Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Akvarely podzimu

Výběr: vesuvanka
13. 11. 2005
2
0
957
Autor
tanicka

Tato báseň byla věnována jednomu opravdovému básníkovi, jemuž nesahám ani po kotníky. Ale dnes je tu pro Eleju - jestě jedna \"fialově oranžová\".

Pestré melíry střapatých jiřin,

pšenice zráním pozlacená,

kukuřičné klasy, korálky jerabin,

šípků temně rudé krvácení...

 

Větřík flirtuje s vodní hladinou,

řasí jí drobnými vlnkami...

Jabloň obtěžkaná úrodou...

Cesta posypaná trnkami...

 

Černé, jak uhlí, se mraky valí,

slunce se usmívá spod oblak.

Hledím a hádám: kdo z nich nás šálí -

zlaté slunce aneb černý mrak?

 

V akvarelkách štětec svůj smáčí

měsíc říjen - malíř to skvělý.

Přijde listopad... V deštivé náručí

ukradne jeho akvarely...


tonas
16. 11. 2005
Dát tip
Máš ji plnou obrázků, které já tak obtížně hledámJsi poetická žena. Gratuluji

tanicka
14. 11. 2005
Dát tip
To Vesuvanka: Aha, uz jsem chytrejsi... Dekuji. P.S. Ja totiz strasne nerada ctu navody apod., tak poznavam vse v procesu osobnich zkusenosti.

vesuvanka
13. 11. 2005
Dát tip
Je krásně barevná, akvarelová... a to mi něco říká..... TIP a V

tanicka
13. 11. 2005
Dát tip
To Vesuvanka: Ja jen opakuji to, co jsem napsala pred chvili: jsem tady druhy den. Co to znamena: "klub" a "výběr"?

Dickers
13. 11. 2005
Dát tip
Tanicko moc krásný.Já jsem tu také druhy den,ale jako začínající amatér.V porovnání s tebou se já hrabu z listí a díky tobě vidím i co je nad ním.Drzim palce a gratuluju k nádhernýmu vstupu na tenhle svět básnické planety:-) Budu se snažit se ti přiblížit postupem času alespon na dohled,abych tu krásu také videl na vlastní oči.I kdyz mám děsuplný tragikomický pohled na okolí,kterým to popíšu jinač.Ještě jednou-krásně se čtes.

Dickers
13. 11. 2005
Dát tip
uffff,náskok od 5 let.Odpust amatérovi:-)

vesuvanka
13. 11. 2005
Dát tip
"výběr" dávají redaktoři dílům, které považují za velmi dobrá - je to vyšší ohodnocení než tip. Díla zařazená do výběru mají ještě svůj samostatný seznam "výběr" Klubů je zde hodně a zařaují se do nich básně určitého obsahu, ale někdy stačí určitý související verš či metafora.... v básni stačí například napsat, že se něco plazí (a nemusí být myšlen zrovna had) a dílo je zařazeno do klubu "Hadí plémě"

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru