Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Očistná koupel

Výběr: Lucie_Plocová
02. 11. 2005
3
7
1534
Autor
bluejello

Dostali jsme za úkol napsat symbolickou prózu. Tak jsem se o to pokusila. Pokud by snad někomu přišlo divné, že citaci z Bible jsem vložila do úst (nebo spíše zobáku...) labuti a ne holubici,pak se někdy v létě v noci podívejte nahoru na nebe a až uvidíte souhvězdí, které vypadá až podezřele jako kříž, vězte, že je to labuť.

                                                                                                         

 

                                           Očistná koupel

 

 

            Nenáviděl je. Hrozně je nenáviděl!

Až překvapivě rázným krokem, vzhledem k poloprázdné lahvi, kterou třímal v ruce, si razil cestu opuštěnou uličkou.

 

            Prý ,, Neschopný a nezodpovědný.‘‘  

,,Ts!‘‘Výhružně máchl rukou a kočičím hlavám se dostalo nečekané sprchy v podobě levného alkoholu. A všechno kvůli takové maličkosti!

,,Pár tisíc to bylo, no‘‘, důvěrně vysvětloval pouliční lampě, která s ním nejistě, blikavě souhlasila.

,, Ty roky! A teď je všechno pryč. Bože!‘‘ Zaklonil hlavu a zvedl láhev.

,,Ani kapka! No ovšem. Proč taky? Pro ´zrádce´, pro ´lháře´ pro ´naše velké zklamání´ ‘‘ , odpověděl ironicky na opilý chechot kočičích hlav.

 

            Ulička vyústila na náměstí zející prázdnotou.

,,Nikdo! Nikdo mě nepodpořil!‘‘, pronesl obviňujícím tónem do ticha, přerušeného náhle třískotem skla. Nepřítomně pohlédl dolů na ostré střepy. Lesklo se na nich divné, téměř nadpozemské světlo. Vířilo, rozpadalo se, smálo se na něj a schovávalo se, jen aby se zase znovu objevilo o kousek vedle. A ty zvuky! Už žádné ticho. Něco slyšel, ne však  hlas, ale zurčení, nebesky čistý tón nenápadně vyplňující celý prostor. ODKUD?! Sebral všechny své síly a odtrhl zrak od hypnotických odlesků .

 

            Kašna. Vážná, kamenná, spolehlivá kašna. A opět ono světlo! Skrz vodu se šířilo do okolí ze svého podzemního světa a tajemně zářilo.  Jen pro něj! Pro zrádce a lháře!  Spolu se zvuky tekoucí vody na něj volalo a vábilo ho.

 

,,Už jdu!‘‘, zašeptal rozechvěle a vstoupil do vody. NE! Ne do vody. Vstoupil do tekutého očistného světla a ono ho naplnilo, už nic nevnímal, byl jen on sám a kámen, který mu dovolil se o něj opřít a zvednout hlavu, aby viděl, jak se otevírá nebe a přilétá labuť, která mu pošeptá: ,, I ty jsi můj milovaný syn...‘‘ a  kříž z hvězd byl náhle tak blízko!

 

,,Ach bože!‘‘

 

            Cítil na sobě pohled.  Zima. Mokro. Co to kolem něj právě proplulo? 

                       

                                                    PROPLULO!?

 

            Všude kolem samá voda! Špína! Nedopalky cigaret, víčka, zmuchlané papírky, plastové lahve a olejovitě mastná skvrna pokrývající celý povrch nechutně se vlnící vody.

            Zas ten pohled! Pomalu zdvihl oči a srazil se s kamenným pohledem chlapečka, který na něj bezostyšně čůral odpornou směs špíny a vody. Tu samou špínu, kterou mu z tváří začaly smývat poraženecké slzy.

 

,, Za všechno si můžete sám!‘‘

 

Nenáviděl se. Hrozně se nenáviděl.


7 názorů

StvN
31. 12. 2006
Dát tip
Proč bohužel? Máš na výběr jestli být jako ona nebo zvolit svou vlastní cestu.

To sedne..bohužel až moc :/

StvN
31. 12. 2006
Dát tip
Učila jednu mou dobrou kamarádku. Taky jí valila do hlavy šrouby.

Jo, tak tu znám, ta mě učí taky :) A můžu-li se ptáti..odkudpak známosti? ;)

StvN
31. 12. 2006
Dát tip
Asi jo. To jméno mi je povědomé.

StvN: Prosím pěkně, můžu se otázati..Blanka jakože Blanka Činátlová? ;)

Přesně, to s tou lampou bylo nejlepší. A vůbec..prostě máš moc hezký sloh, a opilý chechtot kločičích hlav se mnou souhlasí ;) Tip

Mně to přijde výborné. Líbí se mi, jak ta pouliční lampa "s ním blikavě souhlasila..." Opravdu dobré! *

fungus2
02. 11. 2005
Dát tip
To se Ti povedlo!

StvN
02. 11. 2005
Dát tip
A neučí tě náhodou Blanka, že ne?:) No nic, asi nechápu, v čem přesně spočívá symbolisticismus, nebo jak jsi to nazvala. Ale jako cvičení to asi není špatné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru