Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lhostejní

07. 08. 1999
0
0
1126
Autor
Bolek

Na nádvoří se rozhořely pochodně. Praetorova tunika se míhala mezi lesklými štíty ozbrojenců, kteří mu klestili cestu a hrdelními výkřiky přehlušovali dav. Malá Euni stála s matkou u prodavače rohoží a žádostivě hltala ruch nádvoří. Hlídka se blížila. Emy viděla barevné chocholy na přilbách,husté, černé vousy a zlé oči těžkooděnců. Lidé před nimi ustupovali a hluk vzrůstal. Někdo převrhl hromadu rohoží a ty byly vzápětí rozšlapány. Na Euni se tlačili lidé. Nad nimi práskaly rány bičíků a svištěly svazky prutů. Ranění sténali a uklízeli se z dosahu důtek. Euni se otočila, aby nahmátla ruku matky. Dav s ní smýkl na místo, kde dříve stál prodavač bobulí. Kolem byli samí cizí lidé. Vysocí, zaprášení a strašně cizí lidé... Euni vykřikla. Výkřik zanikl v zástupu dřív, než stačil odeznít. Pokusila se protlačit na místo, kde tušila matku. Dav byl neprostupný. Unášel ji na sever nádvoří k velkému chrámu. "Praetor jde vybrat dávky!", vykřikl jakýsi Syřan vedle ní. Euni jej zatahala za rukáv. Byl z východního hedvábí a krásně zdobený. "Nevíte, kde je maminka?" Syřan na ni zlostně pohlédl. "Kliď se odtud, parchante, nebo taky nějakou slízneš!" --- Euni bylo do pláče. Stála na posledním schodu chrámového schodiště a hleděla na rozlehlé nádvoří. Hustou tmu rušily záblesky mnoha pochodní, které rozhýbaly stovky stínů ve strašidelný tanec. "Pane, prosím vás..." "Nevíte, náhodou..." "... ztratila jsem maminku..." "...paní, já jsem..." "...nevíte?" "Prosím vás, neviděli jste moji maminku?" "Nevíte?!!" Lidé se tlačili kolem ní, spěchali a nadávali. Kdosi do ní vrazil až upadla. Nádvoří se dmulo přívaly dalších lidí. Světélkovalo bludičkami pochodní a hučelo vstříc noci. --- Noc pokročila. Bledý měsíc zalil svým studeným světlem chrámové schodiště. Na posledním schodu sedí schoulená Euni a pláče. Zkřehlým tělíčkem lomcují záchvěvy pláče a zimnice. Hluk slábne a nádvoří se pomalu vyprazdňuje. Vzhůru k chrámovým sloupům letí šeptané, těžko slyšitelné a přece hořce vyslovené: "Nevíte....?"
kačka
20. 10. 1999
Dát tip
Dobře užitá přímá řeč, něco se mi z toho líbilo víc, něco míň, dítě ve světě lhostejnosti, možná ta zápletka chtěla ještě víc oživení, předěl matka - Euni - ztráta - bolest, je tam víc opisu okolí než děje, v davu se to trochu ztrácí smyslem. Prostředí vhodně vsazeno.

Bibša
09. 08. 1999
Dát tip
Mě tedy jen tak něco nerozpláče ... jak teď v práci budu vysvětlovat tu rozmazanou řasenku?

Je to ... ještě, že to je ... nejsme takoví !!!

slavek
09. 08. 1999
Dát tip
Bolek: co slovo to perla. Perla-slza?! Řekl bych to skoro stejně jako Bibša. Akorát si nejsem
jistý tím, zda jsme, či nejsme takoví. Naše lhostejnost je bezměrná. Moje taky.. Proč tedy brečím?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru