Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DĚVČÁTKO SE ZÁPALKAMI

28. 08. 2005
6
0
5987

Stojíc na rohu schoulená chvěje se

Bijící srdce už za chvíli nehne se

Zápalky v prokřehlých rukou sevřené

Nehřejí bez škrtnutí, jasného plamene

Vločky jak střípky štěstí padají do očí

Poslední promrzlý vzdech a země se zatočí

Děvčátko zatouží po náruči babiččině

Obrazy snů se tmou vlečou tak líně

I srdce na povel tep svůj zpomalí

Kroky opozdilce ještě znějí z povzdálí

Babička v náručí holčičku sevřela

Ona blaženě navždy oči zavřela


Horavin
28. 04. 2006
Dát tip
Když už jsi si "vypůjčila" název i obsah díla jiného autora, měla bys to uvést, aspoň v prologu. Jako provokativní drzost je to dobré, jako mystifikace hloupé.

Rowenna
23. 10. 2005
Dát tip
pošlu avi sklenářovi

dream: nevím, asi to byl jen takový poslední střípek do skládanky...

Rowenna
22. 10. 2005
Dát tip
Milý Janku, jak tě mám ráda, a jak uznávám, že tohle dílko je hodně slabé, tak si myslím, že tady házíš atomovku na jednoho vrabce. Máme IMHO tady na Písmáku takových kýčařů, uznávaných až běda, kterých se nikdo netkne ani náhodou. Co kdybychom šli házet atomovky na tyhle "autority" na písmáku, než abychom tady likvidovali někoho, kdo se poctivě pere s prvními rýmy a vykoleduje si první tip? Mám ti poslat avízka na dílka, co tady mají přes dvacet tipů, a jsou to neuvěřitelné sračky? Budu ti stát po boku, a fandit, ať míříš dost přesně, a druhou atomovku pak hodím já. :-))))))))

Skřivan
14. 09. 2005
Dát tip
...já bych spíš řekl hodně idealizované lidskosti, i ta krutost života je u Wolkera hodně idealizovaná...

Skřivan
13. 09. 2005
Dát tip
...takhle nějak napsal by to Wolker...

... Wolkerovy básně čtu velice ráda, je v nich ohromná spousta lidskosti...

enehi
04. 09. 2005
Dát tip
omluva prijata :-)

Lilian
02. 09. 2005
Dát tip
Tvoje tvorba se mi líbí.Opět moc hezký námět a spracování.

enehi
31. 08. 2005
Dát tip
Janku!!! Pro pána Jána já tomudle tip nedala! vzdyt jsem to kritizovala jako první a ty sám píšeš o pět řádků pode mnou, že ten tip napsal někdo ve chvíli, kdy jsi psal ty a to já už byla sama někde kdoví kde. Dokonce se cítím uražená, kdyby sis ode mě něco přečet, nikdy bys mě nemohl takhle podezírat, zlobím se. A ještě mě ani neospravedlnit.

Bechtin01
30. 08. 2005
Dát tip
to je zase situace, nejhorší je to , že nejčtenějším se to taky stává k vůli názorům a zvědavosti v kritice a ne k jejímu obsahu Plocové.Lucie nejste náhodou učitelka, připadáte mi.

enehi
28. 08. 2005
Dát tip
nevim nevim

Pamatuju si, že když jsem poprvý četla tu pohádku, tak jsem brečela...

romale
28. 08. 2005
Dát tip
To je elegie nebo černá komedie...?

Hans Christian Andersen patří mezi pohádkáře, kterých si opravdu vážím. Jeho pohádky jsou plné hlubokých myšlenek. A moje básnička měla být pouze vyjádřením k těm nádherným příběhům...

romale
28. 08. 2005
Dát tip
jan(ku), má-li to být apel na mne, tak mohu říct, že jsem typ nedal... ... na druhou stranu bych se takto nepohoršoval, odhlédl od Andersena a vzal to jako samostatný autorský záměr... bez spojitosti... ...jasně, je to zlo, ale není nic jednoduššího než to přeskočit... ...no, a hodnota typů, se skutečně přibližuje nule...... a těžko tomu zabránit...

my víme...nelíbí..a když stojíš o hlubší, tak konkrétně se nám nelíbí zoufalé rýmy a rytmicky je to snad ještě horší...i téma se nám zdá dost laciné a neobjevili jsme tam snad jediný trochu originálnější obraz...jediné co bychom mohli říct pozitivního je to, že je tu objevuje hodně krásných slov a hlavně ten kontrast zápalek a plamene a vloček a prokřehlých rukou...atd...vyvolává určitou docela příjemnou atmosféru...

jan(ek): díky...my to začali psát když tu byla jen první kritika a jsme rádi, že v tom nejsme sami... romale: nesouhlas, my to tady chceme mít hezký a jsme ochotný tolerovat všelijaké úlety a blbůstky a třeba i podobné příšernosti, ale ne v kategorii vážně míněná poezie a už vůbec ne, pokud autor stojí o hlubší kritiku...

vesuvanka
28. 08. 2005
Dát tip
Ano, jedna z nejsmutnějších Andersenových pohádek, která mi také při jejím prvním čtení vehnala slzy do očí..... H. Ch. Andersen patří mezi moje nejoblíbenější autory, k jeho příběhům se ráda vracím, mají hlubokou myšlenku a Tvoje dílko také chápu jako vyjádření k příběhu, což je mi sympatické a Tvoji snahu oceňuji. Jedinou připomínku mám ke zpracování - domnívám se, že by byly vhodnější volné verše.

jan(ku), já tip taky nedala. Tím neříkám, že to byl enehi, může tipovat přece kdokoli, když klikne do pravého horního rohu, né? Takže klidně to mohl být nějaký anonym...

Thingilinde
28. 08. 2005
Dát tip
mě se to nezdá tak strašný jak popisujete..Vlastně se mi to zdá hezký =)

romale
28. 08. 2005
Dát tip
Ale no tak, já Vám neberu, že chcete aby to probíhalo podle jakýchsi pravidel... ať to tak je, já proti tomu rebelovat nebudu... ... stejně si ale myslím, že je to takřka nemožné... ... kategorie, hlubší kritiky... to jsou jenom pojmy snažící se utvářet nějaký systém, správně, správně..., ale s nimi se taky dá nakládat jakkoliv volně... ...a co tipy, teprve... existuje nějaký klíč, podle kterého se mají dávat??? ...zdůvodnit se dá cokoliv... ale fajn...

enehi
28. 08. 2005
Dát tip
aspoń budeš mít hoodně komentářů a tím víc lidí ti tu bude chodit

enehi
28. 08. 2005
Dát tip
janek, ale dyt jo

K těm kategoriím: vážná mi ta poezie přijde až, až... samotné téma smrti už předpokládá vážnost, ale pokud se jedná o kategorii "volné verše", to jsem si zase pěkně zaplavala... myslím by se spíš hodily "svázané verše"-? A vážná kritika je důležitá, aby si člověk mohl udělat obrázek o tom, jak jeho dílko opravdu na ostatní působí...

Flammea
28. 08. 2005
Dát tip
Andersenova pohádka byla krásná, jedna z mých nejoblíbenějších. Tohle je...blaf.

liska
28. 08. 2005
Dát tip
Líbí se mi to a moc. Jde z toho smutek, tak jako z většiny Andersenových pohádek, ale takový už je život. Každému se líbí něco jiného. Lucie má zvláštní styl psaní, ale není špatný. Proč ji chcete určovat, jak má psát? Buďto se to líbí a nebo ne. Nic víc, nic míň.

Thingilinde
28. 08. 2005
Dát tip
já nechápu, proč to všichni srovnáváte s tou pohádkou?No tak je to z ní inspirováno, ale tahle básnička je samostatný celek - zkuste to tak brát.. Potom už samosebou záleží na každém z vás, jestli se mu to líbí nebo ne - mě osobně se to například líbí moc, dala jsem tomu tip a jen co mi přestane blbnout funkce "k nejoblíbenějším" tak si to tam dam...

pacajda
28. 08. 2005
Dát tip
Lucie, něco na Té básničce bude, když vyvolala tak bouřlivou diskusi! Já - omlouvám se - moc na básničky nejsem, ani je neumím moc psát, takže si netroufám je kritizovat. Jenom jedno vím, báseň je odrazem emocí a má je vyvolávat. To se splnilo. Mně osobně drhne v té básničce rytmus, jinak nic. Na závěr, Lucie, v PRÓZE SE MI LÍBÍŠ VÍC! jan(ek): co Ti tak moc vadí konkrétně? Proč Tě tolik naštvalo, že se někomu líbí, že tu vypukl takřka VÝSLECH? Vždyť básně jsou velmi individuálně vnímaná literatura a hodnotit v souvislosti s nimi vkus mi připadá, jako kdyby ses zlobil, že se někomu líbí třeba žlutá barva.

pacajda
28. 08. 2005
Dát tip
jan(ek): takhle konkrétní kritika už něco znamená! Jenom moc prosím, i když jsi rozhorlen pro vznešenou věc poesie, zachovej svou laskavost, nezraňuj...

pacajda
28. 08. 2005
Dát tip
jan(ek): nemám žádné pochybnosti o Tvých lidských hodnotách! A vím, jak je těžké říkat nepříjemné věci. Takže Ti věřím, že Tě to unavuje a nebaví. Avšak ne každý, komu ty nepříjemné věci říkáme, musí být vůči nim odolný. Jakkoliv se týkají pouze jeho díla, a ne jeho samého. Prostě to může bolet, je dobré s tím počítat. Vždyť Ty jako básník máš citlivou duši!

Hmmm. No, tak jsme tu svědky toho, kterak si autorka přečetla pohádku, a (zřejmě kvůli úkolu od češtinářky) rozhodla se sepsat děj. Bohužel však ve verších. Oproti jinému atorovi, jehož jsem nedávno recenzoval, a který též jako inspiraci pojal dnes už téměř klasické dílo, tu nevidím nijaký posun, žádnou invenci, se kterou by byl příběh podán z nového, překvapivého úhlu. V podstatě mohu říci, že se jedná o text, který by se mohl objevit na přebalu zfilmované verze té pohádky - ve velmi levné produkci.... Pacajda: Ad to zraňování - vážně si myslíš, že je písmák určen k tomu, aby se zde litovaly podobné případy - nebo je spíš k tomu, aby se tříbil cit pro literaturu?

pacajda
28. 08. 2005
Dát tip
Pišto, přece nepíšu o litování, nýbrž o taktu.

vesuvanka
28. 08. 2005
Dát tip
jan(ek) souhlasím s Pacajdou.... domnívám se, že bychom autora měli kritikou povzbudit a přiznám se, že po tom, co jsem si tu v kritikách přečetla, jsem dodatečně autorce přidala tip ne za formu zpracování, ale za myšlenku - tuším, co autorka chtěla vyjádřit... avi

Gonsales
28. 08. 2005
Dát tip
myslim ze kategorie by mela bejt vazany verse...no a jinak je to takovy blabla..

sk8ergirl
28. 08. 2005
Dát tip
ehm..."autorka chtěla něco vyjádřit"...většinou ten kdo píše, chce něco vyjádřit ne? tak se všichni sebereme, a půjdem si hromadně dávat tipy za touhu něco vyjádřit a výběr bych teda jako dala každýmu, u koho by čtenář pochopil, co chtěl autor vyjádřit...pak se budem mít přece všichni dobře, že jo... ach jo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru