Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Válka světů

18. 07. 2005
0
0
1171
Autor
Figo

Léto už je v plném proudu a nejočekávanější film prázdnin ( věřím, že se někdo neurazí, když očekávané filmy jako je Batman a Sin City, zařadím na druhé místo). Válka světů, tento film byl hodně očekávaný především proto, protože se režisér Steven Spilberg pustil znovu do projektu s Tomem Cruisem – ten v posledních letech hrál ve velmi úspěšných filmech ( Mission Impasible, Minority Report, Poslední samuraj, Collateral atd…) a pevně věří, že Válka světů je bude následovat.
Před premiérou ( 29.června) se okolo tohoto filmu konala tajnůstkářská kampaň- kde je málo informací a je prostor pro fantazii. Dost, ale chození kolem horké kaše, přejdu raději k samotnému filmu.
Spilberg přesunul děj Wellsovy předlohy z 19.století do současnosti a především z Anglie do Ameriky. Příběh se opírá, jak už to bývá, o kontrast dvou událostních linií- v jedné se soustředí na perpetie hlavního hrdiny, ve druhé pak „události velkého zmaru“, kterým hrdina prochází.
Rozvedený Ray Ferrier ( Tom Cruise), který má u sebe na víkend své dvě děti, malou Rachel ( vynikající herecký výkon Dakoty Fanning) a puberťáka Robbieho ( Justin Chatwin), zjistí, že svět se žene do záhuby. Manželství se svojí bývalou manželkou ( Miranda Otto – Pán Prstenů) je dávno v tahu, on nechápe své děti, a ti z něj mají přinejmenším srandu. A při tom všem na Zemi zaútočí mimozemšťané z jasným cílem: vyhladit lidskou civilizaci. Vážně pech…
Filmového fanouška tedy čeká cesta za přežitím, během níž musí Ray své děti ochránit, ale i se s nimi musí sblížit. Ničení amerických měst je velkolepé, budovy se rozpadají velice realisticky, jen možná lidé, zasaženi mimozemským paprskwm, umírají tak trochu podivně. Spilberg se s Wellsovým románem vypořádal na výsost dobře, ale od něj se vždy očekává výkon na 120%…. Především zvládl dialogy, akci a napětí. Dá se vytknout podivný konec, který jsem nepochopil.
Myslím si, že za Válku světů určitě stojí zaplatit vstupné, ( i tolik předražené v českých kinech) odnesete si z kina silný zážitek…

…A vězte, když uhodí 26 blesků do stejného místa, můžete začít panikařit, likvidace lidstva právě začíná…


Figo
03. 08. 2005
Dát tip
Jo jo chyb je tam dost, ale sou přece prázdniny, tak můj mozek si dává šlofíka.Všem za hlubší kritiku dík

Kati
02. 08. 2005
Dát tip
po nikom se nevozim to neni muj styl... prostě jsem jen vyjádřila svůj názor a že bych byla nejlepší to jsem tam taky nikde nepsala nebo ty to tam vidíš??? měla jsem za to že kritika slouží k tomu aby autorovi pomohla se zlepšit a ne ho rozdrtit...

redscorpion
02. 08. 2005
Dát tip
Musím říct, že jsem se u filmu trošku nudil - jednak proto, že jsem viděl původní originál a taky proto, že znám knihu. Ta je 100 stará, takže některé prvky působí dnes poněkud úsměvně, i když nic jí to neubírá na originalitě - všechna čest odvaze Wellsova díla. Při psaní recenze by to chtělo znát hlubší souvislosti. Ovšem ten nechutnej made in usa ending bylo silný kafe. Něco takovýho pustit ven já, tak si za trest useknu ruku...

chaImin
26. 07. 2005
Dát tip
a) u recenze nepředpokládám, že se jedná o výcuc z plakátu a obsahu děje.. b) spielberg předvedl svou kvalitní (a okoukanou) klasiku, ale dle mého názoru se neposunul od jurského parku ani o píď c) řemeslně je movie zvládnuté výborně, ale logické nesrovnalosti a technické bugy mě při sledování značně rozptylovaly (vybavuju si například jak vypadne veškerá elektronika a o 3 scény později se filmuje digitální kamerou..) d) film mne nezaujal, působil samoůčelně, ale pokud máte rádi jeden druh belgických bonbónů pořád dokola je to to pravé

KayTee
25. 07. 2005
Dát tip
souhlasím, že malá herečka předvedla vynikající výkon. Recenzi si ovšem představuji jinak

kati - eh? Já se omlouvám sekám chyby taky ale nemusim se po nikom vozit - jako že sem nejlepší až lepší. Jistě uznávám tak trochu to není recenze, ale je o mnoho lepší než ta moje figo - hle víš že film je už trochu taby?? - Jasně nevím, kde bydlíš a proto se musaím uklonit - že i po dlouhé době po premiéře se najde ještě někdo kdo k tomu má co říct. Ve filmu sem se musel zasmát hned na začátku - víš jak se tam všchno zastaví - TAK kde se tam sakra vzal ten frajer s videokamerou - kdy i krujzovi se zastavili švícary???? He he jinak piš dál docela i zajualo - z kati si nic nedělej - já píšu horčí recenze

Theuška
22. 07. 2005
Dát tip
ten konec (filmu) byl fakt příšerný.

Kati
21. 07. 2005
Dát tip
nevím jestli tohle má být skutečně recenze... navíc tolik hrubek bych nenasekala ani po půllitru slivovice. některé věty do sebe vůbec nezapadají a jsou velmi špatně stylisticky upravené, ale je to jen můj názor, takže to neber nějak špatně... chtěl jsi přece hlubší kritiku. O filmu samotném jsem se nic moc nedozvěděla a chybí mi tam tvůj osobní názor na něj. Jistě.... Uctíváš Spielberga a takových je nás určitě víc ale něco mi tam stejně chybí... Promiň.

Jules_Floyd
20. 07. 2005
Dát tip
Já spíš SIN CITY.Promiň. Jinak technicky na 1.(Možná snad víc děje?Ale možná jsem jen přežraný Cinemy.)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru