Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádkové zamyšlení

14. 07. 2005
0
0
860
Autor
Drusada

Pohádky jsou studnice moudrosti, polévka z archetypů a hlavně plné poučení...

Chtěla jsem se potěšit moudrostí pohádek, vzala jsem do ruky knihu...a narazila na královnu Koloběžku I.

Pohádku o tom, jak mladá, chudá dívka okouzlí krále svou krásou a chytrostí a ten si ji vezme za ženu. Okouzlí především svou chytrostí- ale musí manžílkovi slíbit, že se nebude míchat do vladaření. Tedy že nezpochybní, že on je hlava království (potažno rodiny). Jenže Koloběžka se neudrží a když král špatně rozhodne spor, moudrou radou pomůže ukřivděné straně. Ukáže, že je chytřejší a schopnější. Král to vezme osobně a milou Koloběžku rychle vykope ze společného hnízda. Jaké z toho plyne poučení?

Protože je to pohádka, skončí nakonec happy endem. Ale v životě?

 

Nesnědla jsem Šalamounovy boty a pořád se mám co učit od lidí kolem sebe. Ale taky pořád narážím na lidi, jejichž ego je větší než jejich láska.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru