Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kéž byla bych

21. 10. 2005
8
8
5916
Autor
Damné

musím..pro kamaráda

 Šla jsem jako vždy,kam?No přece k mým nejbližším, k lahvi piva a smrduté startce - toť dítě rakoviny. Kolem dokola nebyl nikdo, pokud nepočítáte tzv.kamarády, ale o to nešlo, já byla ráda mezi nimi, já byla ráda sama, neb čím více lidí je kolem Vás, tím více se stáváte neviditelnými, ale mne každý viděl, leč ve skutečnosti všechny naše dialogy proudily skrze mne a já tam stála v objetí noci a hltala ta slova, která nebyla vždy mířena proti mně, ale já to tak chtěla, abych mohla nenávidět svět. Proto jsem do sebe vždy co nejrychleji naházela hezkou řádku panáků všech kvalit a druhů, aby se mně natolik motala hlava, že by mi všechny ty ubohé tváře splynuly v jednu, která by mi připadala krásná..

 Ráno mě vzbudilo cosi nečekaného, nebyla to jako vždy známá pachuť v ústech a zaschlý kečup na bradě se zbytkem sýru, byla to něčí paže, která se ode mne ne a ne odtrhnout. K mému udivení to ani neslintalo a bylo to hezké v obličeji, všechno měl na svém místě tak jak má být, onen mladík, který aniž by věděl, přichystal si nevědomky sám pro sebe jistou smrt. Nevím čím to, ale všichni mí partneři jakoby propadli šílenství, záhy po střetnutí - se mnou. A skutečně, tento takřka dokonalý jedinec byl mou maličkostí dočista posedlý. Zda se mu zalíbila má vášeň k alkoholu nebo má zlomená křídla, těžko říct, ale udělal by pro mne cokoliv, jen aby se mé zbožnosti nějak zavděčil a nasytil svou samotu. Ano skutečně, nejsem všední lidský tvor, byť z mých ran utrpených zde, stékají proudy rudé krve. Mí ,,nejbližší" mě označují jako NESMRTELNÁ.

 Pár dnů na to se zabil. Nesnesl již mé opovržení a lhostejnost, víc milovala jsem špínu než-li jeho. Tímto stylem i tempem šel můj život dál, nějaké ty sebevraždy, chlast, mejdany plné stupidních lidí a umělé úsměvy, za které bych jim nejraději usekla ruce, inu klasika. Ale jedna věc se změnila, má křídla ztrácela lesk, každý den jsem na svém polštáři nalezla krůpěj krve a opodál jedno pírko.O pár dnů později tam už ležela dvě a jsem zvědavá, kolik jich tam naleznu zítra. Zkrátka jak chátrala má duše, tak chátrala i má zbožná schránka a já pomalu cítila, že i má nesmrtelnost má někde svůj protipól, čímž byla smrt - tam někde mezi tóny Unfinished sympathy a Safe from harm. Nikdy mi nepřišel zpěv krkavčí tak krásný jako v den, kdy se měl naprosto přiblížit můj konec. Asi nyní čekáte nějaký ten zázrak, a v podobě lásky by měl přijít?Nu dobře, může být.

Se zemí nyní rozmlouvá můj hlas, kde leží havraní vlasy mé a z očí mi poprvé proudí něco, čemu Vy lidé říkáte slzy, alespoň myslím..Zbořila jsem se tentokrát pekelně, ani si pomalu nedokážu vzpomenout na jméno. Vím jen, že zamotala se mi hlava a já nerušeně upadla v měkkou trávu, tam mezi nebem a zemí.

,,Vstaň a pojď dovnitř,"slyším za zády náhle.

,,Nač?Nech mne tu ležet a odejdi."

,,Nemohu, neb miluji Tě..Pojď dovnitř, už Tě nikdy nenechám trpět."

Přišel ke mně neznámý muž a vzal mé zpustošené tělo do náruče..Zbylé dny si pamatuji jen mlhavě, blouznila jsem TAM : mezi nebem a zemí.

,,Kde to jsem?V pekle?"

,,Zatím ne,"pravil hlas, ,,ani se nikdy neodebereš do těch míst.Uděláme dohodu. Nyní na svá bedra vemu tíhu poloviny Tvých hříchů  a před Bohem Tě budu bránit, nic od Tebe nežádám, jen mě neměj ráda prosím, pouze tak se o Tebe budu moci starat."

A tak se i stalo, dával mi najíst a v noci hřál mé tělo svým. Plynul čas a postupně se začala zacelovat rána na mých křídlech a já měla po dlouhé době pocit, že i pro mne je stvořen tento svět, ale štěstí netrvá věčně jak praví známá fráze, a pro nás prokleté, štěstí netrvá neb není..

Nepřišel..Byt zel prázdnotou a mně byla zima. I přes to jsem vstala z postele a šla k oknu za mlhou a křídly havranů, kterými jsem si zakrývala oči, abych neplakala. Pomohl mi, aniž by cokoliv žádal, pomohl mi najít se a nyní se sám stratil. Poprvé v životě jsem poznala co je to  vděk a neznámý pocit, který mne nutil hledět ku předu. Za celou tu dobu, co byl se mnou, jsem ani jednou nepomyslela na zcestí v podobě alkoholu, vždy přede mnou otvíraly náruč jeho modré oči a ty mi zcela zaslepily zrak i mou zbabělou touhu v níž uniknout jsem času mohla.

Ale on se vrátil..Kolem třetí ráno, zcela na mol a s cizí ženskou, jíž všechny zrůdy světa závidět by mohly. Něco mne bodlo u srdce:,,Aha....tak asi bolí láska,"pomyslela jsem si. On si mne však nevšímal, jako bych nebyla..Povalil tu couru na postel vedle mne a začal ji tvrdě šoustat. Rvalo mi to srdce, ale byla jsem zesláblá a tak jsem se nezmohla ani na sebemenší odpor, upadla jsem do temnot. Toto je můj trest?

Ráno mě vzbudilo cosi nečekaného, něčí paže svírala mé bílé tělo, byla to jeho paže. A já už na sobě neměla pár křídel plný jizev, ale měl jej na zádi on a spokojeně spal...

 


8 názorů

Otakar Hlas
31. 05. 2007
Dát tip
zatím ztrácím jen peří, čekám na ni, ale po ní ani stopy

Otakar Hlas
31. 05. 2007
Dát tip
zatím ztrácím jen peří, čekám na ni, až převezme štafetu, zatím po ní ani stopy

Damné
30. 05. 2007
Dát tip
čekání je pro zbabělce..nečekej,hledej

Otakar Hlas
29. 05. 2007
Dát tip
zatím ztrácím jen peří, čekám kdy se vedle mne probudí ona.

Damné
03. 03. 2007
Dát tip
plný krve

Gabriell
03. 03. 2007
Dát tip
nádherný..zajímalo by mě,jaký máš oči..

Damné
27. 11. 2006
Dát tip
chytrému napověz a vola kopni

Damné
28. 10. 2005
Dát tip
to byl účel,jsem ráda,že jsi to pochopil)

eleja
28. 10. 2005
Dát tip
rozhodne me to zaujalo - nevim ale cim :-) v pulce jsem se trosku ztracela, ale konec se mi libi.

Damné
26. 10. 2005
Dát tip
*

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
sor včera sem měla k obědu čočku

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
ňaf

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
Celkem dobrý. Neni jasný, jestli píšeš o sobě nebo ne, jestli hodně nebo málo a co je vlastně výsledkem. Ale neni zmatená, to ne, jenom celkově hůř uchopitelná.

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
píšu vždycky o sobě lidé mě nazývají egoistem

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
Ale to jsme všichni, egoisti. Právě proto jsem se "ptal", zdali píšeš o sobě hodně nebo málo. Víš? Jak moc je to asi procítěný a hluboký.

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
je to prostě VŽDY o mně..

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
ok

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
odkud jsi?;-))

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
Z Vráta.

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
tak to je asi na jiné planetě, nikdy jsem o tom neslyšela

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
To je u Českých Budějovic. Skoro v nich:) Proč se ptáš, Damné?

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
jen tak,mám zvídavou povahu,víš?))

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
Dobře. Ale mám to napsáno na své stránce, víš? Stačí kliknout na jméno:)

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
no nikde jsem si tam toho nevšimla, dnes mám menší indispozici)

StvN
23. 10. 2005
Dát tip
Jsi opilá.

Damné
23. 10. 2005
Dát tip
ne, ale cítím se tak

Mermomoc
22. 10. 2005
Dát tip
ten styl...jo? ten ano

Damné
22. 10. 2005
Dát tip
já poslouchám jen sebe a Boha a cítím,že jsi mi nesympatická/ý bolest je má sestra a rodina je vše co je

Crusty_show
22. 10. 2005
Dát tip
Také tu něco cítím

tristes
21. 10. 2005
Dát tip
je to zvláštní věc. líbí se mi *

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
nevím co si o ní mám myslet..

tristes
21. 10. 2005
Dát tip
myslíš o své povídce? je to zajímavá věc. dobrá. tak nemysli, ciť.

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
a jak si ji pochopila?

tristes
21. 10. 2005
Dát tip
tím si nejsem moc dobře jistá! a proto se mi líbí. miluju takové věci.. je to něco jako procitnutí..

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
ale je to povídka o ztělesnění něčí bolesti..z toho nelze procitnout

tristes
21. 10. 2005
Dát tip
máš pravdu, nejde. já spíš.. no prostě.. krásný konec

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
ráda bych Ti poděkovala, ale neumím to..

Verlin
21. 10. 2005
Dát tip
Připomíná mi to spoustu věcí, nejdřív drogu, pak nevěru, pokud je to něco konkrétního nejsem dost bystrý, abych to poznal. Nedělá se to, ale napověz ;)

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
hlavně to má připomínat život a jeho bolest a taky možná tak trochu mě..

Verlin
21. 10. 2005
Dát tip
Aha a já čekal personifikaci. Jednoduše jsi oddělil tmu od světla. Bolest je součást života, to co jsem četl bylo vćie cítit prázdnotou, proto sem se na to díval tak ja jsme psal.

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
psalA..

Verlin
21. 10. 2005
Dát tip
tak jak jsem psal, myslím, doufám, že jsem muž :p

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
neb jsem dívka a jsem na to patřičně hrdá..Žena je inkarnačně vyšší bytostí než-li muž, což mi dovoluje se nad Tvou nevědomostí pouze pousmát..

Damné
21. 10. 2005
Dát tip
promiň, ale muži a alkohol mě volají..

fungus2
21. 10. 2005
Dát tip
Určitě to má něco do sebe**

Verlin
21. 10. 2005
Dát tip
No je to možné, ve světě v kterém ale žiju já, fungují fyzikální zákony. :p

Crusty_show
21. 10. 2005
Dát tip
Žena je inkarnačně vyšší bytostí? Tak což takhle někdy hodit do placu nějakou tu myšlenku? Ale asi ne, že jo. Asi zůstanem u bolesti, pocitů, pá pá, bábovička, buchtička, křídla. Nemysli, ciť...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru