Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka pro lidi

15. 09. 2005
3
0
1469
Autor
Metztli

Dejte mi ticho, tmu a žiletku a za chvíli sem v pohodě. PS:víte, kdo může říct, že zná svobodu? Ten kdo vše vidí skrz mříže, nebo ten který mříže nikdy nepoznal? (myšleno duševní mříže)

Povídka pro lidi
Ostří žiletky něžně zajíždí do kůže. Hned za ní se objevuje jen červená čárka, úzká a krásná.
Vztek hromadící se v duši se pomalu přenáší do žiletky, která tvoří další a další rány. Krásné rány ronící krvavé slzy.
Ta symfonie rudé barvy je uchvacující. Několik vteřin pomalu ani nedýchám a sleduji krev, jak se krásně stéká po ruce do jediné rudé skvrny.
Pulsující bolest v ranách odplavuje vztek a všechny ostatní pocity. Konečně chvíle klidu bez jakýchkoliv myšlenek.
Doufám, že to nikdy neskončí.
Marně.
Pomalu přicházím k sobě a pozoruji to co bývalo mým pokojem.
Plakáty strhané ze zdí, Všude kolem střepy a krev.
Usmála jsem se.
Deprese byla zažehnána.

A přesto teď když to vše sepisuji opět mnou pulsuje vztek.
Nenávidím život.
NESNÁŠÍM LIDI.
Jsou to jen prohnaní bídáci toužící po osobní moci, zisku.
Jsou to bezpáteřní svině, které si rádi počtou o neštěstí druhých. Zajímá je co se komu stalo zlého, jak to nesl, a pak ho s falší v hlase politují. V duchu se však usmějí a pochvalují si jak jsou na tom lépe než ti druzí.
“JSEM PSYCHOPAT!“
Vím to a nestydím se.
Líbila se vám povídka?
Máte v ní bezmoc, beznaděj a krev. To vám ke štěstí stačí. Ne?
Tak si kupte blesk a večer si pusťte Novu.

Čumák
04. 04. 2006
Dát tip
nenávistný. nepěkně.

Metztli
19. 09. 2005
Dát tip
LuFi aha a co je na mim veku tak spatnyho? nesud cloveka podle veku... nevis, nikdy nevis cim si ten clovek prosel...

Mindwind
17. 09. 2005
Dát tip
Hm, je to pěkný, možná by stálo za to vic to propracovat, ale kdyz prihlednu k tomu v jakem psychickem stavu jsi to asi ptala, je to vypovidajici, bezprostredni, uprimne... Coz je mozna lepsi...

Metztli
16. 09. 2005
Dát tip
Lufi vis svym zpusobem si timhle dost ulevuju... a to co je v ty povidcca je pravda...psala jsem to ve chvili kd mi z rukou tekla krev... chtela jsem nastvat lidi, chtela sem pobourit a jestli se ti to nelibilo, priznam se ze me to tesi... clovek se za pravdu zlobi.... a tem kterym se to libilo.. dekuju za to ze aspon neco pripsali... tesi me kazdy nazor... Jo a Bezejmeny.. mas pravdu.. vse je svym zpusobem krasny... s tim s tebou souhlasim...

Metztli
16. 09. 2005
Dát tip
barman... nerekla bych punkovost ale nechutnost a z zvracenost... a takova je vetsina lidi, treba proto se ti to nelibi... no ale s tim nic nenadelam... :)

LuFi
16. 09. 2005
Dát tip
sorry, ale zkus teda něco takového napsat tak za deset let, bude to věrohodnější..

Ferg
15. 09. 2005
Dát tip
Co k tomu rict? Snad jen - ne vsichni jsou takovi..

Metztli
15. 09. 2005
Dát tip
mas úpravdu ne vsichni, ale tomuhle se rika neco jako princip kolektivni viny... 30 ze 100 se tak nechova, ale... je to malo... sakra malo... :(

jolbah
15. 09. 2005
Dát tip
Kdo může říct, že zná svobodu... A co ten, který si mříží nevšimne? (Nejsme to náhodou všichni? Nějaké mříže se vždycky najdou.)

Metztli
15. 09. 2005
Dát tip
to je zajimava uvaha... bud si jich vsimnes... a nejspis se z nich nedostanes... anebo si jich nevsimnes a budes zit v domnele svobode...

LuFi
15. 09. 2005
Dát tip
No, to je zrovna ono, úvaha možná, povídka těžko... ...a svině si počtou "rády" a ne "rádi"... Trochu méně horlivosti a více rozmyslu by to chtělo....

LuFi
15. 09. 2005
Dát tip
Co to je hovadinu, jestliže napíšu něco, co nemá nikdo právo kritizovat, tak proč to teda někomu jinýmu ukazuju.....?! Potom si to teda můžu napsat doma na hajzlíku na zeď a kochat se tím, jak je to dobrý! Pochopitelně se člověk nějak cítí, když cokoliv píše, a vkládá do povídky, úvahy nebo čeho kus sebe, ale když se tím budu obhajovat, tak to můžu rovnou zabalit...A naopak, nelze kritizovat autorovi pocity při psaní, kritizovat lze jenom výsledek...

LuFi
15. 09. 2005
Dát tip
To samozřejmě, ale za prvé: kritika je taky vždycky subjektivní, a za druhé: nikdo tu přece nekritizuje to "něco ze sebe", co autor vkládá do dílka, já osobně vždycky kritizuju jenom to, co si přečtu, a co stálo za tím, nebo proč je to vůbec napsaný, to je mi jedno, nejsem přece psycholog:-) nakonec, kritizovat to, jak říkáš, ani nejde... A potom: kritizovat neznamená hanět ani shazovat, to znamená vyjadřovat svůj názor......aspoň pro mě...... A spokojit se s tím, že "cokoliv je svým způsobem krásný", to teda není pro mě, to bych pak ze života moc neměl, ne....:-)

Barman
15. 09. 2005
Dát tip
Před týdnem jsem jel stopem z Pardubic do Hradce Králové 3,5 hodiny... To si lidstvo vyslechlo:) Něco mi na té povídce vadí, možná jakási punkovost, ač tě to možná urazí, ale jináč proč ne

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru