Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhovor

03. 11. 2005
4
0
1306
Autor
jecko

Je ťažké vžiť sa do myšlienok samovraha. možno práve preto sa o to pokúšam... j.

Rozhovor

„Ahoj.“
„Ahoj.“
„Ja som Jano.“
„Ja som Gejza.“
„Starneš Gejza.“
„Človek starne iba zvonku. Je iba na ňom, aký zostane vnútri.“
„A v tom sa práve pletieš. Keď starneš, starnú aj ľudia okolo teba. Nemôžeš zostať mladý, lebo mladý ľudia ťa medzi seba jednoducho neprijmú a ostatní si na teba budú ukazovať prstom. jednoducho nemôžeš. Zostarneš, budeš senilný, pri troche šťastia budeš môcť chodiť o paličke a všetkým okolo teba budeš na hnus. Budú počítať dni, ktoré ti ešte zostávajú a nad tvojim hrobom si pokrytecky zakvília.“
„Nie, staroba je krásna, človek už nemusí nič robiť,“
„Nemôže nič robiť...“
„Cez víkend prídu vnúčatá...“
„A ty si ich nebudeš môcť ani posadiť na kolená, pretože proste nebudeš mať síl. To chceš? Existuje iba jediné riešenie, zomrieť mladý.“
„NIE!!! To je hlúposť. Nerob to, čaká nás ešte toľko krásneho.
„Prečo som ja musel skončiť s takýmto strateným prípadom?“
„Nerob to...“
„Neskoro...“

Správa z novín:
Dvadsaťsedemročný ťažký schizofrenik včera dopoludnia spáchal samovraždu. Svedkovia...
j.
Mimi
22. 05. 2006
Dát tip
dávám ti tip ale dúfam, že to nie je tvoj názor

jecko
20. 11. 2005
Dát tip
mno, podstata tohto typu pointy (v tejto poviedke) spočívá podľa mňa v tom, že autor navodí čitateľovi určitú dvoj(alebo viac)značnú predstavu, ktorú však čitateľ chápe jedným z možných spôsobov a ďalšie ho ani nenapadnú. autor je v tomto okamihu taký malý podvodník, pretože text napíše spôsobom, ktorý núti čitateľa k pochopeniu, ktoré si autor praje, ale nechává si zadné dvierka v možnosti ďalšieho pochopenia. a pointa, konečné vyvrcholenie je prezradenie tohto ďalšieho pochopenia v závere diela. to je koniec, to je bod, kde už niet čo dodať. autor preto hľadá možnosti, ako podviesť čitateľa. mňa táto možnost napadla, ale forma poviedky nie je kvalitne rozpracovaná, preto poviedka nemá to, čo ty nazýváš atmosférou. nemá to obvyklé prepracovanie, je to iba surový nápad. atmosféra ako ju chápem ja, je práve tá autorova dvojznačná predstava, ja ako autor som ukázal dialóg dvoch ´osôb´ a teba, ako čitateľa som zaviedol k predstave, že sú to dve rozdielne osobnosti a titulok z novín ti ukázal ďalšiu možnosť, teda, že dve osoby sú v skutočnosti dve tváre jedného schizofrenika. preto ty v tom amtosféru nevidíš, pretože obvyklá atmosféra nie je spracovaná, kdežto ja mám atmosféru (v tomto type poviedok=poínt) pevne spojenú s atmosférou. len dúfam, že teraz nebudeš kontrolovať všetky moje kritiky, či náhodou niekomu nevyčítam, že nemá atmosféru... ;-) ale dík priviedla si ma k peknej úvahe, nabudúce napíš plz. viac. budem sa tešiť. j.

som sa teraz vrátila k tvojmu odkazu.... ak niečo má atmosféru, to ešte neznamená, že ťa to nemôže na konci prekvapiť? to čo je za blbosť?

fungus2
03. 11. 2005
Dát tip
To je hustý**

jecko
03. 11. 2005
Dát tip
dik, je to už tak dva roky staré, náhodou som to našiel v počítači.ale pochvala zrovna od teba poteší. prečítal som si pár tvojich diel... klobúk dolu. j.

no, neviem, je to pekné, ale nejak... čo ja viem... nemá to svoju atmosféru, možno ju to ani nemá mať... teraz už asi píšeš inak... alebo nie? ale márne to nie je... dávam tip

jecko
03. 11. 2005
Dát tip
dik ;-) skús nad tým porozmýšľať, ak by to malo atmosféru, nemohlo by ťa to na konci prekvapiť. i keď, je pravda, že ak by som to písal dnes, asi by som nechal tú pointu vyniknúť trochu viac... j.

Kandelabr
03. 11. 2005
Dát tip
no nevím, přišlo mi to takové moc schematické. nějak jsem do toho neproniknul, ta debata je jaksi mělká. zpráva z novin je děsné klišé, slohovková pointa. pardon.

Je to dobré. Ale stejně je zajímavé, že u schizofreniků často zvítězí to horší já nad tím lepším a rozumějším. Nebo se o těch případech jen víc mluví... tip

StvN
03. 11. 2005
Dát tip
Dlouhá psaáž je ok, ale zbytek nic moc. Hlavně zmatek v postavách.

Vika
03. 11. 2005
Dát tip
Taky mám pocit, že ta debata je až příliš povrchní. Je to pocit, ale ani jedna věta mě nepřipadá rozvedená nějak hloběji. Když někdo někoho od něčeho odrazuje, tak říct dvakrát nedělej to, je jako říct umyj si před jídlem ruce, pokud vám bude téct voda.

jecko
03. 11. 2005
Dát tip
dik za konstruktivne pripomienky, nabuduce to bude snad lepsie ;-) j. ps: islo o patminutovu, pokusnu zalezitost a tak som siahol po niekolkych klise, a nie je to prepracovane. jednoducho ma zaujal ten napad...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru