Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Existence Pana Ježíše

21. 09. 2005
0
0
1517
Autor
Jaromir_D

Existence Pana Ježíše
Četl jsem jak čtenářka kritizovala Autora, že Pan Ježíš neexistoval. Zjistil
jsem že Židi, Moslymi, a jiné náboženství, nezapírají o existenci Pana Ježíše.
Diana
12. 10. 2005
Dát tip
Jsem také věřící a o existenci Krista nepochybuji. S vírou mám mnoho praktických zkušeností. Mimo jiné i tu, že některé lidi nepochopitelně dráždí každá zmínka, která se víry týká a že by existenci Krista odmítli i kdyby stál před nimi. Nemá smysl nikoho přesvědčovat.

Presbyter: :o) jsi hodně vzdělaný člověk, co studuješ? Máš můj obdiv :o).... Joe_Awful: církev v minulosti sice udělala mnoho zlého, ale církev není Bůh...Boha máme všichni v srdci....a je jen na nás, jestli se srdcem budeme řídit...

MAJKL65
23. 09. 2005
Dát tip
To je "objev" :-)

overflow
23. 09. 2005
Dát tip
na tohle téma +tímhle stylem je to děsně málo +pravopis ale zajímavá diskuze tu:)

Presbyter: Máš naprostou pravdu, dík :o) řekl jsi to úplně přesně... :o) Joe_Awful : Myslím si to samé, co Presbyter....

Presbyter
22. 09. 2005
Dát tip
Ohledně jiných ras - v biblické Písni písní se píše: „Černá jsem a přece půvabná.“ V Novém zákoně se zas můžeš dočíst o křtu etiopského dvořana (Etiopové taky nejsou zrovna nordická rasa, že?). Ohledně fetišů - fetiš je kultovní předmět, kterým je možné libovolně manipulovat (talisman, amulet atd.). S Bohem manipulovat nelze - Izraelci, kteří se svévolně dotkli starozákonní Archy úmluvy, zemřeli. Ohledně dogmat - dogma znamená řecky článek víry, tj. to, čemu je věřeno - základní biblické dogma zní: Bůh je láska. Láska si přitáhne všechny, věřící i nevěřící. Apoštol Pavel píše: Poklekne KAŽDÉ koleno na nebi, na zemi i v podsvětí a KAŽDÝ jazyk vyzná: Ježíš Kristus je Pán. Nikdo se nakonec neubrání lásce - v Bibli stojí, že jednou bude Bůh VŠECHNO VE VŠEM.

Presbyter
22. 09. 2005
Dát tip
To je pravda teologicky vyhrocená výpověď, ale má-li platit, že je Bůh všudypřítomný, je tomu tak. Není ovšem s tvými prdy totožný (jinak by se mohly stát předmětem uctívání, jako nedávno do láhve stlačený vzduch, který dýchal Brad Pitt…).

Joe_Awful: jsme moc malí na to, abychom chápali okolnosti jeho narození a života, nám nezbývá nic jiného než věřit, už z Bible je jasné, že to nemohl vymyslet člověk, je tam tolik hlubokých myšlenek a neuvěřitelných skutků, které by člověka dřív ani nenapadly a navíc jsou tam 4 evangelia od různých lidí, které se shodují... toť můj názor....

Siral
21. 09. 2005
Dát tip
nezapírají O existenci? Jinak není to jedno? Ať už to byl víc člověk nebo Boží syn, nebo třeba jenom smýšlenka, rozhodně je už pěknou řádku století mrtev, virtuálně nebo fysicky. Jen kontrolní otázka - Hinduisté Ježíše také uznávají?

REDH0T
21. 09. 2005
Dát tip
Při třetího ohnutého hřebu vytahování Syna Božího duše opustila. powered by vesjolyje kartinki

Presbyter
21. 09. 2005
Dát tip
Nelze nereagovat: nazývat Bibli snůškou historek může snad jen ignorant. Na žádné snůšce čehokoli nelze založit víru, kulturu, filosofii, etiku (a vůbec civilizaci)! Nevím, jestli jsi Bibli vůbec četl, ale i ty pasáže, které jsou mytologického charakteru (příběh stvoření, narození Ježíšovo atd.) mají hluboký existenciální smysl a vnitřní pravdivost (poskytují smysluplnost celku skutečnosti). Biblické příběhy navíc obsahují historické jádro (pobyt Izraelců v Egyptě, obsazování Palestiny, zajetí v Babylóně atd.), takže je např. možný vědecký obor zvaný biblická archeologie (vykopávky na místech popsaných v Bibli). Podle „snůšek“ vykopeš v poušti, milý Joe, leda tak hovno (koblížek?). U významu Bible pro umění netřeba mluvit -kde by byla poezie bez žalmů a Písně písní? Co se Ježíšovy historicity týče – ta je potvrzena i z nebiblických pramenů (Tacitus, Seutonius, Iosephus Flavius, Plinius, Talmud, Korán). Popírat Ježíšovu existenci znamená zavírat oči před fakty. Ale ještě větší problém je se s Ježíšovou existencí a s jeho poselstvím vyrovnat ve svém životě…

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru