Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Valčík na konci léta

Výběr: vesuvanka
12. 11. 2005
3
0
1677
Autor
tanicka

Prostě valčík

Moře hladí vlnami své písečné pobřeží.

Slunce s Měsícem o přízeň večera soupeří.

Déšť věští o tom, že léto už nadobro končí.

Duše splývají, jako na pokraji věčnosti. 

 

Kapky mořské pečlivě kreslí vzorce něžných slok

na pláži písečné. Slova déšť jim napovídá.

Napodobit staletími tříbený jejich sloh -

seč se snažím - to se přec nikdy nedá.

 

Vlny mořské se mísí s pískem teplým na pláži,

se zbytky zanechaných pocitů teskně krásných.

Světlo hvězd vzdálených k nám na zemský povrch doráží

stovky, tisíce let poté, co ty hvězdy zhasly.

 

Věštec-déšť  vyťukává staccato symfonii,

tony mollové volíc pro dílo nádherné své.

A já v objetí těsném s plačícího léta agónii

nahá valčík tančím na pláži mořské.

 

Osamělost svoji já už dávno neproklínám -

požehnáním je pro mně spíš, než trestem.

Slast samoty při tanci na pláži vychutnávám,

valčíkem se letos znovu loučím s létem...

 

 


_nemo_
16. 11. 2005
Dát tip
Uau......tak to jsi mě asi dostala, tady skutečně není co dodat, a teď vážně nepřeháním......KRÁÁÁSA :,-) .....TIP, V

vesuvanka
13. 11. 2005
Dát tip
Prostě valčík.... ale jak krásný... s atmosférou léta, barvami a vůní moře i trochou nostalgie.... líbí se mi moc.... a také "Kapky mořské pečlivě kreslí vzorce něžných slok"...... TIP a V Čtu Tvéí druhé dílko a mám pocit, že nejsi jen básnířka, ale i malířka, Tvoje dílka mě oslovila :-)))

tanicka
13. 11. 2005
Dát tip
Dekuji vsem za pochvalu (i za kritiku) To Vesuvanka: Malirka nejsem. Jen obcas vysivam koralkami a delam "kvetinove instalace", pletu a siju.

Nancy15
13. 11. 2005
Dát tip
Nemáš vůbec zač, Tanicko :)

elfka_Sea
12. 11. 2005
Dát tip
Slunce s Měsícem o přízeň večera soupeří. moc se mi ten obrat líbí.... :) je to krásně vystihnuto :)

tanicka
12. 11. 2005
Dát tip
Promin? Elejo, ale je tam "Plačícího léta agonii", ne "palciciho". A take to bylo psano v ponekud jinych barvach: predstav si tmave zluty mokry pisek, sedy zavoj deste, skrze ktery sotva pronikaji chabe paprsky slunce a mesice a jednu bledou, stihlou, nahou zenskou postavu, tancici svuj rozluckovy valcik...

Little_girl
12. 11. 2005
Dát tip
hmm..no..moc to na me nepusobi

eleja
12. 11. 2005
Dát tip
jo, ja vim, prepsala jsem se... pochopila jsem, ze to melo byt napsano v jinych barvach, ale na me to proste pusobi lehce kycovite, nemuzu si pomoct - jako myslenka libi, ale ztvarneni uz toliko ne.

Diana
12. 11. 2005
Dát tip
Mně jsi tou básní připomněla krásné chvíle u moře...:-)))

tanicka
12. 11. 2005
Dát tip
Klici, jaks to myslel? Jako ze zenska je ochotna tancit sama naha na plazi jen, aby ze sebe nejaky rym vyloudila? Anebo? Jo, nechala jsem Ti tam dotaz na tuhe hovezi...

Nancy15
12. 11. 2005
Dát tip
Je to moc krásné. Hlavně se mi líbí ten konec. Doopravdy jsi tak sama, nebo je to jen touha po rýmu? :)))

tanicka
12. 11. 2005
Dát tip
To Nancy15: Neni to jen touha po rymu. Diky za hodnoceni.

Z té básně na mě dýchá i kus nostalgie. Je tak nějak blízká mému srdci. Našla jsem tu moc krásná místa, např. "Kapky mořské pečlivě kreslí vzorce něžných slok". TIP

eleja
12. 11. 2005
Dát tip
nektere obraty se hodne povedly - v tesnem objeti s palciciho leta agonii a tak .... ale celkove to ne me pusobi trochu jako ty ruzovo-fialovo-oranzive fotky zapadu slunce....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru