Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PEKLO, nebo RÁJ?

14. 08. 1999
0
0
1104
Autor
BODY

fejeton

Hledal jsem nedávno v autoatlasu České republiky jednu malou vísku, jejíž jméno mi nic neříkalo. Musel jsem tedy použít alfabetického jmenného seznamu měst a obcí. A trochu jsem se začetl. Velmi zajímavé čtení. Ostatně posuďte sami. Chcete bydlet v AMERICE ? Nepotřebujete ani pas, ani vízum, dokonce ani překročit hranice ČR. Máme jich tady hned osm. Chcete-li konkrétně KANADU, i tu máme. Toužíte-li po Americe jižní, můžete si vybrat mezi ARGENTINOU, a nebo MEXIKEM, která máme hned dvě.. Věřící si mohou vybrat hned z několika biblických míst: vedle BABYLONU a BABYLÓNU to může být třeba BETLEM - ty máme dva - nebo BETLÉM - ty dokonce čtyři. DAMAŠKY máme tři a i JERUSALEM tu je. V současné době asi nebude mnoho těch, kdož by toužili bydlet v BOSNĚ, které máme dvě stejně, jako SRBSKA. Libo-li spíše Evropu, prosím. Třeba z Itálie by tu byly BENÁTKY, je jich tu hned osm, včetně těch nad Jizerou. Itálii ne? Tak třeba MNICHOVŮ je taky dost, šest. A zatím co na Slovensku mají KOŠICE jedny, my máme dvoje, heč. Tak jsme si zacestovali a vyhládlo nám. Máte raději HOVĚZÍ, nebo TELECÍ. A co k němu ? No, třeba BRAMBORY. Potom můžeme zajít do HOSPŮDKY. Dokážu si docela představit, že obyvatelé hned čtyř obcí odpovídají na dotaz stran jejich bydliště dost rozpačitě - bydlí totiž v BRLOHU. A rodné hnízdo dalších lidí je zase HNÍZDO. Ovšem pořád lepší, než bydlet v KLECI, nebo rovnou v HROBĚ. Lidé osmi obcí bydlí v PEKLE, zatím co RÁJE jsou jen dva – jak symptomatické pro tuto zemi. A stěžujete-li si na bydlení v panelovém sídlišti, vezte, že u nás bydlí lidé také v POUŠTI, nebo v BUŠI, ba i v POTOCE…Ani občanům v BÍDĚ není co závidět, no, třeba se jim podaří se přestěhovat do ODMĚN. A taky by mne zajímalo, zda ženy bydlící v KALHOTECH nosí i sukně. Řeknete si možná - legrácky, ale jak by vám bylo, kdybyste měli bydlet na ONOM SVĚTĚ, jako obyvatelé hned dvou obcí. Ale z jednoho Onoho Světa to mají jen kousek do ŠUKAČKY - zajímavý název …:-)
Noe1
15. 06. 2004
Dát tip
:))))) Loni jsme šli z Kolíbky do Hrobu, špica vandr :)))))

Krytyk
20. 08. 1999
Dát tip
milé milé milé..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru