Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hortensie čili Utrpení ctnosti

03. 09. 2005
2
0
2563
Autor
kokolaking

„Odpusťte otče, neboť jsem zhřešila.“ Zpoza stěny zpovědnice se ozval jemný dívčí hlásek a ve škvíře mezi mřížkou z černého lakovaného dřeva, které páchlo roky a vyčpělým kadidlem, se zaleskla bělma dvou velikých očí potopených do nekonečné tmy církevní zpovědi. „Já vím, dcero. Cítím to.“ Odvětil dívce nakřáplý hlas. Za mříží zašustila látka sunoucí se po dřevěném sedátku. „Cítím to, dcero, cítím.“ Opakoval hlas ještě jednou zkřiven do něčeho mezi nábožným šepotem a ochraptělým syčením. „Promiňte otče,“ zakoktala překvapená dívka „nerozumím vám. Jak to myslíte?“ „Tvá vlhká kunda plní tento chrám páně svým nejvybranějším parfémem.“ Ozval se znovu přidušený šepot a Hortensii se zdálo, že nyní prostupuje a vibruje v každém kousku masivní dubové zpovědnice. „Hle, v jakém souznění dují nebeské prameny lásky lodí, vzpínají se v nárazech varhanních píšťal,“ znovu se ozvalo zašustění látky. Hortensie strnule poslouchala, neschopna žádného činu. „až k rozevřené laterně v klíně tohoto chrámu a nesou na stovce svých jazyků vůni tvého nejjasnějšího kadidla, té oblé nádoby zlatem vyložené, mystéria hrozivého, chlípně rozkročeného oltáře páně v jehož mramorově růžových žilkách duní absolutno.“ “Otče, ale co…“ hlas přerušil zděšenou dívku a pokračoval ve svém podivném monologu: „Poslyš, jak se blankytná mračna kopule natahují a střetávají s hlubokými zadnicemi nestoudných andělíčků ve snoubivě čirém rozletu opylovačského božství.“ Něčí prsty přejely po mřížce a znovu zašustila látka na dřevě. „Toužím po tvé transcedenci, tak jako nejsvatější pán Ježíš Kristus, nebo on nás k této cestě vyvolil, abychom jako orli slétali v hlubiny zemské a vynášeli v krvi hříchů na světlo boží panenská srdce našich milovaných.“ Hlas se zachvěl, ale hned pokračoval dál. „Toužím rozetnout satén tvých hebkých kalhotek svými horoucími polibky bratrské lásky k bližnímu, až budou tvá božsky ideální stehna sjednocena s pevným kamenem církve svaté, až jemné a rozpálené cévky tvých rozvlhlých stehen splynou s chladivou věčností oltáře tohoto chrámu, převázány potřikrát purpurovým provazem. Toužím naplnit tvou růži světa prvním přijmutím ducha svatého, horoucnějším nežli křesty a bílá těsta svátečních hostií, rozdmýchat v tvém nadpozemském těle lásku jediné a velké církve katolické, zuřivě jasnou a spalujícně tvrdou, vzestoupím pod baldachýny tvých chrámových boků s ocelově pevnou zástavou dunivé velikosti boží, jež pulsuje a ač hořká v prvním doušku zdá se, sterými radostmi na jazyce osi iusti posléze kvete.“ „Néé!“ Vykřikla Hortensie, napůl poděšeně napůl téměř v mdlobách a ze všech zbývajících sil, které v ní ten podivný hlas zanechal, vyrazila ze zpovědnice. Nad hlavou se jí znovu rozlila majestátní záře barokní kopule vznášející se ve výšce nad sochami andělíčků a svatých. Nalevo se ještě mihl mramorový oltář, který prorůstaly červené žilky cizích příměsí, a pak se před Hortensií konečně vynořil chrámový portál. Div že nevrazila do právě vcházejícího dělníka, v běhu se pokřižovala a vyrazila do nedělního dopoledne v ulicích. V kostele se na chvíli opět rozhostilo bezčasé ticho, jaké panuje jen na posvátných místech. Pak se rozhrnul závěs zpovědnice a z černé skřínky na hříchy vylezl další dělník. Zapínal si poklopec svých montérek a vesele hulákal na svého kamaráda. „Ty vole Franto, to bys nevěřil, jaká je to sranda bejt farářem.

Jakkoliv se nám autor snaží namluvit, že jde o povídku, jedná se pouze o do nehorázné délky roztažený vtip. No nezabili byste ho za něj?
Milly
15. 10. 2005
Dát tip
avi :-)

!! :-))) Ty jsi tedy neskutečný! Presbytere, náhodou my dřevorubci například se z větší části bavíme v tomto tónu

Milly
02. 10. 2005
Dát tip
Tak jo, no... :-) -t-

Já už to nedělal, ani nepamatuju...

kokolaking
28. 09. 2005
Dát tip
tak hybajó v kostel. Zazpéváš si a keď štestí bude, aj oplátku dostáneš zdarmá.

V kostele bych nikdy nehybajó. Nejsem barbar.

Havranka5
27. 09. 2005
Dát tip
Pomineme-li tu příšernou škrabošku tohoto alternicku, za kterou se osobnost autora navzdory úporné snaze, zase tak úplně neschová, musím říct, že povídka má místy něco do sebe. Jsem se také ve svých Hrůzách z vysavače navezla do církevního nádobíčka propojením pohlavního aktu a mše svaté. A hlavinkou mi pořád hlodá, kde se v nás takové asociace berou. A co na to naši věřící křesťané?

kokolaking
27. 09. 2005
Dát tip
To je jednodůché. Když svaté ojgustýn zakazál óny oblíbené hop-hop pohíby v jýnych než plodívých kontéxtéch, múzeli si to obyčéjní lidé, kterí doplacéli na učení tohóto lehce frustrovánego může s byl-jsem-manichejec-prosím-kriste-soráč kompléxem, nějakým způsobem vykompénzovát. Aneb co je to? Děláte to minimalně jednou za téden, ale keď máte chůť, můžete třeba každé den, ráno, v polédne, večir... houhouhou

Pupitel, co se zas producíruješ na hlavní stránce s krávovinama??? Tebe člověk chvilku nehlídá, a už děláš koniny.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
já sú neviné. mě deformujó zdejší prostředí.

Na buřiče jsi ještě moc mladý, to za A). A za B) - onanie tohohle typu, kdy sepíšeš nějakou hovadinku, a zařadíš jí do takové kategorie, která se zobrazuje na hlavní stránce... Nemůžu si pomoct, ale přijde mi to trapné. I když seš ucho, čekal bych od tebe sofistikovanější projev.

(navrch neumíš pracovat s přímou řečí... :) )

(a neovládáš gramatiku:) )

"abychom jako orli slétaly" - Hahahahaha... :) Vořechu.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
Što Pištó, bych reágoval A) možná sú mladé, alé ókurková sézona je tu stále B) ónanie néškodí, aspoň né mé osoběé. Navíc chců dostat tu zlatů pláketů X, jak jste mi slibovali pod mou první, o výsost zábavnější prací C) přímá řeč...áno, doufám, že jí tam bylo co nejméně.

Seš hlópé, v tem to je! :)

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
orli bestijé - to nečtů po sebe. Když sů programóval, taky sů nepožéval svjé prográmy. to dělá enem masóchista. Od čého bych měl korektóra tvého formátu?

Tobě nebudu dělat korektury ani za zlatý tele. Leda za dvě.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
ále pučíš mi na příští vékend vlka. pak si plácnem

To by šlo...

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
óké. aké majó bét ty teláta? 14karát či vosumnáct? dáš mi k vlkovi aj košík? Nekósne mě?

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
aví

Čtyřiadvacet, ty žide. Košík dostaneš. S houbama.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
dvácet, dóma mi umírajó děéti zimó a dehydratacijó. hóby nechců - co tě znám ej jédovaté by býly

Budiž... 1. Jednotka ryzosti zlatých klenotnických slitin (Kt) Výpočet ryzosti vychází z definice, že ryzí zlato o obsahu 1000 g/kg má ryzost 24 Kt. Nejběžnější dnes vyráběné klenotnické slitiny mají ryzost 9 Kt (375 g Au/kg), 14 Kt (585 g Au/kg) a 18 Kt (750 g Au/kg). 2. Hmotnost diamantů Pro diamanty je karát definován jako 0,2g hmotnosti čistého diamantu. Diamant o hmotnosti 10 g má tedy 50 karátů, diamanty v běžně prodávaných špercích mají obvykle ryzost v desetinách až jednotkách karátů. Citováno z „http://cs.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1t“

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
ti dávajó dobré poměér máš 833g Au/na kílo, što je snad ti dóst, lebó nie?

Beru.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
ták jó, Wílzonijak skřínka 833, dvé télata 20karátů. Vllka uváž u strómu přéd nádržím, výzvédnu si hó tam. V pondělí ho máš zpátky, ále chcu tén korektůry

Žádný takový. Dostavíš se přesně ve 12:00 na Náměstí bří Synků. Tvým kontaktem bude slepý houslista. Popsal jsem mu, jak vypadáš.

kokolaking
04. 09. 2005
Dát tip
to áni náhodó. ve dvanác bůdu ešté objetávat ako du t顡d, takžé zatím. a toho hůslistů si téch od césty. hóby ví. minůle belhal po náměstí a na celé kolo vykřikoval, estli je tů už kokólaking. takovů publícitu nechců. bych záse eném podpísoval té papírký, té té autográmy. nikdý víc. a teď sé du najóst

Nežer. Alespoň dřív umřeš.

kokolaking
03. 09. 2005
Dát tip
by ses divil, jak může bét takové človek z lidu sečtělé. Ale podlemě je to maskované intelektuál - jiné by na téhle prasečinky těžko připatřil... asi student theológie na brigádě;)

Presbyter
03. 09. 2005
Dát tip
Zasmál jsem se od srdce… Jsi vtipnější a anatomicky přesnější než markýz de Sade, kterého si ten krasořečný dělník asi čítal po nocích… Anebo podceňuji úroveň dialogů u lopaty?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru