Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ctěnému Krytykovi

17. 08. 1999
0
0
1396
Autor
Hannah

Že její verše o ní nic neříkají? Tak to se mýlíte! Že se v nich velmi dobře tají to asi nevíte. Že ve verších celý svůj život skryla, sebe v ně vložila, jak milovala, trpěla i žila, strasti i lásky prožila, že z jejích veršů ční duše i cit, že je v nich srdce celé, že jsou v nich sny, nepokoj i klid, si troufám říci směle.
snoopy
23. 08. 1999
Dát tip
..nevím, jestli mi ten "starý" krytyk chybí, ale ten "nový" je opravdu trochu zmatený.. ale to je jen dobře, je na té nejlepší cestě

Merle
19. 08. 1999
Dát tip
Hele Hančo, jen ať se "starej" Krytyk nevrací, mě se ten novej líbí nohem víc (pochválil mě, pochválil :-)) ). Nemám rád extrémy (ty negativní zvlášť) a proto mě dřív dost ssštval. Teď mám z něj pocit, že se "poučil" aspoň o tom, že ne vše co napíše (ať už to myslí jakkoliv) všichni vezmou jako žert nebo nadsázku. Proto, že o krok ustoupil (víc než krok by bylo moc) si ho vážím. Ikdyž mu to nemuselo trvat tak dlouho...
Krytykovi za jeho práci (s náma) ZDAR!

maprach
18. 08. 1999
Dát tip
Netroufám si posuzovat literární hodnotu, protože tomu moc nerozumím (a přiznávám, že v tomhle místy dost spoléhám na Krytyka, protože on někdy pojmenuje to, co já slovy neumím vyjádřit. . . a častěji to, co mě ani nenapadlo :-) :-). Souhlasím s Bibšou, že v těch básních jsi celá - cítil jsem tě tam. Obrovsky mi imponuje záběr, o který se snažíž. A taky témata, která se pokoušíš zpracovat. Myslím, že jsem už kdesi napsal, že mě k úžasu přivádí každý, kdo se dokáže chvilku trápit nad papírem s tužkou v ruce :-) :-) :-) Věřím Ti, když říkáš, že jsi v těch verších skryla celý svůj život. Kdybych se měl pokusit o nějaké hodnocení či kritiku, musel bych dodat, že se zdá, že můj život mě přivedl k poněkud odlišným závěrům (místy), to ale není kritika, takže se nepokusím. A tvůj život je výsostně tvůj. V každém případě je povzbuzující to, že ne všechno je tak snadné, jak nám to někdy připadá, a tak máme - my psavci - dostatečnou zásobu potravy k bádání, hloubání, přemýšlení. . . To jsou dobré zprávy, ne? Aspoň budeme mít o čem psát :-) :-) :-)Brzi zase něco pošli, ju?

Hannah
18. 08. 1999
Dát tip
Milý Krytyku - my si vážně nějak špatně rozumíme, a myslím, že je to velká škoda.
Pouze jsem reagovala na tvou poznámku ve tvé první kritice pod autorem, že mě v těch básničkách nevidíš. Nejsem si samozřejmě vědoma toho, že bych kdekoli napsala či řekla, že někomu něco upíráš (psaní ze sebe, o či proti sobě, o svých prožitcích apod.).
Tvrdíš, že se na to snažíš dívat neosobněji. Omyl člověče - všechno je osobní, zvláště, týká-li se to nás (a tahle básnička se tě týká dost, když je ti věnovaná a oslovuje přímo tebe), a dotýká-li se to našeho názoru (případně ješitnosti - a to jsme tak trochu každý ! i já i ty, i kdokoli z nás tady kolem. Pokud by nebyl, tak sem ani nepíše... - ale to už je jiné téma diskuse).
A vzápětí napíšeš, že samozřejmě poměřuješ citovou náplň dílek podle svého soukromého metru. Neodporuješ si tak trochu ve svých tvrzeních? Myslím, že ano.
Máš ale úplnou pravdu, že bez kritik nás všech by jeden každý z nás, co tu píšeme, asi zakrněl ve své tvorbě a konec konců asi by i přestal psát. Kritika je opravdu duševní strava! A za ty tvoje jsem vážně vděčná, čekám na ně, vyhledávám je u všech dílek ... - a bavím se. Báječně se bavím. To nemyslím vůbec ve zlém, naopak! Občas se potřebuji prostě odreagovat od práce, starostí,... a polemiky pod jednotlivými díly a autory jsou to nejlepší, co mě mohlo potkat. (Vím, teď řekneš, že v životě nás potká spousta mnohem báječnějších věcí a lidí, ale to jen proto, aby sis rejpnul. Proč ne.)
Nedivím se, že za těmi slovy, která píšu, si neumíš možná představit, možná vycítit, to, co jsem chtěla napsat. (Někdy tak píšu i záměrně, moje básničky jsou částečně i můj deník a pochybuji, že někdo chce doopravdy předložit jako na dlani celý svůj život všem). Možná že jsme jiní (píšeš ty), ale hlavně - já jsem žena, ty jsi muž (to píšu já). Každý z nás cítí jinak, každý z nás je jiný a to je moc dobře. Umíš si představit svět plný pouze takových lidiček jako jsi ty? nebo já? nebo třeba někdo jiný (např. ten chlap či ženská, co nejvíc nesnáším :-) či naopak miluji )? To by bylo strašné ! Chvála bohu za rozdílnost lidí, povah, světů...
I proto mě trošku zamrzelo, že se tě tahle má básnička dotkla - alespoň mi to tak připadlo dle tvé odezvy (jsem moc ješitná?). Ale na druhou stranu jsem moc ráda - alespoň jsi napsal kritiku a já se o tobě dověděla něco málo víc. Co? Třeba že jsi člověk jako já, jako maprach, jako ViNiL, jako djPes, jako Merle, jako Gity, jako Bibša, jako.....kolik jich mám ještě vyjmenovat - jako každý z nás. Nejsi prostě nic, čeho by se člověk měl bát, z čeho by měl mít obavu, respekt, ... teď zrovna mě nenapadá ten správný výraz. Dost lidí mě varovalo před Krytykem, ale mně se tvoje krytyky nezdály nějak extra tvrdé či neúměrné, spíše naopak a přitom se rozviřovaly diskuse, jeden „napadal" druhého a přitom pro nic, nebo téměř nic - nejmarkantněji jsem to viděla v kritikách pod Jarkou (ach to mládí). Naopak mi poslední dobou připadá, že tvé kritiky už nejsou tak ostré. Možná si to uvědomuješ i ty sám, možná tě unavilo být stále ten „zlý", možná tě unavují už i ty dílka a možná i samotné kritiky,... každý jsme jen člověk, chápu tě, ale někdy tě postrádám, takového jaký jsi byl - ostrý, nekompromisní, rafan, ... ale máš pravdu, člověk nemůže být stále stejný, i člověk se mění, doléhají na něj starosti, situace, práce (!) apod. Držím ti palce. Ne, nevyčleňuji tě nějak zvlášť. Držím palce nám všem tady na Písmáku! Jsi jedním z nás, tak tě beru, tak tě čtu, tak tě kritizuji, tak ti píšu.

Bibšo - díky. A o Krytykovi mi mluvíš z duše - viz výše.

maprachu - máš pravdu, tahle básnička nemá moc velkou literární hodnotu, jen jsem chtěla provokovat a podařilo se. A v ostatním s tebou hluboce souhlasím. Díky. A zase něco brzy pošlu.

Krytyk
17. 08. 1999
Dát tip
To bychom si špatně rozuměli, neupírám nikomu, že píše ze sebe, o sobě, (sem tam někdo i proti sobě), o svých prožitcích, ale snažím se na to podívat trochu neosobněji. Většinu osůbek z Písmáka bych nejraději vůbec nekritizoval, jenomže to by nebyla žádná duševní strava. Pokud bychom se navzájem jenom akceptovali, kde je potom nadšení nebo zloba, bez nich nemůžeme nic prožívat a já samozřejmě poměřuji citovou náplň dílek podle svého soukromého metru. Podle toho jak jsem jiný než ty, třeba ani neumím cítit za slovy to co bys chtěla. A naposled, moje kritika nebyla přeci jenom negativní.

Bibša
17. 08. 1999
Dát tip
Krytyk: jo, takovej jsi, škoda že Tě ne všichni chápou, ale nevzdávej to, buď takovej jakej jsi, jsi tu potřebnej !!!

Hannah: Ve tvácj básních jsi celá ty, jsou tak citové, že mi z nich běhá mráz po zádech, nečetla jsem sice všechno, ale i to málo mě hodně dojalo ... vím jak to Kritik myslel ... ale né každý tak umí psát ... někdo prostě používá jenom slova ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru