Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ó, krutí

13. 08. 1999
0
0
1249
Autor
Bolek

Na krajinu, sevřenou údobím dešťů , se snesl soumrak. Monzun neúnavně bičuje hřebeny skal. Vítr ohýbá štíhlé kmeny datlovníků a rve listí i plody granátových jabloní. Golanské výšiny, oděné ve večerní dešťové toaletě, vrhají vlečku vodních přívalů do dna hlubokých údolí. Zemi naplnil strach z prostoru, tmy a času... --- Prudké svahy, vyšperkované vápencovými balvany, skrývají hedvábnou nit karavaní stezky. Nespočet potůčků a kalných bystřinek ledové vody si razí cestu jejím udusaným pískem, mixují bahno a drobné kaménky v nezadržitelný postupující val. Déšť pozvolna prohlubuje staré jizvy rozervaných písečných hřebenů, v odvěké pravidelnosti přicházejících děšťů, rok co rok pečuje o make up pochmurné krajiny... Tvárné hřebeny stáhly svou tvář v hrůzostrašný úšklebek, když se postupující řídká hmota zastavila u neobvyklé překážky. Šedý plášť a zmáčený burnus skrývají bezvládné tělo. Kalná voda se smísila s krví a unáší ji dolů do údolí. Cestou zahlazuje čerstvé stopy početné karavany, vedoucí stezkou vzůru k hřebenům. Tvrdohlavě kopírují stezku, ale o kus výše se nebezpečně přiblížily ke srázu, aby se zdaleka vyhnuly hrůznému místu... Ledový déšť pronikl pod burnus a tělo se zachvělo zimnicí. Ostrý vítr rozptýlil páru z velbloudího trusu a nadzvedl cíp šedého pláště. Studené kapky zabubnovaly na rozpáleném čele. Napojily okoralé rty. V ohlušujícím rachotu hromu úplně zaniklo tiché sténání... --- Hřebeny Golanských výšin nemilosrdně bičuje polední slunce. Rozpálený vzduch, tetelící se v blankytném nekonečnu nebeské klenby, rozkmital fantastickou křivku karavanní stezky. Pod skalním převisem, nedaleko srázu, v sotva znatelném stínu se bělají kosti. Na neporušenou lebku, vysušenou doběla ve sluneční výhni, usedla docela nepatrná muška...
Bolek
22. 10. 1999
Dát tip
ne, kačko, jsou to ty čerstvé stopy karavany, která tehdy mohla...

kačka
20. 10. 1999
Dát tip
Popisovat, myslím, umíš dobře. Vyhovuje mi i délka. Kdysi tak kolem 13-ti jsem četla Trosku a trošku mi ho stylem připomínáš, bylo to sci-fi počesku, tehdy se mi líbilo, dnes nevím.. Možná ta krajina, prostředí, co já vím? Asi ta struna dětství... Nějak mi v příběhu ušla ta krutost - žeby to tiché sténání, obílené kosti nebo to asi s mou "nechápajícně zastřenou myslí" potřebuji dovysvětlit.

Bibša
13. 08. 1999
Dát tip
Bolku, je to síla.
Po umělecké stránce jsi mě tedy hodně udivil hlavně popisem krajiny, kam na ty obraty chodíš? (vyšperkované, make up pochmurné krajiny, oděné ve večerní dešťové toaletě, jizvy rozervaných písečných hřebenů ...)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru