Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rolnička

23. 01. 2001
5
0
1693
Autor
olivierek

Začátek Na kotníčku nožičky svůdně na řetízku zacinkala rolnička. „Jestli mě máš opravdu rád, neodepneš si ji jen tak.“ Ukázals pobavení a vylekání v jednom pohledu a pak jsi řekl: Jo, usmál jsem se, abych tolik nerozechvěl konce svých slov a pak jsem řekl: „Rád s tím budu spinkat.“ „Půjdeš s tím taky rád do školy?“ Vystrašilo tě pomyšlení, které bych si ráda splnila. Rozesmála jsem se. Nemusel jsem ti v tom přání vyhovět, opravdu ne. Jenže, abys věděla, ten cinkot zní až příliš vzrušivě. Pro jistotu svých smyslů, jsem sebral slova: „To nemyslíš vážně!?“ Vykřikla z tebe vzpoura, ale chápu, že jsi přede mnou ztratil půdu pod nohama. „Ty se mi chceš vzpírat?!“ Dotkla ses mě a pod tvým roztomilým pohlazení mi zajiskřily chloupky. Prošimrala ses až k řetízku abys mě rozezvonila. Zašeptal jsi tiché, poplašené: „Ne.“ A tím to začalo. „Jak, ne?“ Získala jsem nad tebou vrch. Ano získala, cítím tě všude, je to ten nejblaženější pocit, který znám. Jenže, to vězení v pocitech - Ne, nechci být přede všemi sám. „Ne, to ne. Nepůjdu.“ Oddechl jsem, jenže ne docela. Konec mého oddechnutí rozzvonilo rolničku. Jestli mě máš opravdu rád, neodepneš si mě jen tak. „Kam nepůjdeš?“ Zdá se, že pocity ti přerušují rozum. Řekl bych spíš, že zdravý rozum mi zkrocuje pocity. „S rolničkou do školy nepůjdu, proč taky - je to nesmysl.“ Ohradil jsem se a to mi připadlo taky jako nesmysl. Podívala ses mi do očí. Na hladině vzdoruješ, potopený posloucháš. Vzala jsi mě za ruku. „Nemusíš jít, když ti připadá má rolnička jako nesmysl.“ „Půjdu, když mi slíbíš, že půjdeš se mnou a dáš mi svou tašku, abych ti ji nesl.“ Nevěřila jsem ti, že to dokážeš. „Budu s tebou chodit, když mi odpřísáhneš, že si nikdy bez mého svolení rolničku neodepneš, že hned jak si ji odepneš, předáš mi ji, že jakmile ti ji podám, nasadíš si ji.“ To je jen takové zpestření, myslel jsem si a netušil, že mě ten cinkot jen tak neopustí. Mé nevědomí přikývlo. Znejistila jsem, protože jsem v tvých očích zahlédla odraz fanatična. Za to může tvé kouzlení s rolničkou, ten odraz mám od tebe. Rozesmála jsem se. Rozesmála jsi se, abys mi ukázala jak nádherně jsem utopený. Taky jsem se rozesmál. Vyplaval jsi - zalykal ses - vyprskl jsi smíchy a paks oslavil ten nádech slovy: „Ano Královno, přísahám. S tou rolničkou jsi to vymyslela nádherně.“ Poprvé jsi mi řekl Královno šašku. Ubohý šašku, netušils jak vážně jsem to s tou rolničkou mínila. „Jakmile porušíš svou přísahu, skončí pohádka a já přestanu být tvou Královnou. Dám ti do zítřka téhle hodiny čas na rozmyšlenou. Jestliže si do té doby rolničku neodepneš, rozhostím se v tobě.“ Začly mi tikat hodinky. Bojím se cinkání, ono spěchá. Když nastává, tak se veselí. Když opouští, tak smutní. Ano, štěstíčka jsou prchavá. Docela jsem si přála, aby ta rolnička na tobě zůstala. Zůstala na mě dlouho, ale pak už to nešlo. Musel jsem tě požádat, abys... Vždyť si mi porozuměla. Teď bych si moc přál, aby ta pohádka začala nanovo. Víš jak cinká rolnička, když ji nemáš na sobě, špatně. Nasadím ti ji, ale než se v tobě celá rozhostím, bude to trvat mnohem déle než pouhý jeden den.
olivierek
14. 02. 2001
Dát tip
Siring - snad mě omluvíš, že se nemám k tomu abych to rozlišil - nějak si s tím nejsem jist bojím se abych to ještě více neznepřehlednil. Falko to je krásné, že nosíš rolničky - já jednu mám, ale nosit se ji stydím - Ano ona přemýšlí o Královně. Jestli se mění to nevím - vůbec tomu nerozumím - vlastně si nejsem jist tvými posledními slovy. Ansel děkuji za nádhernou pchvalu. Bude to pro mě obrovské vyznamenání, když si tu rolničku vytiskneš. Heleno ano s rolničkou by měli chodit dva.

Helena
12. 02. 2001
Dát tip
Stačí jedna rolnička, ale měli by s ní chodit dva

Ansel
11. 02. 2001
Dát tip
o tohle bych nechtěla přijít, vytisknu si povídku, smím ? a chodit s rolničkou.. hmm, možná by měly být dvě, jinak se nepozná, jak zní Královna (zatím dost nafoukaně)

Falka
05. 02. 2001
Dát tip
Nosím rolničky... nosím je, aby zněly a povídaly... nosím je dokonce i do školy... ale jen když chci, když opravdu chci, aby zněly... sama si je nasazuji nad kotník levé ruky nebo do třepení šátku... sama je sundavám, aby mě cinkání nepoutalo, když hledám ticho... mám své rolničky velmi ráda... Mění se, viď? Přemýšlí už o Královně...

olivierek
02. 02. 2001
Dát tip
Snové krajkoví, třináctá komnata a plamínek svíčky Siring děkuji a ano poopravím rolničku, aby zněla lépe. Moc děkuji.

Siring
31. 01. 2001
Dát tip
Snove krajkovi se vznasi ve vesmiru jako tuseni tajne trinactekomnaty, projit branou a vejit.....jen kde ta mala zahradni branka je, kde je dovedne schovana ? a ted mala technicka poznamka: rozlisene pismo pro jednotlive postavicky by tu dokonalost kapanek vylepsilo ;-) samozrejme tip za uchvatnost :-)

IVANOL
25. 01. 2001
Dát tip
zvláštní styl a stavba. Je to neobvyklé, není to jednoduché pro čtenáře. tip za nápad

ruby
23. 01. 2001
Dát tip
musela jsem si to precist dvakrat, nez jsem se jaks taks zorientovala, mezi osobami, vypravecem, myslenkami a dejem. ale nelituju toho.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru