Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prababičce

08. 11. 2005
5
3
571
Autor
Goldstein

Vlastně jsem začal na jiném amatérském serveru, ale příliš kritiky jsem se tam nedočkal. Tohle mi tam "ohodnotili" vcelku fajn. Zajíma mě, co vy na to.

Prababičce (1.8.2005)

Houpala vrba zelenými vlásky
sama vzpomínáš
na letní lásky
dávno je včera
mnoho to let

Jak svíce vrhá lži do koutů
stejně nevnímáš
ani hlasy kohoutů
ruku na očích
do nebe let

Průvody raněných jak černé balety
zase spočíváš
tak jako před léty
pospolu nedílní
dál točí se svět


3 názory

Metta
17. 03. 2010
Dát tip
nádhera*

osobne ja by som tie letné lásky... tak ako si to aj urobil...čiže ponechal...lebo vlastné tým spomínaš na svoju prababičku, ako na človeka z masa a kostí.. nie na nejakú z idalizovanú modlu... česť jej pamiatke...aj keď som ju nepoznal. taktiež som prišiel o niekoho tak blízkeho, ba dokonca by som mohol povedať, že o jeden level vyššie...čiže o babičku, preto ťa absolutne chápem...a dávam Tip...ako úctu k tvojej prababičke ako poklonu Tebe a k tvojej tvorbe.

chlo_e
10. 03. 2008
Dát tip
K takovým básním cítím bázeň, když je čtu. Nehledám v nich symboliku jako někteří čtenáři, prostě jí věřím. Takové to je, bylo...Nejde říct, že je to báseň umělecká, ale za to si jí cením víc.+

Jirish
09. 11. 2005
Dát tip
Je to citové, určitě. Ale čím je to zvláštní? Mě vadí chabá symbolika. Viz vrba atd.

jakopes
09. 11. 2005
Dát tip
hm, symbolika je chabá, ale taky jemná, pravděpodobně jako goldsteinova vzpomínka na prababičku... líbí se mi to jemné pojetí

hai_mal
08. 11. 2005
Dát tip
nepochybuji o ryzích citech tebou vložených do básně ale těžko se dočkáš solidní kritiky v tomto případě kdy jde evidentně o pietní událost za sebe můžu říct, že ta báseň není špatná (až na "na letní lásky") (rozhodně nesoudím tvé city, pouze báseň a i to mi činí potíže právě z uvedených důvodů)

Aiscis
08. 11. 2005
Dát tip
viz výše, tohle se nekritizuje nikde, alespoň slušní lidé by se k tomu měly vyjádřit pouze se smutným vírazem na tváři a jemnou úklonou hlavy....

Goldstein
08. 11. 2005
Dát tip
Díky, že jste mi to připomněli. Kritiku básně nebudu chápat jako pošpinění památky prababičky. Přeci o kritiku stojím, jinak bych si o ní neříkal. Ohledně těch "letních lásek": teprve teď mi dochází, jak se to tam nehodí. Napsal jsem to tam kvůli jedné vzpomínkce, kterou mi vyprávěla, přišla mi nedílnou.

Ve zdánlivě jednoduchých veršících je vloženo mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát... Alespoň já to tak cítím. tip

Mermomoc
08. 11. 2005
Dát tip
...a tak se klaním, nejen památce

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru