Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez názvu 2

14. 12. 2000
3
0
2200
Autor
vánok

Tvoj život závisí od toho (o) koho (sa) potkneš v živote i v sebe...
Ribi
03. 09. 2001
Dát tip
slovná hračka ktorá sa mrví nepokojom

Naso
06. 03. 2001
Dát tip
som rád, že objavujem ďalšiu autorku made in SK. Píše ti to dobre!!! Mám rád krátke veci, ktoré dlho znejú... Aj preto budeš (o)tipovaná!

Anonym
15. 02. 2001
Dát tip
Potknúť seba aj iných...od toho naozaj veľa, veľa závisí...a je to znázornené zrozumiteľne...veľmi...Stručné a predsa tak "celé"...Bix

vánok
22. 12. 2000
Dát tip
Autor je bohužiaľ interentovo nenapojený, takže zaň všetko vybavuje zaneprázdnená Silvinka. :o)). JiKo, ja sa pridávam k Mahonymu a nemyslím si, že do toho vkladá vlastné významy. Vieš, som hlboko presvedčená o tom, že človek svoj potenciál môže naplno realizovať len prostredníctvom vzťahov, nijak inak, nech už sú to vzťahy akékoľvek. A neverím, že si taká kamenná socha, že dokážeš ísť nejakou cestou bez ovplyvnenia vzťahmi. Vánok nehovorí, že ľuďia môžu za to aký je jej život, za to ako cíti, ale že usmerňujú jej kroky, spolu s tými podobami svojho Ja, o ktoré sa potkne, ktoré potkene, odtienky krokov tým či oným smerom. A že bez ľudí by život nemal smer, pretože "človeka každý človek potrebuje".... Howgh! Silvinka. PS: Ja sa pod túto báseň podpisujem, pretože hovorí viac, než je napísané.

vánok
22. 12. 2000
Dát tip
Ps: JiKo, vôbec si to nepochopil, ale to nie je tvoja, lež vánkova chyba, že to nepodal viac zrozumiteľne. Vôbec nejde o pasívne čakanie... To je úplne niečo iné, o čom táto báseň vôbec nehovorí. Nehovorí o tom AKO koho stretneš a AKO kto zmení tvoj život. Tým potknutím je myslené zakopnutie nie o neznámu bytosť náhodne stretnutú na ulici, ale o potknutie v zmysle sklamania, potešenia, nájdenia, rozídenia...

JiKo
21. 12. 2000
Dát tip
Mahy myslím, že teď už do toho vkládáš svoje významy. Sám píšeš jsou situace... ano beru!!! můžou ti prospět, ale báseň začíná: Tvůj život závisí ..!! chápeš ty můžeš ale nemusíš někoho potkat ale nezávisíš na něm!!! teda ale fakt mi dost chybí vyjádření autora!!! Copak si za svým nestojí?!?!??!!?!

Mahoney
20. 12. 2000
Dát tip
JiKo: chtěl jsem uvést jeden příklad ze života, ale... je to jen o uvědomnění si provázanosti všeho se vším, o tom, že když si i toto uvědomíš, tak můžeš lépe, jak sám říkáš, vzít život do vlastních rukou... (nechci pokračovat dál, protože mě nenapadají slova, která by nevyzněla jako "využívat druhé", ale doufám, že i bez toho mě pochopíš - a dodatek o odpovědnosti: záleží jen na mě, jestli dokážu lidi, které potkám, správně (bléééé) "využít" - v kladném smyslu slova, samozřejmě)

JiKo
20. 12. 2000
Dát tip
Maho: no dyť i spoleh na to že potkám někoho kdo mě poučí (byť třeba na mou prosbu) jest nevyužívání sebe sama. Zde nejde o aktivní hledání lidí kteří mě mohou dostat "výš" ale o pasivní čekání na to (koho potkneš)

Mahoney
20. 12. 2000
Dát tip
JiKo: jsou situace, kdy neznáš nikoho, koho se optat... ale třeba úplnou náhodou na někoho takového narazíš v knihovně... ju? Není to o pasivním čekání, ba naopak: co poslední řádek: "i v sobě" - často se stává, že odpověď najdeš ve své mysli, tam, kde by tě nenapadlo hledat (tedy alespoň mě se to stává :-)) zkrátka já to chápu opačně: dobře se dívej (kolem sebe i uvnitř sebe), koho či co "potkáváš"... protože bys tím mohl hodně získat

Mahoney
19. 12. 2000
Dát tip
JiKo: motiv strachu?! jak jen to děláš, že tak často nalézáš v básni naprosto opačný význam než já? (není tu řečeno nic o dávání nějaké viny, o přebírání odpovědnosti - to už je jen tvá asociace...) "i v sobě" *!

JiKo
19. 12. 2000
Dát tip
Mahoney: a " koho poktáž v životě" ... vylož mi to prosím ps: už to že nalézáme oba v básni protikladné vysvětlení o něčem mluví ...

maty
17. 12. 2000
Dát tip
Jako JiKo

Cavalera
14. 12. 2000
Dát tip
Do jisté míry souhlas ... někdy více, někdy méně ...

JiKo
14. 12. 2000
Dát tip
z určité části jistě, ale ne z hlavní!!! opět motiv strachu vzít život do vlastních rukou a spoléhání se (případně kladení viny) na druhé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru