Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kvadratická rovnice

13. 10. 2005
1
0
2238
Autor
čouhán

Tahle písnička vznikla díky zajímavé diskuzi u Elyanniny romantické písně "přední, zadní". Má připomínat styl lidového popěvku, i když její námět moc lidový není. Věnuji ji Elyanne, aby se konečně dozvěděla, co je to vlastně kvadratická rovnice. \":-)\"



Je to dotaz bažící
po tajemné číslici
rozpustile tančící
v opuštěném hostinci.

Tančí si tu v kvadrátu,
někdy bez něj, nahatá,
jindy vůbec není tu,
schovává se za vrata.

Tančí s ní tři prasáci:
jeden ji chce v kvadrátu,
drubý zas jen nahatú,
třetí vrata vyvrací.

A tak pěkně při tanci
s tou neznámou číslicí
stvořili tři hošánci
kvadratickou rovnici.


Incognito
21. 01. 2006
Dát tip
á jéje...nemám ráda matiku a kvadratický rovnice jsem nikdy moc nechápala...tančí si, jak chce! :-)))

čouhán
14. 10. 2005
Dát tip
Milá Elyanne, tahle říkanka je o tom, co je kvadratická rovnice. Pokud Tě skutečně zajímá k čemu vlastně je ta kvadratická rovnice dobrá, to už je jiná otázka. Kvadratická rovnice se hodí k řešení mnoha zajímavých problémů ze života, například k tomu, za jak dlouho se zastaví auto, když při rychlosti 150 km/h dupneš na brzdu. Odpověď na tuhle otázku je lepší zjistit si radši před tím, než to začneš zkoušet za volantem se stopkami. :-) Pokud Ti tenhle příklad připadá až příliš ze života, :-( můžeš se místo toho ptát, za jak dlouho spadne na zem kámen, když ho vyhodíš z okna ve 14. patře. To není tak nebezpečné (pokud si ovšem pod tím oknem zrovna nehrají děti).

Elyanne
14. 10. 2005
Dát tip
Dekuju. Ja jsem tak tu basen pochopila, k cemu je byla doplnujici otazka. Sklanar mel pocit, ze najdu vysvetleni v rikance. Inu, pridam to na seznam veci, ktere nikdy umet nebudu...

čouhán
13. 10. 2005
Dát tip
a x x + b x + c = 0

Elyanne
13. 10. 2005
Dát tip
Heh, romanticke... a... kdyz ja tomu porad moc nerozumim, k cemu vlastne je kvadraticka rovnice?

sklenář
13. 10. 2005
Dát tip
Elyanne: klíčem bude poslední sloka! :-)))

Elyanne
13. 10. 2005
Dát tip
sklenar: To mi teda nevysvetlilo, k cemu ta rovnice je.

sklenář
13. 10. 2005
Dát tip
Elyanne: sem chtěl jen pomoci - musíš se ptát autora - přeci :-)

Elyanne
13. 10. 2005
Dát tip
sklenar: No, toho jsem se preci napred ptala :) Jenze mne to bude stejne na nic, ja jsem dyskalkulik, neumim ani trojclenku...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru