Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pejsku

20. 12. 2000
1
0
1919
Autor
olivierek

Stojím o hlubší kritiku :-)

… Povídáme si o lidech … o těch všech ostatních mimo nás, že jsou a podle toho to taky vypadá. Jak? No strašně přeci jak jinak? „Tak například giga-super balamutí obchody, představ si, že oni tam někteří chodí na celodenní procházky. Mě se to nedaří pochopit. Chápeš to?“ „Chápu, chodí tam očumovat své sny.“ „Tak to já mám tedy jinačí sny o dost míň úchylnější než oni, myslím si.“ „Opravdu? Myslíš? Jaký?“ Možná jsem trošíčku zčervenal, spíš narůžověl jako prasátko, každopádně jsem sklopil zrak. Vím, že si libuje nad mými řasami. Potom, co mi řekla, že jsou hezký, šel jsem ten svůj půvab obhlídnout v zrcadle. Mám je takový …, ale blbost to tu přeci nebudu rozvádět. Provokuje mě a různě šimrá, aby se nad nimi mohla kochat. Působím tak asi zholkovatěle. Posmívá se mi? „Rozhodně své sny nenechávám vystavovat v regálech.“ „Mě je přeci můžeš říct.“ „Nemůžu, sny jsou tajný.“ „Tak dobře.“ Ach jo, chtěl jsem mluvit o divnosti lidstva, ne svojí. „To je hrozný, kolik hovad se snaží vydělat na hlouposti a co hůř na úchylnosti těch druhých. A vůbec všude jsou lidé - pokémoni – spokojení žlutí idioti z červenýma tvářičkama, kteří netuší, že pedofílí devianti teď místo cukrátek hojně rozdávají dětem kartičky. Štve mě to, protože děti pokud zrovna nezírají na obnažené sebeuspokojování dospělých, mají v sobě cosi krystalicky čirého, co se u dospělých vyskytuje jen vzácně, protože ti už prostě nemají vyhnutí a musí se tavit v tom kotli.“ „Je hezký vidět tě rozčilovat se. Pověz! V jakém kotli?“ „No přeci v tom kotli těch zvrhlíků, co se vysmívají lidem a co předvádí tu svou velkolepě ubohou show v které ukazují jak dovedně umí vyloupit peníze z peněženky nebo možná spíš ducha z těla. Myslíš, že je někdy lidi uhodnou a potrestají je za to?“ „Ještě jsou tu skuteční pedofilové, drogy a zbraně, zvířátko.“ „Jestliže lidé neumí pořádně kontrolovat nátlakové akce zhýralých balamutících lapků je bitva s tím o čem mluvíš předem prohraná, protože jak já se domnívám, tak zbraně, drogy a deviace lidí je akorát agresivnější obdobou toho o čem vyprávím já.“ „A jak je to s tvou úchylkou, zvířátko?“ „Já se přeci umím kontrolovat.“ „Ano? Mám to zkusit?“ Strážce můj, anděli prosím, pomož mi. Královnu zas chytila mlsná a já už tu taky něco vypil a nejen alkohol. „Kdyby tak se všichni uměli kontrolovat jako my dva.“ „Ale, zvířátko…“ Hmm, taky se nedá poručit počasí a pokud dá tak jen za cenu ohrožení na životě. Takový experiment zavání strašnou hloupostí. Nějak to ve mně zablesklo, teď zahřmělo. Královna něco vyndala ze své taštičky. Co se asi bude dít? Stmívá se mi před očima. Přichází bouřka? Je ticho. Snad, že bych to měl zkontrolovat? Jaké má asi myšlenky Královna? Jaké mám asi myšlenky já? Chtěl bych to nějak zamluvit, tady přeci rozhodně ne. I když co by ne, vždyť je neznám a oni mě také ne. Tichne mi mozek. O lidstvu? Už nevím, co bych dodal a pak je to celé zbytečný nesmysl, je to jenom courání myšlenek. Nedá se nic říct, nedá se to zastavit. Znám tu věc, co Královna vyndala. Už od svého svátku ji znám. „No tak, zvířátko. Pojď ke mně blíž!“ Zasmál jsem se, to je jen vtip a nebo není. Ne, ty jiskřičky v opilých královniných očí si příliš přejí zahrát, to co si předsevzaly. „Trošku jsi zmalátněl pejsku, tady si hezky poklekni a nevrť sebou, ano?!“ Stáhla mi hrdlo obojkem. Obojkem s nepřehlédnutelnou, krásně vyblýskanou, velkou známkou, která jasně vypovídala o tom komu patřím. „Tak pejsku, musím si teď odskočit. Vím, že jsi výjimečný pejsek a věřím ti, že mezi tím, všechno hezky zaplatíš a že až se vrátím budeš připravený mě doprovodit domů.“ …
olivierek
22. 12. 2000
Dát tip
Porsche má v sobě určitě obrovské kouzlo, taky se mi líbí jak vypadá. Cítím z toho auta, že když bylo vyráběno bylo určitě několikrát pohlazené a polaskané a to se mi líbí. Porsche je jistě vzácné. Mnohem méně se mi líbí, když se překračuje míra. Kdyby třeba to porsche slevilo ze své ceny třeba díky nenasytné poptávce, kdyby se začalo chrlit po naprosto zautomatizované lince, kde žádná lidská péče se mu náležitě nevěnuje, nehladí jej a neprohlíží ze všech stran, aby mu dodala to na co chlad automatů nemyslí. Tak kdyby porsche takto slevilo ze své ceny ztratilo by své seběvědomí a kouzlo snu, které teď jistě vyvolává, by vyprchalo ani by se nenadálo a brzo, příliš brzo by skončilo smutné na smetišti v nezájmu svého majitele. Tím kotlem zvrhlíků jsem myslel obchodníky, kteří laskají jen své peníze. Obchodníky, kteří stavějí kotle pro věci, které je nechávají chladnými. Obchodníky, kteří ztratili skutečný zájem o konkrétní lidské sny, protože ze sna ovládající celou masu lidí kyne mnohem větší výdělek.

olivierek
21. 12. 2000
Dát tip
Heleno děkuji, ale uf Nechtěl bych Královnu zabít. Ruby s jakými názory nesouhlasíš? Podracký: Zmatenost v tom mém dílku určitě je a myslím, že je dobře, že tam je, protože ona přeci chce po čtenáři aby se ji věnoval, aby ji rozmotal. A nebo je to ještě jinak zmatené? Hmm, možná, to co píše ruby je zmatenost, která by tam neměla být. Až budu mít náladu tak to trošku poopravím.

ruby
21. 12. 2000
Dát tip
no treba ze jsme kotel zvrhliku spis kotel se zvrhliky ne? a taky se ohrazuju proti tomu ze cerne porsche na ktere se jezdim divat za vylohu jako na jeden z mych snu bylo uchylarnou. proste misty nejsi spravedlivy. prilis zobecnujes co chces rict

Helena
20. 12. 2000
Dát tip
Olivierku, když přestanu brečet, tak Ti napíšu hlubší kritiku, ale chci slib, že ji nepoběžíš ukázat někomu ze spolku proti týrání zvířat

olivierek
20. 12. 2000
Dát tip
Slibuji, že s tvou kritikou nikam nepoběžím. Přísahám, že mě ani nenapadne s ní chodit do spolku proti týrání zvířat, vždyť slova zvířátkům neubližují. A proč pláčeš? Prosím, neplač.

Helena
20. 12. 2000
Dát tip
Ten pláč je jenom jako. Jsou to moje myšlenky, ve hlavě se živelně hemží a nedovolují žádné pocity. Kdykoliv popisuješ královnu, vidím, že ji máš moc rád, a proto ji v jednom díle zabiješ. Zbytek do pošty.

ruby
20. 12. 2000
Dát tip
no zpocatku jsem byla zmatena, pak se mi vyjasnilo ale kvuli tomu si cely ten zacatek nepamatuju. s nekteryma nazorama taky nesouhlasim, ale celkove je to originalni a zajmave zpracovany napad

Podracký
20. 12. 2000
Dát tip
Je to docela zmatený, i když některý myšlenky jsou docela dobrý. Škoda

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru