Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cena za život

30. 01. 2001
2
0
3441

kraťoučká povídka...takové malé zahloubání se nad životem,smrtí a ...

Okovy hlasitě zachřestily o mramorovou podlahu.Síňí se neslo mumlání a byl-li by Daniel schopen zvednout hlavu a rozhlédnout se,jistě by uviděl jak si naň všichni přítomní ukazují.Třásl se.Cítil studený pot,stékající mu po zádech dolů,vnímal i emoce okolo sebe.Emoce čistého opovržení,opovržení nad ním,nad člověkem,nižší smrtelnou rasou.Byl souzen... Ptáte se za jaký čin ? " Danieli Arthure Levine ",démonický hlas nejvyššího soudce jej vždy ochromil a smetl poslední,pečlivě shromažďované,zbytky odvahy," povstaňte." Pokaždé se snažil splnit jejich nařízení a pokaždé pod strašlivou vahou svých okovů upadl.Což vždy vyvolalo salvy smíchu.Jen soudci se nesmáli.Vlastně nikdy jejich tváře nespatřil.Sám pro sebe se pousmál,přišlo mu zvláštně zábavné,že si to neuvědomil dříve. " Danieli Arthure Levine,byl jsi obžalován z následujících zločinů," nechápal,proč tím musí stále procházet," zrady,vraždy,sobeckosti,vědomého násilí,lži,nenávisti,krádeže,krutosti,hanobení,urážky,zneužití,podvodu,předsudků,nespravedlnosti,rasismu..."nejvyšší soudce měl zrejmě v úmyslu pokračovat s výčtem zločinů,ale Daniel to již,jako vždy,nevydržel. " Dost,proboha dost,prosím dost,nechte toho,prosím,už ne," hystericky křičel a bezmocně se svíjel v řetězech," proč to děláte,proč ???" " Konáme dle zákona,tak jak jste si jej vy lidé sami vytvořili,sami zpodobnili," soudcův hlas hřměl jako příboj narážející na skály při pobřeží," jednáme tak jak chcete vy,od toho tu jsme,proto existujeme." Daniel to nechápal,nikdy to nepochopil.Toto byl šesti stý sedmnáctý soudní tribunál od jeho smrti.Zabil se při jedné pitomé autonehodě,notně opilý a omámený levnou nekvalitní marihuanou,kterou sehnal s kamarádem den předtím od pouličního překupníka.Ach jak často s přáteli z koleje mluvili a diskutovali o smrti.Přeli se jestli posmrtný život existuje,nebo zda-li je to jen výmysl bezpočtů naboženství.Kdyby jen věděli,kdyby jen tušili.Když během převozu do nemocnice umíral,viděl ten bílý tunel,ten co o něm mluvili v televizi.Jasné světlo a líbezný hlas,medově podmanivý,jej lákali,aby plul dál a dál.A pak všechno zčernalo a Daniel se objevil v poutech před tím šíleným soudcem a jeho přísedícími. "Nerozumím vám," Daniel vzteky téměř brečel," jakým právem mne soudíte,kdo vám to právo dal,co jste zač ?" " Jsme soudci,soudci vámi stvoření a vámi zvolení," soudce monotóně odříkával svou odpověď,jako modlící se kazatel při bohoslužbě," právo je jen váš,lidský pojem,my jsem povzneseni nad právo a zákony,my pouze stanovíme trest." " Trest za co ? Trest za život ? Jak se opovažujete ?" " Konáme." Daniel rozhořčeně vyprskl,jeho tělo se napjalo a jeden z článků řetězu praskl :" Co to je sakra za podělanou odpověď,myslím,že jste jen hromada pitomejch zbabělců,co se bojí ukázat svý poďobaný ksichty." Náhle jej oslepilo intenzivní světlo...prudce zamrkal. Soudci vstali a shodili své kápě.Zlatavá barva si pohrávala v odlescích na Danielově tváři.Odlesky měly tvar dokonalých kotoučů... " Jsme poslední soud ",pravili soudci jednohlasně a zpěvavě. " Můj bože," vydechl Daniel ohromeně. Nejvyšší soudce se na Daniela laskavě podíval... " Ano Danieli ?"
johanne
05. 04. 2004
Dát tip
jen jedna věc - "byl-li by" moc to nezní :o) pokud jde o povídku samotnou, nic moc, téma dost profláklý, nic novýho v tom není

Drui
07. 11. 2001
Dát tip
Tip Docela dobrá myšlenka, hlavně ten konec je vynikající... Vlastně ten tip je za ten konec.

Kandelabr
15. 05. 2001
Dát tip
to téma je fakt moc a mockrát již přežvýkané, možná by bylo zábavnější toho člověka neudělat tak černobíleho a přímíchat tam nějakou šeď...chápeš a ten konec?je to takový ftípek, jako nějaký kameňák...ale proč vlastně ne? :-)

Cthulhu
26. 02. 2001
Dát tip
Nepříliš originální, život po životě a Poslední soud jsou v poslední době tématem velice populárním. Také zpracování mohlo být lepší. Možná sis zvolil téma, na které prostě zatím (ano, zatím!) nemáš. Tvoje klasické fantasy se mi líbí mnohem víc.

Anonym
18. 02. 2001
Dát tip
Jo do cela fajn, ale....no nějak...mohlo to možná bejt ještě trošku íc vykreslený...A docela by mne zajímalo, jak nakonec ten Daniel skončil...ale ten konec je suchej a drsnej....přecejen ti toho tipa dam... Pakliže to zase napíše, že se Anonym, tak jao že sem Menahen, jo?:)

Anonym
18. 02. 2001
Dát tip
He, tak to zkoušim, esli se to zas skur...tak to asi vážně rozkopu!:) Menahen

Anonym
18. 02. 2001
Dát tip
Zase! Proč?!

Deltex
05. 02. 2001
Dát tip
Ach jo! Je to pěkný - sice ne na tip, poněvadž je ten konec takovej zvláštní, ale dobrý to je! JENOM to zkus příště jinak formátovat, vůbec mě nebavilo přetahovat si to do Wordu a formátovat si to sám! Eaná věc!

Všem se omlouvám za ten formát...mám totiž 17 monitor a ten mi to bere úplně normálně...ještě jednou pardon :)

Lori
05. 02. 2001
Dát tip
Mně se to líbí, já dávám TIP!

Eowyn
04. 02. 2001
Dát tip
Ten text, docela me to nebavilo posouvat tama zase naz5. Cos to udelal?? Ale jinak mi to pripada dost zajimavy a docela se mi to libi, ale bohuzel na tipa nejak nee. Snad priste.

Ansuz
31. 01. 2001
Dát tip
Je to velmi zajímavý a široký. Ale je to super. :-))

Vcela
31. 01. 2001
Dát tip
hmmmmmm!Takovejch nápadů... Ale jo.

IVANOL
30. 01. 2001
Dát tip
Máš ten text nějakej širokej.. ..k námětu: všechno to tak může být, no jo.. ..ale vocogo?

hih :)

Ageran
30. 01. 2001
Dát tip
Tak to je vostrý... :-)

Gekon
30. 01. 2001
Dát tip
*(nemam slof)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru