Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

I - V

Výběr: Print
27. 05. 2005
4
1
1769
Autor
chlo_e

/

 

uprostřed ulehá jiný dům

v prostoru se nebe tyčí

a dávno zamčeno!

je políčeno okolo oplocení

na kolemjdoucí

 

//

 

Matrjoško, noc je celá v azbuce (odtišení) — spíš?

Čekám na titulky z Čech ke komentování spadlých; musím

ti něco říct: ocitli jsme se jinde … (promlčení)

i tma je cizí

zvukotmí a do oblohy se hlásky střílí

a my – z lásky –

umřem na lunu

 

Nad půl jedenáctou přišla noc. Hříšně vklouzla do všech skulin a má erotogenní zóna se opět začala ozývat /ještě dychtila po prstech, co na kolenou vypálily cejch/. Do skleněné tabule počaly vrážet kapky až agresivním způsobem, ale nepodařilo se jim tu průhlednou hmotu rozpustit. Po okapech kapala voda a cedilo dál.

Tichý hovor zhasl matné lampy, které se přisály k rozmazaným tabulím, ačkoli jejich sloup byl dál — Už odběhly spát. Cítila jsem tvůj vlažný úsměv převržený do veškeré racionality, kterou jsem nedokázala vyhnat. Slova jsi loupil po zahradách a možná sis pouze potichu tvořil antologii prstokladů. Vznítit ani ne mě jako to tělo, co je v rozepři při prvním světle s duší. Trochu naivní, ale o to víc to bolí. Já jsem ležela na boku, aby mě sem tam šimralo oslovení a sem tam interpunkce, která byla v převaze, neboť tečky nemáme zakázané. Že jsem na ně zatížená.

 

Zklamal jsem. Vytí je na okraji

jako malý – byl jsem vejlupek –

      div se černota nepotrhá mezi sebou

      tvary máš z konceptu a vyvádíš z míry …

v oné noci, co byla prvá

      nemluv o ní

 

Povídal Annelies úplně všechno. I to, co v sobě objevil a rozpoznal poprvé. Noc má své tempo, rytmus a polohy, však ani do jednoho nemůže člověk zasahovat. Buď ten stav: neflirtování přijme, nebo prostě usne.

 

///

 

Silným rachotem se ohlásil den. Svítání.

Otočila jsem se bokem ke zdi, tam je ještě taková tma, aby mě zcela neprobudila. Nabídla jsem zavřeným očím téma, v které jsem doufala, že se mi bude zdát. Žádný správce promítání mého soukromého biografu námět nepřijal. Poté jsem to zkusila ještě dvakrát, ačkoli se nic nezměnilo; na plátně byl obraz, snímek, který se neposunoval. Natruc byl statický, natruc jsem vstala.

 

po větru se šíří sesuvy

koneckonců dikce je na hmat deště

zcepenělé stavy mají cosi z obhroublosti

je květen – těká; až třetí z latinského kalendáře

předvídá trávě      lámání suchem, které se nesčeše z polí

sucho

které

zůstane

které

je

 

/V

 

I na mne volej, kam s nostalgií odcházíš

skrz průvan táhla tíseň

a do dálek vlaje závrať

I na mne čekej --- Zatímco budu učit

být odvážná a nelekavá

               

 

                V

 

                Ale neřekl jsi jí to. Nejsi jiný.

                : přízvuk v tušených slovech

                zeje ránou po břitvě.

                Konec je pod rohožkou. A stmívá se.


1 názor

Fouckault
07. 03. 2008
Dát tip
je to fakt dobrý ty lingvistické projekce do nitrotělesna**** :-) a možná sis pouze potichu tvořil antologii prstokladů. Vznítit ani ne mě jako to tělo, co je v rozepři při prvním světle s duší. Trochu naivní, ale o to víc to bolí. Já jsem ležela na boku, aby mě sem tam šimralo oslovení a sem tam interpunkce, která byla v převaze, neboť tečky nemáme zakázané. Že jsem na ně zatížená.

StvN
28. 05. 2005
Dát tip
Líbí a to poměrně dost. Nálada a všechno sedí.

Yasmina
27. 05. 2005
Dát tip
Neříkám, že jsem všechno pochopila, ale t.(už jenom za tu ukecanost..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru