Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ztracenci

09. 11. 2005
0
1
836
Autor
DJ_DOOR

Jen ti kteří ztratili naději, propadají temnotám, však i ti kteří propadli temnotám, neztrácejí naďeji.

Ztracenci
Jen ti kteří ztratili naději,
propadají temnotám.
Ve střepech duše,jež jim ještě zbyly,
prázdnota rozprostírá svůj háb.
Ať jakákoli myšlenka spojena s životem,
vkrade se do jejich mysli,
nenaplnitelnou a zoufalou zdá se být.
Tak žil jsem i já a dodnes snad žiji,
však něco se stalo,
a v prázdnotě rozžehnul se plamen smyslu,
a temnota byla naplněna citem.

1 názor

DJ_DOOR
21. 09. 2017
Dát tip

Hm, asi nemá již cenu odpovídat, ale přeci jen... k básničkám mě přivedla knížka: Cyrano z Bergeracu. Byl to překlad od Vrchlického, proto ta forma básní 19. století. A za druhé, otázka bytí a nebytí byla v době psaní této "básně", denním chlebem mého života...


V pořádku, psaní jako způsob terapie je naprosto v pořádku věc. Ale pochybuju, že se z depky vypíšeš líp, když napíšeš "však nebylo tě tam", než když napíšeš: "ale tys tam nebyla". Dokonce si myslím, že z depky se dá vypsat líp "vlastními slovy", vlastním jazykem, tím, který je pro tebe nejpřirozenější. A že to není čeština devatenáctého století, to je (promiň) vidět. A rada na závěr: když někomu něco vzkazuješ, pošílej avízo ;)

DJ_DOOR
13. 11. 2005
Dát tip
Hm,asi by to chtělo nastudovat teorii.Jenže já píšu "basnicky"jen kvuli tomu abych se vypsal z depky.Ne z nějakého zjištného důvodu.I když pokud už to někde uveřejňuju,asi by to chtělo nějakou uroveň.Děkuju za rady.

Jo, tak jo. Vyser se na to mudrování, nauč se nejdřív napsat básničku o něčem obyčejném, než se pustíš do smyslů a životů. Prostuduj si techniku. Pracuj se slovy, kterým rozumíš, nesnaž se dělat za každou cenu Poézii s co největším P: pak se vyhneš takovým hybridům,jako je ten háb. Klaď si nejprve malé úkoly, jsi začátečník, tak nemůžeš hned chtít všecko. I člověk nejprv jen sere, pak leze, pak se batolí...

hai_mal
09. 11. 2005
Dát tip
prázdnota rozprostírá svůj háb (?) jen se ptám - nemá tam být třeba háv ?

DJ_DOOR
09. 11. 2005
Dát tip
Ano přiznávám,je to slovo"zmetek".Hybrid mezi slovem hábit a slovem háv.Tak sorry.

DJ_DOOR
09. 11. 2005
Dát tip
Ano přiznávám,je to slovo"zmetek".Hybrid mezi slovem hábit a slovem háv.Tak sorry.

Je to zmetek celé.

DJ_DOOR
09. 11. 2005
Dát tip
Dík!:)Je to můj první pokus o volný verš.Pište konkrétní připomínky,abych se z nich poučil.Nebo je to opravdu tak špatné?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru