Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Marihuana

07. 01. 2001
1
0
2810
Autor
Zoltan

Tráva?!

Konopí Květinka, o které ví i předškolní dítě, co je zač. Přesto se spousta lidí v konversaci o ní dopouští mnoha omylů. Proto se tedy doufám naposled pokusím v jakékoli tištěné podobě informovat o této „Lehké droze“ a většině toho, co s tím souvisí. Je možné, že konopí je původem ze střední Asie. Dokladem může být herbář medika z Číny kolem roku 4000 př. n. l. Doporučoval se na malárii, zácpu, revmatické bolesti a chirurgické zákroky. Roku 1621 se Cannabis dostalo na seznam medikamentů pro léčbu deprese. Poté se vše pro Konopí rozvíjelo zcela slibně. Průmyslové zpracování dalo této rostlině zcela nový rozměr. . Lana, oleje, mýdla, fermeže, oděvy… Bylo toho mnoho, než USA zachvátila anti Cannabisová horečka. Amerika v jednom roce stihla zastavit veškerý konopný průmysl a zakázala jakoukoli její distribuci. Ameriku následovalo mnoho jiných států. S ní přišlo i první zatýkání ohledně držení zakázané drogy. Jednou z mála výjimek se stalo Holandsko, které zvolilo metodu kontrolovaného užívání a zároveň se zhostilo úlohy šlechtitele. V souvislostí s 89 rokem se Tráva dostala i k nám. Zde našla velmi mnoho nových lidí, kteří byli nakloněni myšlence legalizace. A tak zákon, nezákon, hulí se u nás o sto šest. Pokud by snad někoho zajímalo jak je to s Konopím z hlediska botanického, pak právě pro něj je tento odstavec. Tak tedy. Dělíme jí do tří druhů. Cannabis Sativa – jež dosahuje výšky až 6ti metrů, Cannabis indica se spoustou hustých větví a výškou okolo 1 metru a Cannabis ruderalis jež většinou nemá větve žádné a dorůstá výše do 70ti cm. V dnešní době se již nedá určit, která rostlina kam patří, neb 99 procent které pěstujeme u nás je geneticky upravená podoba některé z holandských, vzorů. Je prokázáno, že po dovozu „východních“ druhů do Německa Všechny rostliny zcela změnily svoje skladby listů i dobu květenství. Rostlina Konopí obsahuje více než 460 známých sloučenin, z nichž 60 má 21 – uhlíkovou strukturu typickou pro cannabinoidy. Jediný cannabinoid, který je jak vysoce psychoaktivní, tak i přítomen ve velkém množství je 3,4 transdelta – 1 tetrahydrocannabinol, který je znám pod zkratkou THC. Nejvíce je ho v palicích – tedy v trsech malých lístků na konci samičí květiny. Jedna se o látku, jež působí na mozkové buňky. Po požití části rostliny ať už jakoukoli formou (vdechováním kouře, v jídle…) se dostavují více či méně pocity euforie a uvolněnosti. Pak to vypadá asi tak, že kromě zpomalení času, částečných sluchových a vizuálních halucinací, pocitu že jste právě přišli na podstatu světa a vyvrátili Einsteinovu teorii relativity získáte i tzv. „pohodu“. Tedy stav, kdy se odmítáte zabývat věcmi denního života, nebo věcmi které vás stresují. Tyto stavy libovolně kombinované v různých silách působí několik hodin. Požitím dalšího THC se jen dostanete do „fuck you“ stavu. Tedy stavu, kdy se už vůlí nemůžete přinutit mluvit, nebo jen zvednout nohu. Pokud zrovna jste na koncertě, umožní vám tato droga mnohem intenzivněji vnímat hlubší melodie a hlavně rytmus. Jako jedno z mála se Konopí vyznačuje vlastností, díky které má tolik příznivců a to je nulový dopad na psychiku během doznívání účinku drogy (dojezdu). Prostě z vás pocity výše uvedené pomalu opadávají a dostavuje se zpět realita. S ní většinou jen ospalost. Tímto článkem to možná vypadá, že jsem propagátorem Marihuany. Nyní je však zapotřebí říci také něco o jejích záporech. Prvním z mnoha je totální nesoustředěnost. Člověk sice po vykouření Jointa například naprosto geniálně maluje, ale věci jako spočítat dvě a dvě, nebo udělat něco složitějšího, tedy věci, u kterých je zapotřebí logicky myslet naprosto nepřipadají v úvahu. Problémem může být i nějaká manuální práce, ke které potřebujete přesnost. Dalším z nepříznivých faktorů je, že pokud člověk tuto drogu užívá moc často (kolik, to je u každého zcela individuální), dostává se do stavu „Smažka“. Tedy není schopen řádně mluvit o věcech denního života a jiných věcech než je hulení. Posledním faktorem je nekonečná polemika o možné závislosti. Můj subjektivní dojem je, že je opravdu možno stát se závislým, avšak v zcela jiném směru, než je to u jiných látek. Nezmínil jsem se o Hašiši, způsobu užití Marihuany v současné medicíně a podobně. O tom snad někdy příště. J. Profous.
Honey
28. 04. 2005
Dát tip
plno věcí tam neni prafda, ale ted nemám čas je rozebírat... třeba se ale k tomu něgdy vrátím... Ale neni to špatný článek, zajimave věci. Myslim, že ja jako zastance marihuany bych tomu mohla dát i TIP

šálinka
25. 01. 2001
Dát tip
moc zajímavé

JiKo
14. 01. 2001
Dát tip
Nechci rejt teda ale není to delta-9-tetrahydrocannabinol?

Zoltan
14. 01. 2001
Dát tip
Ne, to je jen jeden derivát, který je u nás označován za psychoaktivní klíč ke všem stavům. Jenže ta prapůvodní surovina z které celá Marihuana je je právě tenhle humus. Je to jen slovíčkaření. Takže to tak necháme. Zoltan

ruby
07. 01. 2001
Dát tip
díky! za vsechny me podobne diky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru