Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cimrmanův dodatek k evoluční teorii

Výběr: vesuvanka, Elyn
15. 05. 2005
41
24
8113
Autor
Vaud

V následujícím díle se vyskytuje často matoucí zkratka CK. Tato zkratka má mimo jiné zásadní význam pro určení kalendářního věku žen a dívek. Lze tak učinit podle asociace, které u dívky shluk písmen „CK“ vyvolává: 1) CK = Císařství a království – starší věk 2) CK = cestovní kancelář – střední věk 3) CK = Calvin Kleine – mladší věk Cimrman nikdy o malém Calvinovi neslyšel a s myšlenkou založit Čedok, aby ilustroval Britům český smysl pro humor na názorném příkladu, si pouze pohrával. Proto v následujícím díle znamená CK variantu označenou jako 1).

V odborných kruzích je málo známo,  že Jára Cimrman byl příznivcem partnerství stejných jedinců. Toto překvapivé zjištění opírající se o zápisky z Cimrmanovy pozůstalosti šokovalo nedávno celou vědeckou obec. A zatímco Vídeňáci mylně přisuzují Cimrmanův tolerantní postoj tomu, že byl Jára v dětství nucen nosit ženské šatstvo po sestře,  nám se  podařilo nalézt na půdě novopackého pivovaru nejen originál Darwinova díla „O původu druhů“, ale s ním i Cimrmanovu odpověď „O původu družek“.  Po jeho prostudování jsme dospěli k závěru, že v zásadě nemuselo jít o partnerství registrované. Důležitým aspektem je rovněž fakt, že homo partnerství se týkalo výhradně Cimrmanových ponožek. 

 

         Na rozdíl od Darwina, který pro materiál na svou teorii musel obeplout na lodi Beagle celý svět, stačilo Cimrmanovi pozorování lokální. Během dodnes neúspěšného pokusu reformovat CK pošty musel   Cimrman  vstávat ráno do úřadu. Často se stávalo, že   hledal ponožky ještě za šera.  Spolu s Cimrmanem pátrala po stejných párech i jeho posluhovačka Jechová. Šlo tedy o takzvanou dvojitě slepou studii. Reálná šance na nalezení dvou stejných ponožek v šuplíku  je dle výpočtů našeho génia pouze 4%. Ponožky dle Cimrmanových závěrů přirozeně tíhnou k hetero svazkům.

 

         Přijít do práce ve stejných ponožkách byl základní pilíř rakousko-uherských pošt. Jakkoliv nebyl rasistou, byl by považován v různobarevných ponožkách za výstředního anarchistu.  Cimrman byl ochoten tolerovat jistou materiálovou různorodost, ale v zásadě lpěl na barevné příbuznosti. I přes svůj tolerantní přístup shledával problematické   i partnerské svazky různě velkých ponožek.  Jako první vysledoval tendenci k samostatné existenci některých jedinců – ve své odpovědi Darwinovi je trefně nazývá „singles“. Zvláštní podskupinu pak tvoří „single mothers“, kdy ve zdánlivě osamocené ponožce je nalezena ponožka další. 

 

         Cimrman byl přesvědčen, že jeho závěry lze aplikovat i na společnost. V tehdy málo liberálním ovzduší Rakouska-Uherska však jeho teorie vyvolala skandál a kniha „O původu družek“ byla zakázána. Z celého nákladu se podařilo prodal jen několik výtisku na tržnici v Ulánbátaru negramotným pastevcům. Cimrman ve své korespondenci Jechové uvádí, že to bylo  za nekřesťanské peníze, z čehož vídeňští badatelé mylně usuzují, že zbohatl. 


24 názorů

Vaud
07. 09. 2010
Dát tip
:-) dik

:)))))))))))))))))..dobrá družkovina..:)))

Wronski
05. 12. 2009
Dát tip
též pláči nad jejich rozhodnutim..:o(

Vaud
05. 12. 2009
Dát tip
ani nevíš, jak rád bych jim pomohl, aby nepřestali :-))

Wronski
05. 12. 2009
Dát tip
myslím, že by tuto přednášku pánové Smoljak se Svěrákem dozajista ocenili :o)*[

Vaud
09. 09. 2009
Dát tip
:-) diky

Taky jo...! Dobrý! J.Š.

Vaud
16. 07. 2009
Dát tip
hned jsem si to myslel!!

Vaud
16. 07. 2009
Dát tip
to jsi zpomalená ve vývoji nebo děsně mladinká - holky ví všecko už někdy kolem 13 let :-)

Vaud
22. 03. 2009
Dát tip
:-)) díky

Diana
21. 03. 2009
Dát tip
Tady je vtip na vtip, samé úžasné a humorné nápady! U Járy-da Cimrmana mne osobně už nešokuje vůbec nic :-))) Ale "dvojitě slepá studie", "single mothers", "O původu družek" a - last but not least - Ulánbátat a negramotní pastevci, to už je i na génia Cimrmanovského typu přespříliš. T******

Vaud
04. 03. 2009
Dát tip
Jara je skvelej i jako literarni modelka

Santi€
04. 03. 2009
Dát tip
nářez avi

Vaud
25. 02. 2009
Dát tip
:-))

Cimrmana moc nemusím, ale ve tvém podání.... *

Augustus
01. 01. 2009
Dát tip
Vídím, že by z Tebe mohl být i schopný Cimrmanolog.:-D Dávám TIP, přestože jsem ze Tvé klávesnice četl i vtipnější dílka.

Vaud
12. 12. 2008
Dát tip
Musíme zajistit pokračování Cimrmanova odkazu :-)

Věřím, že ani sám Cimrman by neměl problém se s tímto dílem ztotožnit. Já smekám. Domnívám se, že pohled Járy cimrmana na párování ponožek je rozhodně zajímavější, než by byl pohled např. profesora Aloise Jiráska.

kapitan
26. 11. 2007
Dát tip
Neuvěřitelné....o

Vaud
27. 01. 2006
Dát tip
Ahoj Montrealere, jsem rád, že jsi se stavil!

Montrealer
25. 01. 2006
Dát tip
Přínos díla k teoretické ponožkologii je neutrálně přínosný. Přináší nová, v podstatě sice dávno známá fakta, ale zpracovává je potmě, což nese světlé výsledky ve světle vědy. Vzhůru do světa, ať žije osvěta !

:))) tsss

Vaud
04. 06. 2005
Dát tip
Ferrdo - budu se v Cimrmanech mírnit,ale moji veselost(na Písmáku nepublikovanou) co jsem poslal do cimrmanovské soutěže na netu nepublikovali, tak možná to zkusím někdy do třetice. andromedo - díky!

andromeda
28. 05. 2005
Dát tip
já se bavím TIP

Ferrda
27. 05. 2005
Dát tip
Jo s Cimrmany se rozthl pytel jenže bych hodně ocenil, kdyby byla vyhlášena soutěž na to kde je slavný Cimrmanův monolog o konci kapitalismu

Ferrda
27. 05. 2005
Dát tip
dávám v plen svůj další nápad jak založil Cimrman slovník ptydepe, alias PLKALO.db

Kytiii
24. 05. 2005
Dát tip
bájo... výborně jsem se pobavila... ty jsi vlastně náš malý génius... T*

Vaud
24. 05. 2005
Dát tip
do toho mám hodně daleko ;-), ale dík Koukal jsem na cimrmanovský web www.cimrman.at, kolik je pánům vlatně let a úplně jsem se zhrozil, že už to nejsou žádní klučíci (nejstarší cimrmanolog z divadla JDC prof. Vondruška je ročník 1925!). Je na čase, aby někdo vyrazil do učení!

Vaud
22. 05. 2005
Dát tip
já to pořád pokouším ;-) ale už přestanu

Zbyhoň
21. 05. 2005
Dát tip
Tahle Cimrmanština je podle mě výborná a rozhodně bych si tipnul, co do účinku, jenže Cimrman mi připadá jako téma, na které má zasloužený a obecně respektovaný monopol někdo jiný. Radši bych je nechal tvůrcům...

Vaud
20. 05. 2005
Dát tip
já mám co dělat se svou ranní single blind study ;-)

Pacer
20. 05. 2005
Dát tip
:))))citoval bych jednoho ranního lékaře: Teda, dneska bych k sobě nešel:))

Vaud
20. 05. 2005
Dát tip
Já jsem jednu dobu pracoval tak, že jsem v pátek přišel na 7 hod ráno do práce, odpoledne mi začala služba, která trvalal celý víkend a končil jsem v pondělí navečer. Vyspal jsem se doma a v úterý znovu do práce. Teď už se mám o trochu líp ;-)

zelva
20. 05. 2005
Dát tip
asi jsem nějak mimo, příjde mi to jako totální blbost

Vaud
20. 05. 2005
Dát tip
asi

zelva
20. 05. 2005
Dát tip
až bude čas a bude mi to relativně normálně myslet, tak si to eště raz přečtu ...teď mám svaťák a mysl je totálně v prdeli a toto mi přišlo prostě v tuto chvíli jako blbost...

LaMouette
19. 05. 2005
Dát tip
todle muzu... :-) Cimrman.. aaaaaaaaaaach.. :-))*

Vaud
19. 05. 2005
Dát tip
Zrovna jsem zaparkoval zmateně vedle Divadla JC na Žižkově a nakukoval do Hospody na mýtince. Tomu říkám řízení osudu ;-)

Pacer
19. 05. 2005
Dát tip
Michale..double blind study mne rozchechtala..možná by ti jednu židličku mohli nabídnout:))

Vaud
18. 05. 2005
Dát tip
Delahaye díky ;-)

gemina
17. 05. 2005
Dát tip
:) Ted jsem za debila, jsem v pocitacovy ucebne ve skole a z niceho nic jsem dostala silenej zachvat smichu z tebe:)

Vaud
17. 05. 2005
Dát tip
Aaa, skvělý! ;-))

Craerassy
17. 05. 2005
Dát tip
pořád starej, dobrej Vaud, ale já jsem dnes nějak unavená nebo co...:-)

Vaud
17. 05. 2005
Dát tip
i mně se klíží víka ;-)

Big_Brother
17. 05. 2005
Dát tip
Ty, Vaude, to neustálý používání Cimrmana všude možně ve mně vypěstovalo dost velkou averzi na všechno, co nepochází přímo od autorů. Nicméně dílko je napsáno slušně, pointa je standardně skvělá. TvonBG s prosbou: " Jeden až dva Cimrmani stačí"

Elyn
17. 05. 2005
Dát tip
:)) hele, vracím se a nemůžu jinak :))

Vaud
17. 05. 2005
Dát tip
B_B - to je těžký. Já jsem spoluzodpovědný za vydávání obšťastníku v retro duchu první republiky a Cimrman je žádán. Ale už s tím přestanu... Elyn - díky moc!!

StvN
17. 05. 2005
Dát tip
Ty jsi magor. Ale vtipnej.

Vaud
17. 05. 2005
Dát tip
hi, hi ;) zrovna si říkám, že napíšu brzy něco vážnýho

StvN
17. 05. 2005
Dát tip
Tohle neni vážný? Podle mě jo, já třeba nevěděl o Původu družek. Dá se to sehnat jinde než u psatevců?

Vaud
17. 05. 2005
Dát tip
Ne, v rámci vzdělávacího programu Cimrmanovu knihu do každé jurty, byl rozdán celý náklad.

Delahaye
17. 05. 2005
Dát tip
:-))) fajn ... zvláště nekřesťanské peníze

pozorovatel
16. 05. 2005
Dát tip
zvu tě pod dílo MISTŘI!!!:))) blbost, tohle je celonárodní, těžko by se někdy hromadně dohodli "tak a zejtra se ožerem!" sport už odedávna utužoval vztahy mezi občany, je to zábava

sidonia
16. 05. 2005
Dát tip
nejdu tam, tam by mě pro odlišnost názoru ukamenovali:)

pozorovatel
16. 05. 2005
Dát tip
ale houby tady tě ukamenuju já:)))

sidonia
16. 05. 2005
Dát tip
na to nemáš, chlapče:) nenechám se.. stojím si za svým a hotovo

pozorovatel
16. 05. 2005
Dát tip
:))) stojíš za něčim,co ani neumíš obhájit ha! bodycheck!:)) (ale vážně bysme tu nemuseli bejt)

sidonia
16. 05. 2005
Dát tip
umím to obhájit, řekla sem svůj názor... to, že ty máš jinej, nebo že si ho přeformuloval tak, jak si ho pochopil (ok, možná tak vyzněl), ačkoli byl myšlen jinka, to už je věc jiná nenapadej mě.. sme snad slušný lidi který se dovedou bavit na úrovni:)))) (i když minimálně jedna polovina je už celkem sťatá)

taky píšu fejetony

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
JágrMaister, seš vůbec kluk talentovanej!

ale nečekej, že ti pošlu fotku s podpisem

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
už jsi mi podpsal dres, tak je to v poho...

no dobře, pro tentokrát můžeš mě obdivovat...

Griff
16. 05. 2005
Dát tip
Jistě, i když... viz Pívíí ad. 1. - TIP :~)

wedle_vazy
16. 05. 2005
Dát tip
t*

REDH0T
16. 05. 2005
Dát tip
vtipný...

Toxman
16. 05. 2005
Dát tip
Přestože se zde objevuje pár zajimavých nápadů, zdá se mi trochu laciné přiživovat se takto na českém géniovi. Navíc styl se mi nepřipadá dostatečně "Cimrmanovský". Jinak je to ovšem fajn odpočinkové čtení. :)

Maryčka
16. 05. 2005
Dát tip
:-))) jeden singles *

podezdívka
16. 05. 2005
Dát tip
Jseš dobrej. DJC by tebou jistě nepohrdlo ;-) samozřejmě TIP*

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
Griff - nemusí pršet, jen když kape ;-) wedle, REDHOT - díky! Toxman - mám ještě jedeno cimrmanovský dílko tady na Písmákoj - tuším Cimrman na půdě brašnářství Maryčka díkes! podezdívka - teď jsem jim poslal úvahu na téma, že se Cimrman objevil v ženském převleku v zákulisí české politické scény, aby se mohl zúčastnit soutěže o největšího Čecha. Jeho geniální převlek je od ženy skoro k nerozeznání a jmenuje se Paroubková... Ale asi to je moc drsný :-)

:oDDD dvojitě slepá studie & singles

podezdívka
16. 05. 2005
Dát tip
Vaud: No, drsnější to je, ale zároveň vtipný. I když chudák Cimrman!

j_i_r_i_k
16. 05. 2005
Dát tip
No, možné cimrmanovské stylisticky, ale jinak slabší... Tedy až na nekřesťanské peníze, to je přesně ono :)...

Toxman
16. 05. 2005
Dát tip
Vaud: Jen počej, až se k tomu prokoušu. Musím po kouscích - aby mi z toho hned nezaskočilo ;o))

Markel
16. 05. 2005
Dát tip
Líbí, vtipné a čtivé - T

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
Slůňo ahoooj! gefre - v Cimrmanově době určitě nebyl v Mongolsku jediný gramotný pastevec, takže uznávám, že je zdůrazňování jejich negramotnosti zbytečné, jako nošení lamího trusu do jurty podezdívka - uvidíme, co z toho bude (mohly by kápnout 2 lístky na představení). Erin - díky, někdy mě láká zpracovat jinak to, co už ostatní nakousli. O ponožkách jsem četl několikrát, ale nejlepší je úvaha od Petuly. j_i_r_i_k díky, já se polepším Cannisho ba jo Toxman hlavně pořádně zapíjej! Markel - díky!

gemina
16. 05. 2005
Dát tip
cte se sice hur, nez tvopje ostatni, i kdyz je kratsi. Ale pobaviolo me single mother:) t

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
díkes, taky jsem s tím trochu váhal, jestli to ještě nepilovat, ale u mých fejetonů je to vždycky překotný porod, protože nemám trpělivost.

gemina
16. 05. 2005
Dát tip
to je blizenci vlastnost. Nikdy nechceme nic delat na pokracovani. Proto koukame hned na konec knizky, jestli bude stat za to cist knihu po kouskach:) taky musim neco dodelat hned, jinak uz na to nehrabnu:)

gemina
16. 05. 2005
Dát tip
btw dik za znovunakouknuti na stranky, dodelala jsem tam mimojine nejaky prezentace:) Tak se muzes kouknout:)

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
Uradl jsem si z tama obrázky NASA do svýho kompu, ale tam mi nechodí, bé bé. Tak se musím vracet k Tobě na pejdž. Jedna naše sestřička má dědečka, kterému dají vždycky na vánoce knížku a on si okamžitě začně číst. Před koncem knížky mu schovají záložku a dědeček čte od začátku. Takhle mu jedna knížka vydrží celý rok. Skoťáci šetřivý!

gemina
16. 05. 2005
Dát tip
tohle je az hnusny... ale vtipny, to jo:)))) Podivej se na Harley Davidson pro muze i pro zeny. Urazi+pobavi, ikdyz tebe asi ne, spis me:)

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
Harley dobrej! Moc se mi líbily mimikry! Trochu překvapily melouny. Pokud mi nějakej kámoš pošle obrázek s názvem melouny, tak skoro nikdy nejde o ovoce ;-)

Elyn
15. 05. 2005
Dát tip
:))))) uuuufff :) *

Vaud
15. 05. 2005
Dát tip
díky! ;-)

vesuvanka
15. 05. 2005
Dát tip
Další Tvoje skvělá humorná povídka.... Z celého nákladu se podařilo prodat jen několik výtisků na tržnici v Ulánbátaru negramotným pastevcům..... TIP a V

Pívíí
15. 05. 2005
Dát tip
Dočetla jsem...líbí, i když jiné věci od tebe víc...hříčka s nekřesťanskými penězi - výborná t.

Vaud
15. 05. 2005
Dát tip
vesuvanko díky moc za tip i výběr!! Pivíí - námět s ponožkama není originální, ale už jsem slyšel 2x jiné variace na toto téma. Proto jsem trochu váhal, jestli text vůbec publikovat.

Pívíí
15. 05. 2005
Dát tip
Vaud: ... ale jo, proč ne? Čtu tě ráda původního i nepůvodního. Kvalita, vtip, inteligence u Vaud zaručena! Původní x nepůvodní - vždycky se pobavím a to já ráda :)

Vaud
15. 05. 2005
Dát tip
Díky moc! To je milý, ale zároveň zavazující ;-)

Pívíí
15. 05. 2005
Dát tip
Jo, jo, já vím. ;-))

sidonia
15. 05. 2005
Dát tip
:) *t

Nemi
15. 05. 2005
Dát tip
:-D super*

Buddha
15. 05. 2005
Dát tip
TIP není více co říci

Vaud
15. 05. 2005
Dát tip
Snoopíku sidonio Nemi Buddho - mám radost, že jste se stavili a i při finále v hokeji čítali!! ;-)

sidonia
15. 05. 2005
Dát tip
furt s hokejem.. blaah

pozorovatel
15. 05. 2005
Dát tip
:)))* ale Jágr je lepší

pozorovatel
15. 05. 2005
Dát tip
sidonia: to si děláš srandu!

sidonia
15. 05. 2005
Dát tip
no to nedělám.. všichni najednou blazněj a dělaj ze sebe vlastence až za hrob... nesmyslnost

Vaud
15. 05. 2005
Dát tip
pozorovatel - nevěděl jsem, že Jágr píše taky fejetony ;-)

pozorovatel
15. 05. 2005
Dát tip
zvu tě pod dílo MISTŘI!!!:))) nevim, proč by se Češi nemohli vlastenecky vožrat

pozorovatel
15. 05. 2005
Dát tip
:)))))) ale hokejkou a v rukavicích

sidonia
15. 05. 2005
Dát tip
češi se můžou ožrat jakkoli a kdykoli...bezdůvodně.. jenže teď to obhajujou hokejem.. pokrytectví..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru