho více než kdyby zůstal klidný. Vůbec to není tak, že by si beránek ten úděl svého zvonku sám vybral. Dostal ho při svém narození, určitě ano, protože se zřetelně rozvzpomínává, že už jako malinkému se mu ozýval. Když beránek dospíval a nabýval sil dostal chuť se rozeběhnout tak jak to berani dělávají, ale ejhle zvonek se ozval nějak naléhavěji než kdykoli předtím. Styděl se za to. Cinkání mu vzbuzovalo tajemné a hloupé sny a na víc dost zarážející a sebou opovrhující. Bané to cinkání nešlo přeslechnout. Falko, víš, beránek se rozhodl zjistit, co ten zvonek znamená a taky najít Královnu, protože jen ona má moc nad tím zvonkem. Beránku nezbývá nic jiného než Královně věřit. Beránek už ví, že na tom jsou Královny podobně jako on, když mají prázdná pouta.

Carodej
15. 12. 2000
Dát tip
Olivierku, to je nádhera, není problém naladit se na tvou vlnu, cítit, jak člověk obrůstá kožíškem, jak mu bystří ouška a čich, jak hledá a nachází svou Královnu a ukrývá se v jejím stínu......

olivierek
14. 12. 2000
Dát tip
Falko, to zvířátko by se možná mohlo vymanit ze svého svazujícího citu, kdyby našlo nějaké pevnější souvislosti mezi sebou a svým okolím. Nějaké vlídné vztahy, které by ho rozšmodrchaly z toho chuchvalce.

Falka
13. 12. 2000
Dát tip
Nevím, proč vždycky, když čtu o tvém zvířátku, mu chci fandit... A vždycky doufám, že se vymaní ze svého oslepujícího svazujícího citu, který mate... a proč mi je navíc tak blízké, to tvé zvířátko, a chtěla bych je pohladit a sevřít do dlaní a pošeptat vyplašenému oddanému pohledu lásku a VOLNOST...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru