Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Scénář k filmu

24. 08. 2005
1
0
1005
Autor
Ishamel

SCÉNÁŘ

Na obraze se objeví citát:
V životě smrtelníků jsou takové zvraty, že neštěstí se rodí ze štěstí a štěstí z neštěstí.

PLINIUS

 

 

LES/DEN – skupinka lidí

 

Jsou slyšet libé zvuky lesa, šum stromů a ptačí zpěv. Postupně začíná hrát hudba.
Skupinka čtyř lidí (20-30) sedí v dálce. Je to kapela, která má nedaleko odtud zanedlouho koncert.. Na sobě mají docela běžný civilní oděv. Vzájemně si povídají; není však nic z jejich rozhovoru slyšet. Vidíme nějaké stromy v popředí, pak ty lidi, za nimi jen pár keřů a louku.

 

První část titulků

 

Kamera se přiblížila. Pomalu si začínáme dělat představu o detailech. Ti čtyři jsou rozvalení v trávě někteří hrají na bongo a kytaru, popíjejí nějaký laciný alkohol.

 

Druhá část titulků

 

Člověk*1                (odplivne a napije se)

Třetí část titulků

Detail láhve a úst které jí popíjí. Padne do něj něco kolem čtyř a šesti loků a pak následuje řádné ušklíbnutí reagující na odpornou chuť alkoholu.

Čtvrtá část titulků


Je slyšet výstřel. Všichni se leknou a otočí směrem odkud zvuk přišel.

Páté – poslední titulky.


LES /DEN - výstřel

Ticho. Jediné co slyšíme je výrazný a dosti zrychlený tlukot Dominikova srdce.
Detail obličeje nevěřícně koukající na svůj čin. Má vybledlou tvář, fialové rty, černé řasy. S vlasy si vesele pohrává vítr. Stojí, kouká, nemrká.


Název filmu

AUTO/INTERIÉR/EXTERIÉR/DEN

Začne hrát hudba
Krajinou projíždí auto. Už na první pohled je zřejmý havarijní stav vozidla. Řidič (Tomáš 25-30) si vesele píská do rytmu znějící hudby. Uvnitř vozu je ledabyle rozházená spousta plakátů a dalších všedních věcí.

 

LES/DEN – dialog I

Hudba se uklidnila, opět jsou slyšet libé zvuky lesa.
Dva lidi prochází krajinou po pěšině na louce, les v pozadí. Jsou to:
Dominik (15 – 18) a Iveta (18-25) zpěvačka kapely o niž už byla řeč. oblíkající se do batikovaných šatů, obsypaná všelijakými korálky a amulety. Je zřejmé, že jsou s Dominikem výborní kamarádi.


IVETA                     …tvrdil že všechno ve vesmíru má duši a může se svobodně rozhodovat. Všechny auta, počítače, kuchyňský linky, vařiče, kalhoty, kameny, slunce, ponožky…

Dominik je tím pobavený

DOMINIK                 I cigára třeba?
IVETA                     No.

Teorie Dominika zaujme.

DOMINIK                 O čem se můžou cigarety rozhodovat?

IVETA                     Já nevím, třeba se můžou různě vysychat. Nebo se pohybovat v jinejch rozměrech.

DOMINIK                 Nebo si možná sami rozhodnout, kdy si je zapálíme.
IVETA                     se na něj pobaveně otočí.
DOMINIK                 když chceš přestat kouřit, tak si o tom napřed musíš promluvit s cigárama, že jo,  vysvětlit jim, aby tě nechali na pokoji.

Iveta se směje.

IVETA                     Ty jsi taky blázen.

Postupně najede hudba z předchozí scény.

AUTO/EXTERIÉR/DEN

Auto jede v dálce na rovné cestě lemované stromy směrem ke kameře. U ní se zastaví, někde uprostřed cesty bez ohledu na dopravu, která v těch místech je stejně nulová. Otevřou se dveře, vysedne Tomáš, v ruce má štos plakátů. Část odkládá na kapotu vozidla a jeden začne připevňovat na nedaleký strom.

 

LES/DEN – dialog II

Promítá se krajina ve které se příběh odehrává. Posléze vidíme v pozadí Dominika a Ivetu jak leží v trávě a povídají si. Obraz se rychle přiblíží k nim.

DOMINIK                 …a potom?
IVETA                     co potom?
DOMINIK                 s kým si chodila potom?
IVETA                     s jedním malířem. Jak ti je?
DOMINIK                 Nádherně !! Cítím se nádherně… (dost pozvedne hlas) Jsem šťastný !!! (zakřičí z plných plic)

AUTO/DEN – kladivo

 

Auto stojí klasicky uprostřed cesty, otevřené dveře. Nedaleko něj přibíjí Tomáš na strom plakát. V pozadí je alej stromů a na každém z nich je již jeden plakát připevněn. Je na nich fotka kapely se zpěvačkou v popředí , datum čas místo koncertu.  Při zatloukání hřebíku do kmene se však uhodí do prstu. Ze zlosti zahodí kladivo někam do pole, chvilku na něj kouká, pak si povzdechne a jde pro něj.


LES/DEN – dialog III

Dominik i nadále leží ve trávě, ještě se sem tam něčemu pochechtává. Iveta vstává a rozhlíží se po okolí.

IVETA                     …a dál
DOMINIK               to je všechno.
IVETA                     ale přece jsi někoho měl. Líbal ses s někým?
DOMINIK                Ne, fakt. Dvě holky jsem měl celkem.
IVETA                     (směje se, nevěří) Přísahej.

Dominik zvedne prsty k přísaze

DOMINIK                 Přísahám… (napadne ho vtip) …na letadlo tvého otce! Mě ten život tady tak baví. Jjá bych se nedokázal zabít.
IVETA                     To je jasný, já taky ne. Počkej tu chvilku. (zvedne se a odchází)
DOMINIK                 Kam jdeš?
IVETA                     Vydrž…

AUTO/DEN - pneumatika

 

Kolem kamery pomalu projíždí auto s prázdnou pneumatikou. Zastaví, Tomáš vysedne, pohledem zhodnotí vzniklou situaci a zlostně kopne do prázdného kola.


LES/DEN


Zamyšlený Dominik vstane ze země, rozhlídne se po okolí, hledajíc Ivetu. Jde kousek dál, sám krajinou na nedaleký palouček, kouká do země, jde vidět že nad něčím přemýšlí. něco si pro sebe šeptne a vyvalí se na zem aby si odpočinul a uletěl si na stromech. Chvíli tam jen tak bezduše leží, poté se strašně rychle otočí, protože zjistil, že ho nějaká věc tlačí do zad. Odhrabe decentní nános listí pod kterým je balíček obalený starým hadrem. Udiveně na to kouká, vytahuje to ze země, rozbaluje. Na zem mu vypadla plynová maska a pistole. Je z toho celý zmatený, ale nadšený. Zkoumá tu pistoli, dívá se na ni tak nějak „nevině“. Nasazuje si ze zvědavostí plynovou masku. 

VÝSTŘEL/FIALOVÁ/DEN

Slyšíme zvuky dechu procházejícího přes filtr masky.
Obraz vnímáme Dominikovýma očima. Je celý nafialovělý. Nějaký čas se rozhlíží kde se to ocitl a pak někdo za ním stoupne na větvičku, která udělá svůj charakteristický zvuk. Dominika to strašně moc vyleká, otočí se a bez váhání zamíří pistolí na Ivetu, která onu větvičku zlomila. Pak už je slyšet pouze výstřel.

LES/DEN

Dominik si sundává masku. Je hodně zpocený. Vše dělá hodně pomalu.
Ticho. Jediné co slyšíme je výrazný a dosti zrychlený tlukot Dominikova srdce.
Obličej Dominika nevěřícně koukající na svůj čin. Má vybledlou tvář, fialové rty, černé řasy. S vlasy si vesele pohrává vítr. Stojí, kouká, nemrká.

 

LES/DEN – skupinka lidí (stejný záběr jako na začátku filmu)

Čas se trochu posunul zpět.
Jsou slyšet libé zvuky lesa, šum stromů a ptačí zpěv.
Skupinka čtyř lidí o kterých se psalo dříve, sedí v kroužku, baví se.

Všichni jsou vylekaní a točí směrem odkud výstřel přišel.

ČLOVĚK*1                 do prdele, co to bylo?
ČLOVĚK*2                 fakt nevím, ale znělo to jak…
ČLOVĚK*1                 jdu se tam kouknout.

Všichni vstanou a utíkají k místu činu.

 

AUTO/CESTA/EXTERIÉR/DEN


Čas se trochu opět posunul zpět.
Tomáše střelba zarazí, zanechá úkonů při vyměňování kola, otáčí se a neváhavě tam běží. 

LES/DEN - bitka


Na zemi leží mrtvá Iveta. Má postřelený hrudník. Přibíhá k ní Tomáš a v šoku zjišťuje tep. V tuto chvíli taky přibíhá skupinka lidí co nedaleko toho chlastali. Stojí kousek od nich, nevěřícně koukají a myslí si, že to udělal Tom.

 

ČLOVĚK*3           …ty svině!

TOMÁŠ                 počkejte, já… (podívá se na ty lidi)

Ti čtyři na nic nečekají, jdou k němu, jeden z nich kopne Toma do žeber, pak se přidávají další a další. 

Tomáš leží v trávě, je celý od krve, sotva se hýbe. Kolem kamery projede noha a naposled dopadne přímo na jeho nos.

 

Dominik na to kouká, uvědomuje si co vlastně způsobil, ale je v bezpečí schovaný několik metrů od nich za křovím, tak aby ho nikdo neviděl a nepadlo na něj žádné podezření. V ruce stále drží tu masku a celý zmatený na ni kouká.
Je slyšet zaklepání na okno.

DĚTSKÝ POKOJ/INTERIÉR/NOC


Dominik se vzbudí doma v posteli, sedne si rychle, je celý zpocený a vystrašený.
Divák si uvědomí že to byl vlastně jen sen.
Je opět slyšet zaklepání na okno.
Dominik se koukne směrem, ven, uvidí nějakou postavu jak stojí za oknem. Otevře ho. Stojí tam Tomáš se zkrvavenou tváří a pistolí v ruce.

KONEC – titulky, hudba


Chlapče.... Žánrová cvičení patří do školy, ne na plátno.... :(

tož dobrý .. . . .

Ty víš, jak jsem to myslel... :)

super..smazal si moji kritiku:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru