Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hledání klidu

20. 11. 2005
0
0
723
Autor
Ditha

Někteří lidi, co mě znaj, asi budou vědět o čem konkrétně mluvim....

Ditha se procházela podvečerním šerem. Brouzdala mokrou trávou, pak šla po silnici a co chvíli si naschvál dupla do louže. Došla až na skály a zapálila si djarumku. "Okořeňte si život", četla na hnědobílé krabičce. Vychutnávala si sladkou vůni a chuť hřebíčku. Hleděla na rosvěcující se Prahu a na lehký odlesk světel v černé Vltavě hluboko pod skálou. Hledala uklidnění. Ale místo klidu se jí na mysli neustále objevovaly vzpomínky posledních pár měsíců...Hodně krásných nejistot, které se však snadno bořily a jako domino strhávaly do pekel i jistoty. Ano, občas měla sto chutí si nafackovat nebo prostě zčistajasna a bez výstrahy skočit z téhle skály a dopadnout na železniční koleje tam dole... Potáhla si z djarumky a koukala, jak pomalu uhořívá..."Tak přeci", řekla si, "ještě nějaké zákony tohodle světa zůstaly zachovány...". Déšť dopadal na rozmáčenou půdu a Ditha si pro sebe začala šeptat...
...Kapky vášně, kapky chladu,
kapky štěstí, kapky žalu,
kapky žalu pro to co bylo ale více není,
pro to, co nikdy neupadne v zapomnění,
kapky života, co tu možná není,
kapky pravdy a tak trochu snění...
Rozklepala se zimou, ale možná také sklíčením. Odhodila nedopalek, otočila se a vracela se domů.
Ditha
24. 05. 2006
Dát tip
Ty události jsou vedlejší, chtěla jsem jen popsat jeden hodně silnej pocit... a dík :)

Anyz
07. 05. 2006
Dát tip
ahoj judit ani nevim jestli se tu jeste objevujes ja sem te objevila tady az ted a to navic diky stepanovi, tohle se mi moc libi ja sama nemuzu rict ze bych te znala a nevim ani o kterejch udalostech tady mluvis ale libi se mi to

pepička15
25. 11. 2005
Dát tip
ta básnčika se mi stašně líbí! a chápu... a popravdě řečeno, při zmínce o kolejích pod skalou mi přeběhl mráz po zádech...

Chiméra
24. 11. 2005
Dát tip
moc hezky napsany:-)

Kaczenka
21. 11. 2005
Dát tip
znam, ale tak přesně nevim..existuje víc možností..ta básnička je pěkná, tus napsala sama?:-)si talent:-)Dejmalka by z tebe měl radost

Ditha
21. 11. 2005
Dát tip
Měla jsem na mysli všechny ty události posledních několika měsíců, co tak nějak změnily muj život a hlavně přístup k životu. Jo, jo...dík... ale básnička se tomu asi nadávat nedá. Aby ze mě měla Dejmalová radost, musela bych sesmolit něco nesmyslnějšího=)

Jeheheman
21. 11. 2005
Dát tip
ty djarumky jsem si všim před týdnem. možná si je koupim pod stromeček:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru