Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Setkání

22. 01. 2001
0
0
1077
Autor
falcon

Veršovaný western podruhé.

Říkají mi všude Jižan Bill, to podle kraje, co jsem se narodil. Bylo to až tam dole, v Texasu, někde poblíž města Dallasu. Tam jsem vyrostl a pozdějc se i oženil, ale čert mi tu chvíli dlužnej byl. Kdo ví, proč si mě ta ženská brala, když za pár let jinýmu přednost dala! Největší ale popadl mě vztek, že s nima zmizel i můj syn Jack! Měl jsem toho kluka doopravdy rád a v řádnýho chlapa chtěl jsem ho vychovat! ----- Roky na rančích dělal jsem pak honáka, ale poznal jsem, že tahle práce, ta mě neláká. ----- A jak jsem se tak toulal po kraji, slyšel jsem, že v Laredu šerifa hledají. Tak jsem si řek: Když se chceš usadit, tohle místo, to bys mohl vzít! No, dostal jsem ten flek a čas, jak voda, pomalu si tek, ubíhala léta, znova jsem se oženil a žil si tak, jak jsem vžycky snil. Až jednou mi někdo z chlapů řek, že ztrácí se tu po okolí dobytek! Mí jezdce, co do kraje jsem vysílal, ze zálohy kdosi hnusně oddělal! ------- Po tomhle už to ve městě jen vřelo a pár maníků hned ven, do hor, jelo! ------- Chytili ho a já věděl, že pomoci mu není! Další dva z našich už nepotřebovali ošetření. V té chvíli všechna lidskost byla pryč! Za to, co udělal, čekal ho jen soudce Lynch! Marně jsem žádal pro něj řádnej soud, soucit v lidech shořel jako troud. A tak, když mu smyčka na krku seděla, tasil jsem a vpálil mu dvě kulky do těla! Když už mu nebylo souzeno, aby žil, alespoň chlapskou smrt si zasloužil! Věřím, že ten hoch - i když zločinec - že kouska cti měl v srdci přec! Podle medailonu, než jsem vykonal ten čin, poznal jsem, že ten muž je můj ztracenej syn! A kdyby mu Bůh ještě promluviti dal, vím, že by řek: Táto, dobřes udělal!
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru