Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Devátá Brána

14. 07. 2005
0
0
1716
Autor
kgirl

V sobotu jsem se rozhodla navzdory svému chatrnému a podlomenému zdraví zůstat vzůru poněkud déle, a pod rouškou noci v zatemněné místnosti v podivném domku u řeky jsem sledovala Devátou Bránu...

     První dojem?Film poněkud postrádá smysluplný úvod, jste doslova vhozeni doprostřed děje jako do divých peřejí prudké řeky.Je to nezvyklé, leč působivé.Pomaleji vnímající si ani neprotřou oči a první mrtvola už visí na na kopřivovém provaze a krční obratle už praskají ostošest.Ještě se ani nestačíte vzpamatovat z první pohledu na podmanivou tvářičku Deana Corso (J.Depp) a charismatický znalec knih už vesele sedí v letadle do Evropy.Tehdy vám možná už bude jasná hlavní dějová zápletka, vážně není nijak zapeklitá či neodhadnutelná.Výtečně zvolené prostředí a celková atmosféra vám nepochybně na chvíli vyrazí dech, ale po chvíli se celý příběch začne pomalu a únavně táhnout podle jeho předvídatelných dějových linií.Mysticky působící dřevoryty ve výtiscích Devítí bran říše stínů sice navozují jistý znepokojující či děsivý dojem, ale obrázek, který představuje blízkou budoucnost a záhy se objeví v jisté podobě i na plátně, je příliš známým a tisícekrát opakovným klišé na to, aby kohokoliv překvapil.Mrtvola se šedozeleným stínem v obličeji a láhví v ruce plovoucí v zahradním jezírku mezi zlatými rybičkami možná překvapí svou jedinečnou absurditou, ale starých dam na kolečkovém křesle uškrcených záclonou už tu také několik bylo...Ani sex před samým prahem pekla není nic vyloženě škoujícího, stejně tak jako neuzavřený konec.Cynický Dean Corso se vydává otevřít devátou bránu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru