Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hľadanie (help wanted)

05. 11. 2005
8
1
1864
Autor
Lorwen

každý si tým prešiel...

Blúznim nocou, blúznim dňom

Stále neviem, na čom som

Padám

Klesám

Utápam sa

Ani neviem, v čom

 

 

Staré čaro zdá sa fádne

Nové kruté, strašné, chladné

Padám

Klesám

Pritom stále

Neviem, či som na dne

 

 

Vädnú ruže, hnednú listy

Sprosté poetické drísty

Padám!

Klesám!

Nevidíte?

Môžte si byť istí

 

 

Vzduch sa sype, piesok leje

Stále neviem, čo sa deje

Padám?

Klesám?

Keď sa pýtam

Tak odpoveď nie je

 

 

Sčernali mi nejak oči

A tak každý, kto sem vkročí

Padá

Klesá

Očernieva

A môj pohľad bočí

 

 

Slzy horké, slzy slané

Slzy dávno vyplakané

Padnú

Klesnú

Sťažka na hruď

Neočakávané


1 názor

Jaroslávka
26. 09. 2007
Dát tip
Mne se to moc libi.. Davam tip

Lorwen
26. 12. 2005
Dát tip
vďaka!!!:)

_nemo_
25. 12. 2005
Dát tip
Jo, to od někud znám..... A líbí se mi moc ta forma, takže * :) .

blok
23. 12. 2005
Dát tip
za rytmus t* nečakané..._:-)

Lorwen
23. 12. 2005
Dát tip
vďaka vam vsetkym a krasne vianoce!!!

mortecino
21. 12. 2005
Dát tip
*

Lorwen
21. 12. 2005
Dát tip
vďaka

Lorwen
20. 12. 2005
Dát tip
Ďakujem:))) potešilo ma to:)) a s tými slabikami máš pravdu, vôbec som si to doteraz nevšimla:)))))

guy
19. 12. 2005
Dát tip
hm, líbí se mi formálně i obsahově ... a souhlasím s prologem ... * trochu jsem o tom přemýšlel i v tom smyslu, že by to byl hezký písňový text ... akorát v prvních dvou verších první sloky chybí proti ostatním slokám po jedné slabice ... ale v písni by to šlo řešit tak, že ta první sloka může být pojata jako recitativ ...

..neymuj pis...

bunny278
25. 11. 2005
Dát tip
harmonické :-) pekné

jester
06. 11. 2005
Dát tip
trochu bych souhlasil s hai mal, i kdyz ne ser vsim. Uplne stejne koncovky by mne nevadily, pokud nejde vylozene o gramaticky rym. Spis bych se zmaril trochu vic na rytmus cele basnicky. A naivita a rikankovost take nevadi. naopak i sedi a vzhledem k tvemu veku, je to i mile. Ovsem se slovenstinou jsem na tom asi jeste mnohem hure nez Hai.. uz jsem ji ani neslysel a necetl, mimo tady nekolik desetileti, takze me ber s reservou .. Hodne stesti v dalsich pokusech. A T na povzbuzeni.

Lorwen
06. 11. 2005
Dát tip
Vďaka. na rytmus sa pozriem a potom ti poviem co z toho vzide:-))) a to T si cenim:D

Markel
05. 11. 2005
Dát tip
pěkná, rychle se odvíjí, jen v předposlední bych jedny oči za něco podobného vyměnila - T

Lorwen
05. 11. 2005
Dát tip
vďaka:-))) pozriem sa na to

hai_mal
05. 11. 2005
Dát tip
jo, hezky plynule se (mi) to čte až na tu poslední sloku (viz Markel) :-)

Lorwen
05. 11. 2005
Dát tip
Ďakujem, len mi prosím ťa napíš, čo konkrétne myslíš. On písal o tom, že som tam v predposlednej slohe mala najprv namiesto "a môj pohľad bočí" "v hĺbke mojich očí":-) Každpoádne vďaka:-)

hai_mal
05. 11. 2005
Dát tip
já slovensky rozumím ale nemluvím takže ti neporadím Slzy horké, slzy slané Slzy dávno vyplakané - takto podané to působí jako kýč a potom to - Neočekávané- jakoby to vypadlo z rytmu básně a ty rýmy - chtělo by to možná trochu rafinovanější (leje/deje, oči/vkročí, slzy slané/vyplakané...- tohle působí tak naivně dětsky a přitom téma té básně je vážné - někdy se to hodí a někdy to ruší) příklad : nad oltářem stát kolem něj si hrát - to je prostě děs (tentokrát můj děs) :-) jde o to aby koncovky nebyly tak moc totožné i co do melodie například : nad oltářem stát/ větru uhýbat - zní mnohem líp a ještě by se to dalo vylepšit střídáním rýmů AB , protože AA působí zase příliš dětsky... jenom takové moje postřehy píšeš dobře a máš cit pro rytmus, chce to jen vyšperkovávat, proškrtat a pohrát si se slovy... :-)

Lorwen
05. 11. 2005
Dát tip
Ďakujem veľmi veľmi pekne, kritiku fakt oceňujem, pozriem sa na to:-) ps-vieš že aj ja som z toho mala tak trochu ten pocit? len som nikdy nemala naraz čas chuť a energiu to vyriešiť... Díky moc!:-)

hai_mal
05. 11. 2005
Dát tip
nemáš zač :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru